Husk mig
▼ Indhold

7 MW MoppeDreng


7 MW MoppeDreng30-03-2011 22:26
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Vestas nye mølle se



Er det så sådan en mølle som skal testes i ØsterIld eller er den klar til at høste plagede energiforbrugers tvangsudskrevne støtte midler?
30-03-2011 23:49
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Delphi

Det kan da godt være, at den skal testes i Østerild, men det betyder også, at den vil have fingerne dybt begravet i elforbrugernes lommer, da dens elproduktion vil modtaget mindst samme støtte pr. produceret kWh som andre vindmøller får.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
31-03-2011 11:46
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis vi skal bruge 60 - 70 twh årligt til at omlægge landet til VE og møllerne producerer fuldlast i 30 % af tiden.

Så skal der 3200 møller stilles op!

Hvis møllerne kræver 1 Kvadratkilometer hver, behøves et areal som her se



Så skal vi bare lige ha' Vestas (og Siemens) til at indse at de kan tjene langt flere penge ved ordentlige systemer (Varmepumper, termiske lagre på kraftværker mm.) end ved at tvangsindlægge energiforbrugere til at betale for vindmøllernes mere eller mindre ubrugelige energi.
Redigeret d. 31-03-2011 12:09
31-03-2011 20:35
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
7 mw. Det er jo i småtingsafdelingen Nej! 20 mw mener industrien nu er muligt!

SE http://www.energy-supply.dk/article/view/62041/forskere_baner_vejen_for_megavindmoller
03-04-2011 12:24
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg har en del venner i England, og der er der vidst en bred enighed om at vindmøller slet ikke kan betale sig. Er for dyre i drift, og vedligholdelse og har for kort levetid.

Jeg synes det lyder underligt når at f.eks. Vestas har 20 års garanti på deres vindmøller så vidt jeg ved. Men måske du har lidt om hvad problemerne med vindmøller er?

De siger så også det med at de er meget skadelige for fugle, og fiskeliv (når det er havvindmølle farme).
03-04-2011 13:11
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
@kblood

Som jeg er orienteret, er den 20 årige garanti bundet op på en serviceaftale med Vestas, så hvis ejeren af vindmøllen vælger en anden til at udføre seervicen bortfalder garantien.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
03-04-2011 20:37
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Men måske du har lidt om hvad problemerne med vindmøller er?


Det er gearkassen og så er det gearkassen og endelig gearkassen..

DEt er bare umådelig svær at lave så de kan holde, til de enorme kræfter som skal omsætte.

Jeg gad nok vide hvor stort trykket er på de tænder i gearkassen når 2 tandhjul skal overfører møllevingens moment fra et stort tandhjul som skal over på et mindre tandhjul. Hvad dette tryk er på Vestas nye 7 mw mølle med vinger som er 80 m lange!
04-04-2011 00:04
Jakob
★★★★★
(9265)
.




delphi skrev:
7 mw. Det er jo i småtingsafdelingen Nej! 20 mw mener industrien nu er muligt!

SE http://www.energy-supply.dk/article/view/62041/forskere_baner_vejen_for_megavindmoller


Ja, det er udmærket, at de giver den hele armen.
Men tror du ikke, at vi må erkende, at der skal gå mindst 20 år med pilotprojekter under meget skiftende vejrforhold, før der er samlet erfaringer nok til, at det er økonomisk forsvarligt at opstille flere hundrede af disse kæmpe moppedrenge..?



.
04-04-2011 00:17
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja, det er udmærket, at de giver den hele armen.
Men tror du ikke, at vi må erkende, at der skal gå mindst 20 år med pilotprojekter under meget skiftende vejrforhold, før der er samlet erfaringer nok til, at det er økonomisk forsvarligt at opstille flere hundrede af disse kæmpe moppedrenge..?


Tjaee!!

Man kunne jo sparer 1 - 1,5 mia i Viborg, Kjellerup og silkeborg til affaldsforbrænding, fjernvarmeledninger, geotermi mm og i stedet omlægge regionen til varmepumper.

HVis varmepumper skal betale kostprisen for strømmen fra møllerne i NOrdsøen og de ikke går totalt i stykker så opnår brugerne måske en halvvering af deres varmepris og skal ikke forrente 1 mia.

Hvis møllerne virkelige begynder at gøre knuder så bliver varmeprisen i Viborg lidt højere, men dog aldrig så høj som det man nu planlægger og hvor brugerne herunder, over deres el-regning skal betale for en møllestrøm der er mere eller mindre ubrugelig...
Redigeret d. 04-04-2011 00:21




Deltag aktivt i debatten 7 MW MoppeDreng:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Forklaring på MW og MWh?113-11-2009 13:13
Vindmølle og MW311-11-2009 11:17
400 MW massivt bluff2413-10-2008 14:07
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik