Husk mig
▼ Indhold

Bredden på siden


Bredden på siden23-03-2008 17:23
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
Hvorfor er bredden på billedet i visse tråde meget bredere end min skærm, (For eksempel tråden 'Hvorfor er CO2 mere in...') medens det på de fleste passer til skærmen. Hvis jeg prøver at tilpasse bredden [med CTRL-], bliver bogstaverne så små, at jeg ikke kan læse dem.
Har du en løsning eller en 'workaround'?
Redigeret d. 23-03-2008 17:24
Bredden på siden23-03-2008 17:34
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Filosof
Et billede er blevet lagt på siden hvor billedet er bred og bredere den din skærm.
Bredden på siden23-03-2008 17:58
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
@ Delphi

Det var også det jeg anede, og det går også fint med dine tegninger, men når en anden debattør fortsætter tråden med ren tekst, så kan jeg ikke læse teksten


Er det noget med, at LF efter automatisk NL er blevet sat ud af kraft ?
Redigeret d. 23-03-2008 18:03
Bredden på siden23-03-2008 18:36
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Filosof
Hvilken browser bruger du og hvilken version?
Bredden på siden23-03-2008 19:40
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
@Delphi
Microsoft internet explorer version 7.0.5730.11
kører på MS XP home SP2
Bredden på siden23-03-2008 20:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Filosof
prøv det her se. http://www.wazx.dk/work/klimadebat/Dx98/Marts/filo.htm
Bredden på siden23-03-2008 22:01
Kosmos
★★★★★
(5370)
Hvorfor er bredden på billedet i visse tråde meget bredere end min skærm,...

- jeg oplever samme problem (og har før skrevet om det!)
Jeg er ret sikker på, at årsagen er indsættelse af 'for bred' grafik: Hvis nogen fx. linker til en grafikfil, der er 1200px bred, så øger 'forum-softwaren' uden videre pgl. tråd til fornøden bredde - og derefter bevarer tråden sin 'opblæste' bredde, til stor ulempe for brugere af fx. Mozilla(Firefox)!
24-03-2008 21:48
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Problemet skyldes ganske rigtigt, at billederne er for brede.

Hermed en opfordring til alle brugere om ikke at indsætte billeder, der er bredere end ca. 750 pixels. Hvis billedet er bredere end dette, så lav en miniature, og indsæt et link til det store billede (det er let at finde et gratis sted at lægge billedet op, hvis man ikke selv har webplads).

En anden løsning kan jeg desværre ikke komme op med lige pt.
25-03-2008 08:48
Jakob
★★★★★
(9216)
 


Et sted, hvor man kan uploade billeder til en server, så de kan ses på internettet, kan f.eks. være her:

http://www.imageshack.dk/index.php


Men de fleste af sådanne steder gemmer ikke billederne i ubegrænset tid, før de bliver slettet igen, med mindre man betaler lidt for at bevare dem.

Det bør man måske være lidt opmærksom på, så man ikke gør sit indlæg mere afhængigt af billedet, end at senere læsere stadig vil kunne forstå meningen i indlægget, selvom billedet er forsvundet.  



 
25-03-2008 14:13
bomand
☆☆☆☆☆
(6)
Google har et gratis foto-album med 1 MB plads - virker fortrinligt
20-12-2008 12:01
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg tror, det er lykkedes mig at løse problemet med brede billeder.


Fra nu af skulle alle billeder i forummet gerne formindskes til max. 490 px bredde, hvilket lige nøjagtigt forhindrer vandret scrolling i 1024x768-skærmopløsning. Funktionen virker i hvert fald i mine versioner af IE og Firefox ...
Samtidig indsættes der automatisk et link, således at man kan klikke på billedet for at se det i fuld størrelse.

Prøv at åbne nogle af de tråde, hvor der har været problemer, og se forskellen!
Redigeret d. 20-12-2008 13:31
20-12-2008 16:25
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har nu forbedret funktionen, således at besøgende med skærmopløsninger på over 1024x768 ikke får formindsket billederne lige så meget.

Er skærmbredden 1024 px. eller mindre, formindskes billedbredden automatisk til 490 px.
Er skærmbredden over 1024 px. (typisk 1280 px.), formindskes billedbredden automatisk til 746 px.
På den måde har man stadig glæde af sin høje opløsning...

Se vedhæftede udtræk fra Google Analytics, der viser fordelingen af opløsninger hos Klimadebat.dk's besøgende.

Vær opmærksom på, at størrelsesændringen først sker, når siden er helt færdigindlæst. Brede sider kan derfor godt forekomme, mens siden er i gang med at loade.

Jeg har i øvrigt lagt mærke til, at Firefox er langt bedre end IE til at formindske billeder, uden at indholdet bliver kornet/ulæseligt...
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 20-12-2008 16:31
22-12-2008 00:09
Kosmos
★★★★★
(5370)
Jeg har ikke haft mulighed for systematisk at tjekke, om de tilforn 'ekstra brede' sider er blevet 'normale' - men jeg er i de seneste dage ikke faldet over sider, der giver den slags problemer (jeg bruger primært Firefox her).
Generelt vil jeg bemærke, at dette er det mest 'veldrevne'/brugervenlige debatforum, jeg hidtil har besøgt: Stor cadeau til branner for ildhu og permanent beredvillighed til at imødekomme ønsker/forslag fra brugerne!
15-07-2013 23:44
Kosmos
★★★★★
(5370)
Jeg har ikke haft mulighed for systematisk at tjekke, om de tilforn 'ekstra brede' sider er blevet 'normale' - men jeg er i de seneste dage ikke faldet over sider, der giver den slags problemer

- nu synes jeg, problemet begynder at vise sig igen (endda uden billeder!?) - det viste vindue er i fuld skærmbredde, og som det ses, kan man kun læse ca. ½-delen af linierne 'i ét hug': Ganske forstyrrende!:
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 15-07-2013 23:47
16-07-2013 00:46
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
Kosmos skrev:
........... og som det ses, kan man kun læse ca. ½-delen af linierne 'i ét hug': Ganske forstyrrende!:

Det sker også hos mig. Og jeg synes altid, at det er ved indlæg fra kristofferszilas
Men ikke hver gang - der er også mange indlæg fra kristofferszilas, hvor det ikke sker.
Håber admin kan gøre noget ved.
På forhånd tak!
16-07-2013 01:09
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Det sker også for mig.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
16-07-2013 16:30
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Det er noget, der sker, når der i et indlæg indsættes meget lange ord uden mellemrum, skråstreger eller andre tegn, som browseren accepterer som anledninger til linjeskift. Typisk (næsten altid) er der tale om internetadresser. Selv ikke det længste tyske ord giver problemer for Klimadebat.dk, så der skal ret meget til: Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz.

Jeg kan måske ved lejlighed kigge lidt på koden og sætte op, så der automatisk indsættes et linjeskift efter et vist antal tegn, men det bliver ikke lige nu. Brug evt. url=-funktion, hvis den adresse, der linkes til, er meget lang. Jeg har manuelt rettet i et indlæg her, så der nu blot står "Link i stedet for den lange adresse, der kunne gå et par gange rundt om skærmen. Sig til, hvis der er andre steder, der bør ordnes.
16-07-2013 16:53
Kosmos
★★★★★
(5370)
Jeg kan måske ved lejlighed kigge lidt på koden og sætte op, så der automatisk indsættes et linjeskift efter et vist antal tegn, men det bliver ikke lige nu

- er der ikke noget om, at links bliver 'ubrugelige', hvis man gennemtvinger linieskift?

Brug evt. url=-funktion, hvis den adresse, der linkes til, er meget lang

- det lyder som en bedre idé, synes jeg!
16-07-2013 20:25
sg17a
★★☆☆☆
(378)
Jeg bruger google chrome som browser og jeg bruger ofte Ctrl + mouse wheel til at zoome siden ud og ind og tilpasser ofte størrelsen så jeg udgår horisontal scroll bar.
25-11-2013 22:11
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Problemet med de manglende linjeskift ved lange ord/links burde være løst i alle browsere nu! Det har især været et problem på mobiltelefoner, men sig gerne til, hvis der stadig er steder, hvor problemet opstår!

Bemærk også de øvrige ændringer på siden: Mere simpelt layout med færre "bokse inden i bokse", mere ensartet farvebrug, færre skygger og andre gammeldags effekter, der kun gjorde siden langsom, blå boks i bunden af debattråde og artikler til indlogning for gæster, grønne knapper til opret bruger osv. Derudover bedre integration af sociale medier.

Skriftstørrelsen på siden er generelt også blevet sat op, så teksten forhåbentlig er mere læsevenlig. Lad mig høre, hvis der er kommentarer til denne ændring.

Der kan evt. sammenlignes med den engelske side, hvor ændringerne ikke er indført.

Og lad os så få gang i nogle spændende debatter (vær ikke bange for at oprette nye tråde)!




Deltag aktivt i debatten Bredden på siden:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik