Husk mig
▼ Indhold

Bør regeringen væltes..?


Bør regeringen væltes..?25-02-2014 14:15
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Bør danskerne stille sig op på Rådhuspladsen i et antal så stort, at regeringen tvinges til at gå af og udskrive valg, før valgperioden er udløbet..?

Hvis ja, hvad skal argumentationen så være..?

Hvis jeg skal pege på et ord, som samler de emner, som jeg tænker burde kunne trække en tilstrækkelig voldsom reaktion, så må det nok være for meget "arrogance".


Der er samlet meget sammen på kontoen, og især dette springer mig i øjnene:


Arrogance overfor folkesundheden ved manglende kraftig reaktion imod farlige bakterier og giftige varer på markedet.

Arrogance overfor klimaet ved at gennemføre en sort vækstplan og give tilladelse og tilskud til mere udvinding af fossilt brændsel i rigsfællesskabet.

Arrogance ved imod folkets vilje at sælge ud af statslig ejendom.

Arrogance overfor naturen ved at benytte alt for meget biomasse til energiomstillingen.

Arrogance i form af usmagelige forsyningssikkerhedsafgifter, som gør den bæredygtige vedvarende energi for dyr.

Arrogance med dagpengereformen, som tvang 30.000 mennesker over på kontanthjælp.

Arrogance med kontanthjælpsreformen, som var lidt for hård og har splittet familier.

Arrogance gennem en mere ulighedsskabende politik, som har gavnet dem selv økonomisk, men de fattige må betale.

Arrogance i form af en rigid afstandtagen til legalisering af cannabis.

Arrogance overfor syge mennesker, som mister sygedagpenge og måske ligefrem kontanthjælp, hvis de f.eks. ikke vil spise lykkepiller eller ikke kan tabe sig hurtigt nok til at blive klar til en operation med tvivlsom prognose.

Arrogance overfor overbefolkningsproblemet ved at lukke så mange flere mennesker ind i landet, at befolkningstilvæksten holdes konstant på trods af et vigende antal fødsler, som formentlig hovedsageligt skyldes forurening.

Arrogance ved at prale med en reduktion af sprøjtemidler, som ikke er sket, og ved indførelse af sprøjtefri zoner omkring drikkevandsboringer, uden det er blevet gennemført konsekvent.

Arrogance overfor landbruget ved at forlange offentlig adgang til de randzoner, som skulle fremme biodiversiteten.


Har jeg glemt noget vigtigt..?
Det kan også være, at andre er uenige og ser noget andet, som springer mere i øjnene.
Lad os diskutere det.



Min største bekymring ved at vælte regeringen nu er nok, at det hurtigt efter et valg kan blive nødvendigt at gøre det igen, og derfor er det vigtigt, at folket ikke bruger hele energien for tidligt.



.
Redigeret d. 25-02-2014 15:02
Deltag aktivt i debatten Bør regeringen væltes..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klima- og miljøpolitik for landbruget - Regeringen vs borgerlig fløj3019-08-2022 15:53
NyhederDato
Regeringen vil udfase kul til fjernvarme23-02-2011 12:19
Regeringen vil gøre Danmark fuldstændig "grønt"26-02-2010 05:15
Regeringen giver tilskud til klimavenlig boligenergi13-11-2009 05:58
Regeringen fremlægger grøn trafikplan09-12-2008 00:10
Bush-regeringen forsøgte at styre forskningen01-02-2007 02:20
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik