Husk mig
▼ Indhold

1 - 0 til Lilleør


1 - 0 til Lilleør01-03-2010 21:01
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Et begavet og tiltalende kvindemenneske i form af Katrine Lilleør sætter fundmetalisten Søren Karup (som hun kalder Pastoren) på plads.

Debat om vielser af homoseksuelle med Søren Krarup og Katrine Lilleør fra Dr2 deadline se Link
10-03-2010 13:00
Jakob
★★★★★
(9213)
.



Jeg vil nok nærmere mene, at der står 1-1
Hvorfor skal bøsser og lesbiske trænge sig på for at blive gift i folkekirken, når der ikke er kirkelig tradition for det..??
Der er åbenbart ikke meget ydmyghed at finde hos disse sognebørn...


Men mere irriterende er det måske at se Søren Pind i samme udsendelse, hvor han tiltræder som Udviklingsminister og betragter sig selv som ny "Frihedsminister".
God fornøjelse til ham om at prædike, at etbarnspolitik, vandrationering, naturkatastrofer, sult, myggenet og frihed går hånd i hånd.
Sikkerhed, disciplin og bæredygtighed må komme før frihed, ellers risikrer vi, at nødhjælpen i år skaber langt større nød til næste år.
I mine øjne ser det desværre ud til, at Søren Pind ikke helt har forstået den sammenhæng, men nærmere søger efter diktaturer, som han kan hygge sig med at bruge dansk udviklingsbistand på at genere.



.
13-03-2010 00:01
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
NU har de gode historier om manden der kunne lidt af hvert (bla gå på vandet) jo over de sidste 2000 år mange gange lagt til grund for særdeles voldsomme og ødelægende menneskelige handlinger. Inkvisitionen eller katolske præsters seneste eskapader med katolske kostskolebørn. Og igen skal man hører på noget forstenet vås fra en katolsk kirke som er helt hen i vejret, og skamfuldt!

Og nu er der tilmed ingen garanti for at denne mand virkelig har gået på dette vand.

Men hvad enten han har gået på det vand eller eksisteret så har Lillør langt mere fat i den lange ende i forhold til Karup fordi : Den bærende tangent i hele tilblivelsen af kristendommen er og bliver grundfæstet i de undertryktes retfærdighed i Kristendommen frem for magtens eller den holdning som nu engang hersker i samfundet. Netop derfor ville manden som kunne det der på vandet tillade at homoseksuelle bliver viet i kirken!

Uanset hvor mange passager Karup kan finde i de verse skrifter Bibel mm, så bevæger han sig på afgørende vis bort fra den egentlige ånd i kristendommen, for han er nemlig så rigtigt sagt fundamentalist i denne sammenhæng, som Lilleør så rigtigt siger.

1 – 0 til damen.
Redigeret d. 13-03-2010 00:02
13-03-2010 10:03
Jakob
★★★★★
(9213)
.




Videolink til "Debatten" DR2 - Skal bøsser og lesbiske kunne blive gift i kirken? 11.03.10
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1471664&odp=true

Hvad står der nu..?


Jeg må indrømme, at jeg ikke bryder mig om, at kirken skal presses på dette område.
Når kirken siger ja til homovielser, så bliver det næsten, at samfundet også skal acceptere homoadoptioner og kunstig befrugtning osv...

Hvad med børns ret..?

Hvis ikke kirken holder fast i kernefamilien, hvor børn som udgangspunkt har ret til både en far og en mor, hvem gør så..??



.




Deltag aktivt i debatten 1 - 0 til Lilleør:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik