Husk mig
▼ Indhold

Angela Merkel, en statsmand med format.


Angela Merkel, en statsmand med format.26-03-2008 16:47
Jakob
★★★★★
(9213)
 



Jeg vil gerne af to grunde sende en rose til Forbundskansler Angela Merkel.

Hun har for nylig holdt en tale i det Israelske Parlament og oprigtigt undskyldt jødeforfølgelsen under 2. Verdenskrig, og hun sagde, at hun skammede sig over den.
Det virkede meget oprigtigt, og jeg mener, at det vidner om en statsmand med meget stort format.

Dertil kommer endnu et tydeligt bevis på hendes samvittighedsfulde arbejde, at hun også har medvirket til at bringe Tyskland ind i den europæiske absolutte elite, når det gælder kampen mod global opvarmning.

Hvis ikke Danmark kommer med flere meget seriøse initiativer inden Klimatopmødet 2009, så mener jeg nok, at vi må indstille os på, at det skal være en tyskers navn, der skal stå på det bordkort, som vi lægger ved den bedste stol for bordenden.

Connie Hedegaard kan så passende få en dosmerhat og en lav skammel i skammekrogen.  




 
26-03-2008 18:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det danmark seriøst kunne gøre var at unytte spildenergikilder. Hver morgen bliver jeg mødt af dette syn: 20 Mw fra Danogips op i den blå luft. Se.



Stort se. Link

Ved næsten en hver større dansk by, forefindes energikilder som spildes og som kan forsyne de respektive byer med fjernvarme, enten direkte eller via varmepumper.

Angela Merkel kan med sinds ro, sætte forventningerne højt til en reduktion af Tysklands CO2 udledning og reduktion af forbruget af fossile energikilder. I det tyskland selvfølgelig vil udnytte spildenergi som forefindes til overflod netop der hvor et betydeligt energiforbrug forekommer.
Redigeret d. 26-03-2008 18:55
27-03-2008 01:37
Jakob
★★★★★
(9213)
 



Ja delphi, det må jeg nok give dig ret i.  


Det kan også godt være, at naboerne ville blive glade for, at den damp i stedet blev kondenseret og lukket ud i en passende kloak.

For det er vel det, du vil gøre ved den, er det ikke..?



 
27-03-2008 08:08
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jakob. JA! eller brugt igen til at lave gipsplader med, Man får vel ikke vand der er bedre end kogt/kondenseret vand! (destilleret vand).




Deltag aktivt i debatten Angela Merkel, en statsmand med format.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Merkel bliver igen valgt som Kanzler.12026-03-2019 17:32
Isolering af boliger: Pengespild af format705-07-2015 10:22
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik