Husk mig
▼ Indhold

Bæredygtighed?

Bæredygtighed?19-11-2012 12:45
Marianne Pedersen
☆☆☆☆☆
(1)
Hej derude

De seneste par dage, har jeg gået og spekuleret på, om der er nogle fordele og ulemper ved bæredygtighed! Derfor vil jeg gerne lige høre jer hvad i mener fordelene og ulemperne er ved bæredygtighed.

På forhånd tak

Marianne P
22-11-2012 23:28
Jakob
★★★★★
(5364)
.

Marianne Pedersen skrev:
De seneste par dage, har jeg gået og spekuleret på, om der er nogle fordele og ulemper ved bæredygtighed! Derfor vil jeg gerne lige høre jer hvad i mener fordelene og ulemperne er ved bæredygtighed.

Man kan tænke på et menneske, som skal på en lang vandretur med en tung rygsæk.
Er han dygtig til at bære, så er han stærk, og det er en fordel for ham, at der skal en stor belastning til, før han bryder sammen og må lide sultedøden i vildmarken.
Ulempen er, at han længe forinden skal overvinde sin dovenskab og trang til luksus og i stedet bruge tid og kræfter på at komme i bæredygtig form.

.
02-12-2012 12:12
Jakob
★★★★★
(5364)
.

Jeg glemte vist at tage højde for, at det var en pige, jeg svarede.
Spørgsmålet handler derfor nok om frisure, hvis det skal fange interessen for en dybere dialog. Og så er det en helt anden historie.
Bæredygtighed i en frisure hedder permanentning, og den udføres med giftige kemikalier, som efter min mening burde forbydes, fordi det ikke er bæredygtigt at have et unødigt arbejdsmiljø, som gør folk invalide.

Så bæredygtighed kan uden uddybning altså tolkes forholdsvist bredt.
Når jeg benytter ordet, så tænker jeg normalt mest på klima, miljø og råstofbevarelse.
Og i den forstand mener jeg, at det burde være en menneskeret at kunne leve bæredygtigt i sit eget land.
Men desværre er dette ønske direkte i strid med nogle af de i forvejen opstillede menneskerettigheder:
http://www.klimadebat.dk/forum/baeredygtighed-en-menneskeret--d7-e2092.php

.

Deltag aktivt i debatten Bæredygtighed?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Bæredygtighed en menneskeret..?417-09-2016 11:59
Indikatorer på klimaøkologisk bæredygtighed129-05-2011 09:31
Artikler
Peter Bjerregaard: Hvordan prissætter vi bæredygtighed?
Bæredygtig udvikling
Bæredygtighed og økologisk fodaftryk (Bionyt: 500 svar om klima)
NyhederDato
Få forretning ud af bæredygtighed18-05-2011 15:18
▲ Til toppen
Afstemning
Bør der indføres en klimaafgift på oksekød, som foreslået af Etisk Råd?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2016 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik