Husk mig
▼ Indhold

AR5-høring set fra den skeptiske side


AR5-høring set fra den skeptiske side02-02-2014 10:47
Palle Miliam
★★☆☆☆
(393)
"Members of the (UK) Energy and Climate Change Committee took evidence on the Intergovernmental Panel on Climate Change's 5th Assessment Review on 28 January 2014"

Interessant 90 min lang video-session om de skeptiske problemer med bl.a. at forstå brugbarheden af Summary for policy-makers i AR5.

I panelet:

Richard Lindzen, professor at MIT
if temperatures increase to "point A" and thereafter are level, obviously every temperature measurement after point A is higher than every measurement before point A. But that doesn't mean they haven't levelled out.


Donna Laframboise, Canadian feminist and journalist
calls for the IPCC to be abolished. She says the peer-reviewed system doesn't work, and it is not independent from governments. "I'm not sure it can actually be reformed," she says. "It has a culture that has been around for 25 years, and it's very difficult to change a culture."


Nicholas Lewis, climate researcher
it is "logical" that natural variability could have caused warming, just as it could have caused the global warming hiatus, and criticises the IPCC for not reflecting this



link:http://wattsupwiththat.com/2014/01/30/a-report-on-the-ar5-hearings-unsettling-the-settled-science-of-climate-change/#more-102447

Intet nyt under solen, fortsat ingen grund til at tro, at den nuværende varmeperiode ikke blot mere eller mindre er et naturligt fænomen.

Den nuværende manglende globale opvarmning bringer klimamodellerne endnu længere væk fra observationerne.

AR5 på flere tusinde side bliver fortsat fremlagt med resumé til policy-makers udført af "aktivister", hvilket er svært bekymrende for fagligheden.
Aktivisterne kan således have udvalgt, hvad der skal fremhæves samt hvad der ikke skal nævnes, hvilket lader politikerne i stikken eller i hvert fald kun giver dem den halve sandhed!


Debatten slutter næppe her, men konceptet i at lade politikerne høre fra begge sider i salen er ikke så ringe endda!!!


Med venlig hilsen

Den Bekymrede
Deltag aktivt i debatten AR5-høring set fra den skeptiske side:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
IPCC AR5 resume404-11-2014 19:16
Lad mig høre nogle skeptiske meninger :)515-01-2008 22:10
Skeptiske videnskabsmænd bliver overhørt på Bali1520-12-2007 13:48
NyhederDato
Danskerne mere skeptiske over for klimaproblemet21-01-2011 12:50
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik