Husk mig
▼ Indhold

97,1 %: Klimaforandringer er menneskeskabte


97,1 %: Klimaforandringer er menneskeskabte18-05-2013 17:44
kfl
★★★★★
(2167)
97,1% af de seneste 20 års forskning konkluderer, at klimaforandringer er menneskeskabte
Ud af flere end 4.000 forskningsartikler publiceret over de seneste 20 år vurderer 97,1 procent, at klimaforandringer er menneskeskabte, viser ny undersøgelse



Link til artikel i information


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
18-05-2013 19:12
Kosmos
★★★★★
(5370)
Her en noget nam nam, for en aktuar, cand.scient i mat. stat. som dig, kfl!


Category 1: 65
Category 2: 934
Category 3: 2933
Category 4: 8261
Category 5: 53
Category 6: 15
Category 7: 10
Total:         12271


'Kokken' har slået til igen!


Husk dit motto:
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til

Redigeret d. 18-05-2013 19:14
18-05-2013 19:20
Kosmos
★★★★★
(5370)
Jeg bemærker iøvrigt fra kommentarsporet, at også nogle af Informations læsere åbenbart har kigget lidt nærmere på undersøgelsen end kfl
18-05-2013 20:11
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja! Vi halter uliderlig bagefter omkring forhold som kan øge verdens fødevareproduktion. Nu når vi langt om længe snart 400 ppm co2 i atmosfæren, og plantevæksten er kun øget med nogle få procent som følge af mere co2 og højere temperatur. Og temperaturudviklingen er vel nærmest faldende..



Om 30 - 40 år når verdens befolkning er vokset eksplosivt, så skal der for alvor gang i fødevareproduktionen og her er varmere vejr og mere co2 som styrker denne produktion kun af det gode.
Redigeret d. 18-05-2013 20:13
18-05-2013 21:57
Theis
★★☆☆☆
(150)
Kosmos skrev:
Jeg bemærker iøvrigt fra kommentarsporet, at også nogle af Informations læsere åbenbart har kigget lidt nærmere på undersøgelsen end kfl

Jeg går ud fra, at du hentyder til kommentarerne af Christian Holm, som helt korrekt bliver skudt ned af de efterfølgende kommentarer, her af Poul Schou:


@Christian Holm,

"Det ser ikke ud til at der er nogen herinde der faktisk har LÆST undersøgelsen.
Ud af de undersøgte artikler (lidt over 11.000) er det kun 32.6% der ytrer at de er enige i at CO2 driver temperatur stigningerne. Der er over 60% der hverken er for eller imod og i ca 1% var forskerne direkte imod.
Altså over 60% mener at vi IKKE ved det."

Hvis du selv har læst artiklen (som findes her: http://iopscience.iop.org/1748-9326/8/2/024024/article), er din udlægning af den forbløffende tendentiøs for en seriøs debattør. Især din sidste citerede sætning. Som det fremgår af artiklens tabel 3, er der ganske rigtigt 32,6 pct. af de undersøgte abstracts der støtter drivhusgasteorier. Der er 0,7 pct. der er imod. Det fremgår også direkte at der er 0,3 pct. der udtrykker tvivl. De sidste 66,4 pct. har simpelthen ikke udtalt sig om spørgsmålet i abstractet.

De tal kan aldrig nogensinde blive til at over 60 pct. mener at vi IKKE ved det. Sådan kan man simpelthen ikke udlægge tabellen. At en forfatter ikke har berørt et spørgsmål i en konkret sammenhæng, implicerer ikke at så kan man konkludere at han mener at vi ikke ved hvad svaret er. Bruger du den form for ræsonnementer til daglig?

Til Christian Holms forsvar kan det siges, at han måske bare har skrevet af efter Anthony Watts, der også har promoveret denne ukorrekthed, som beskrevet her.
18-05-2013 23:13
Kosmos
★★★★★
(5370)
Jeg går ud fra, at du hentyder til kommentarerne af Christian Holm, som helt korrekt bliver skudt ned af de efterfølgende kommentarer, her af Poul Schou...

- jeg er ikke specielt optaget af den indbyrdes debat mellem Informations læsere/kommentatorer.

Jeg er mere optaget af 'undersøgelsens' metodik, fx.:

Skeptical Science recently invited people to rate the 12,000+ abstracts via Skeptical Science's interactive rating system so people could "measure the climate consensus" themselves. An additional feature of the system allows users to view the abstracts, as well as the ratings given by the people behind the paper.

The guidelines for rating these abstracts show only the highest rating value blames the majority of global warming on humans. No other rating says how much humans contribute to global warming,,,

- læs selv videre!




Deltag aktivt i debatten 97,1 %: Klimaforandringer er menneskeskabte:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Jens Olaf Pepke Pedersen: Menneskeskabte ændringer
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik