Husk mig
▼ Indhold

2015


201515-12-2015 17:21
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Med ni rekordvarme måneder i 2015 er det nu absolut sikkert, at 2015 også ender som klodens samlet set langt varmeste år.

http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2015/12/november-2015-global-varmerekord-for-fjerde-maaned-i-traek/

.
15-12-2015 17:28
Peter Mogensen
★★★★☆
(1397)
... og 2016 forventes også varm pga. El-Nino.

Så går der nok et par år hvor PAUSE-argumentet bliver lagt i graven og det bliver noget andet vi skal høre på... indtil vi når til 2019,20-stykker og har La-Nina igen, så skal vi nok høre på "Ingen opvarmning siden 2016" i 8-10 år indtil næste store El-Nino.

Præcis ligesom med havisen i Arktis som vi også hørte meget om indtil 2012, hvor der blev pludselig stille ang. det spørgsmål ... og som vi nu igen er begyndt at høre om at isen er vokset de sidste par år. (ja, DUH! ... hvad tror man den gør efter et ekstremt minimumsår)
15-12-2015 21:26
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Jf. år 2015 realiteten: Jeg prøver at forstå skeptikerne.

Mange mennesker kan ikke bære tanken om, at vi er ved at brænde jorden af p.g.a. overforbrug og overbefolkning. Det er simpelthen for meget!

De har BRUG for at benægte for at kunne holde sig oppe. Derfor kan man godt sige, at de er undskyldt.

Vi kommer til at finde os i, at de støjer; selvom en konstruktiv debat er tvingende nødvendig, hvis man stadig tror på, der er håb.

.
21-12-2015 12:17
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Jeg ser også, klart, 2 trolls.

.
21-12-2015 12:47
Morten Riber
★★★★★
(2298)
De har BRUG for at benægte for at kunne holde sig oppe. Derfor kan man godt sige, at de er undskyldt.


Nu retter en sådan udtalelse sig naturligvis slet ikke mod mig, men havde den gjort, ville jeg minde jer alle sammen om at jeg jo vedkender mig min religiøsitet, og at jeg derfor har andet at holde mig oppe på end CO2 skræmme kampagne. Det skulle undrer mig meget om ikke også mine meningsfælder har andre interesser at gå op i, ud over familien og vennerne. Fornemmer man panikken brede sig? At pilen på udtalelsen i virkeligheden peger indad ?

Faktum er jo at mens klimaforandringerne tages meget alvorligt blandt alle som udtrykker sig i medierne, så bevarer vores kære politikere dog stadig begge ben på jorde, når det gælder, og tager deres ansvar alvorligt. I praksis vil det sige de sætter vækst og velfærd højere end vanvidsprojekter. Ja, det koster da, dette CO2 halløj, men det slår os da slet ikke ud
30-12-2015 21:23
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Varmeste jul nogensinde



Også uden for Europa har vejret de seneste dage optrådt yderst usædvanligt. I New York kunne indbyggerne fejre julen i sommertøj med en dagtemperatur på omkring 22 grader.

http://politiken.dk/magasinet/feature/ECE2995891/vejret-er-gaaet-amok-men-det-kan-blive-endnu-vaerre/

.
31-12-2015 16:23
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Nu sker klimaændringer naturligt ved at det langsomt bliver varmere, for brat at bliver koldere.
Vi har generelt oplevet en opvarmning fra 1680erne og da havets kredsløb tager 800 år så burde den globale opvarmning flade ud om 500 år. Hvis vi ikke har fået en brat afkøling inde da (inden år 2500).
Havisen er ustabil, og har altid skiftet, fra år til år. Alt efter hvordan vinden blæser.
Jorden overflade temperatur er meget ustabil, og skifter ca. 10K fra nat til dag. Og fra dag til dag.
Så diskussionen burde kun handler om havets temperatur. For det er i havet at varmes oplagres.
31-12-2015 16:34
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
crank skrev:
.

Varmeste jul nogensinde



Også uden for Europa har vejret de seneste dage optrådt yderst usædvanligt. I New York kunne indbyggerne fejre julen i sommertøj med en dagtemperatur på omkring 22 grader.

http://politiken.dk/magasinet/feature/ECE2995891/vejret-er-gaaet-amok-men-det-kan-blive-endnu-vaerre/

.


Kan man bruge det til at bevise ret meget? mit indtryk ikke møntet på dig crank eller nogle andre her på sitet, men det er når det koldt er istiden på vej og er det varmt nærmer varme katestrofen sig sådan lidt groft sagt, for overdrivelse fremmer forståelse siger man.

FKs havde New York sammen med andre områder kulderekord for sidste vinter, endda også forrige, men forskellen er man derovre notere rekorder for hver dato, modsat herhjemme hvor vi kun tager rekorder for den enkelte måned, sæson eller et kalenderår, og så primært på landsplan og ikke lokale rekorder, ellers havde måske også nogle flere? tænker jeg.

http://vejret.tv2.dk/2015-02-26-kulderekord-saa-isnende-koldt-er-det-i-new-york

http://vejret.tv2.dk/artikel/id-73318781:ned-til-34-grader-historisk-kuldeb%F8lge-i-usa-sl%E5r-nu-rekorder.html

Men Nordamerika er et kontinent hvor vejret kan være rigtig omskifteligt og ekstremt.

Mvh.
31-12-2015 16:36
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Her er vi inde på noget interessant, og det er at lufttemperaturen er uvæsentlig. Det afgørende er derimod hav- og vandtemperaturen. Det skyldes den store varmekapacitet, som der er i vandet.




Deltag aktivt i debatten 2015:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik