Husk mig
▼ Indhold

Ændring i forumstruktur


Ændring i forumstruktur20-11-2008 16:37
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Som I måske har bemærket, er der nu to lister med debat på forsiden: en med "Klimadebat", og en med "Løst og fast".
De brugere, der ikke ønsker at læse om alskens ikke-klimarelaterede emner, kan nøjes med at betjene sig af den første liste.

Jeg har samtidigt udvidet "Løst og fast" fra at være en enkelt debatkategori til at være en hel sektion med fem kategorier under sig:
Politik og nyheder
Videnskab
Kultur
Sjov og underholdning
Fri debat

I den forbindelse har jeg flyttet rundt på nogle indlæg. Adresserne til de gamle placeringer fungerer stadig, så ingen problemer dér.

Håber, at I vil tage den nye struktur til jer
20-11-2008 17:18
Kosmos
★★★★★
(5371)
Håber, at I vil tage den nye struktur til jer

- lyder fint! Det er (herfra) også med stor tilfredshed noteret, at man nu kan logge på/af uden hver gang at skulle 'en tur forbi forsiden'!

Redigeret d. 20-11-2008 17:19
21-11-2008 18:55
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kosmos skrev:
- lyder fint! Det er (herfra) også med stor tilfredshed noteret, at man nu kan logge på/af uden hver gang at skulle 'en tur forbi forsiden'!


Ja, nu har du plaget om den funktion i snart et år tror jeg - så det var vist også på tide, at jeg fik gjort noget ved det


Den sidste uges tid er der i det hele taget sket forskellige småforberedninger rundt omkring på siden. Måske jeg laver en liste på et tidspunkt, eller også opdager I dem selv hen ad vejen...
21-11-2008 21:56
Jakob
★★★★★
(9265)
.


@branner


Det ser lovende ud, og jeg ("Krag") er 100% enig med Kosmos i, at det er en OK forbedring af koden ved login.



Den nye forumstruktur:
http://www.klimadebat.dk/forum/

Nye fora og der er flyttet rundt på tråde, men de gamle adresser virker stadig.
Det ser lidt trylleagtigt ud, og jeg håber, at det holder.

Jeg er lidt skeptisk overfor, at du indfører nye fora uden først at have spurgt os alle om lov.


Og kan vi hitte ud af det..?


I hvilket forum skal vi lægge emner om mediekritik..?

Skoleopgaver..?

Hvilket forum skal internationale gæster som Obama eller Al Gore skrive i, hvis de kommer forbi siden og gerne vil sige hej og ønske os god vind..?


Forsiden indbyder måske for lidt.



Vi har 5 kategorier:
http://www.klimadebat.dk/forum/

Generelt
Handling
Klimavidenskab
Andet
Løst og fast


Så vidt jeg kan se er forsidens nederste tabel forbeholdt løst og fast, hvorimod resten sendes til den øverste.

Måske bør "Andet" også kun vises i den nederste tabel..?




.


PS: Jeg har set "URL=" -knappen.



.
21-11-2008 23:27
Kosmos
★★★★★
(5371)
og jeg ("Krag") er 100% enig med Kosmos i...

- fint, Jens Otto, så er der da i det mindste noget, vi to er enige om!

Kan du nu ha' en god, lun weekend!
21-11-2008 23:56
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@Jakob

Måske har du misforstået opdelingen lidt.
Hovedkategorien "Løst og fast" har i princippet intet med klima at gøre. Her kan du diskutere hvad som helst. Kategorierne under "Andet" skal derimod være klimarelaterede, ligesom alt andet her på siden.
På den måde slipper vi for, at folk vrisser med "hvad har det med klima at gøre?", når du f.eks. vil skrive om Roskilde Bank, Burma eller Iran.

Jakob skrev:
Hvilket forum skal internationale gæster som Obama eller Al Gore skrive i, hvis de kommer forbi siden og gerne vil sige hej og ønske os god vind..?

Tjaa.... den nuværende forsidetekst er i hvert fald ikke så velkommende

"[...] På Klimadebat.dk er det ikke Al Gore, Bjørn Lomborg eller Connie Hedegaard, der får taletid." [...]

Jeg vil helst ikke oprette alt for mange debatkategorier, da det hele bliver for uoverskueligt.
Men to fora står øverst på ønskelisten: "Skoleopgaver" og "Climate debate" (dvs. debat på engelsk).
I den sidste kunne mr. Gore og Obama passende skrive.
Men foreløbig bliver det på tegnebrættet.
23-11-2008 13:34
Jakob
★★★★★
(9265)
.



@branner


Det nager mig lidt, at nye indlæg til "Debat om Klimadebat.dk" stadig vises i den øverste tabel.
Jeg kan godt se, at det følger din opdeling, og det gør det jo lidt sværere at brokke sig over det.
Men hvis du får lyst til at flytte "Debat om Klimadebat.dk" og "Papirkurv" ned i kategorien "Løst og Fast", så er det altså ok med mig.

Hvis vi skal undgå forvirring mht. forum og kategori, så bør venstre kolonner i forsidetabellerne måske døbes om fra "kategori" til "forum".

Men den generelle forbedring er ikke til at tage fejl af.


Hører meidiekritik hjemme under "Politik og nyheder" eller under "Kultur" eller under "Fri Debat"..?



.




Deltag aktivt i debatten Ændring i forumstruktur:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik