Husk mig
▼ Indhold

Brugerundersøgelse om skraldespande imod klunser og lugt


Brugerundersøgelse om skraldespande imod klunser og lugt30-10-2008 12:53
Kehaan
☆☆☆☆☆
(3)
Hej.

Vi er nogle elever fra HTX som har Teknologi, som har tænkt os at ændre på problemet vedr klunser og lugte ved skraldespande.
Vi har tænkt os at ændre dette ved, at når man har langt skralden ned i skraldespanden/containeren som står uden for. Så kan man ikke tage skraldet op igen. Herved undgår man at folk klunser(roder i skraldet) ved skraldet men også at lugten holdes nede i skraldespanden. Kommunen vil stadig komme ud og hente skraldet, og køre det videre. Den eneste ændring vil bare være, at man ikke kan tage skraldet op igen, når man først har langt det derned, samt at lugten vil holdes ude. Og at dyr ikke vil rode i skraldet.

Brugerundersøgelsen tager maks 5min og der er 12 spørgsmål.

www.askpeople.dk?i3=e29daf19d1cb816

På forhånd mange tak.

Mvh Kehaan.
30-10-2008 17:50
Kosmos
★★★★★
(5370)
På forhånd mange tak.

- det var så lidt!

Men jeg synes måske, at undersøgelsen godt kunne forbedres lidt!: I min kommune opbevares affaldet således inden døre, indtil det én gang om ugen sættes ud for at blive afhentet; så spørgsmålet "Bor du i et område hvor der er skraldespande uden for?" giver ikke rigtigt mening.
Her i kommunen sorteres affaldet fra husholdninger ikke, så det er lidt svært at svare ja eller nej på, om man 'sorterer det rigtigt'!
Men det er jo småting - held og lykke med projektet!
30-10-2008 20:52
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg mener det var i Melbourne man havde et forsøg med skrallespande som via en stempelbevægelse trykkede affaldet sammen og spanden kunne indeholde min. 5 gange så meget affald. Opstillingen var drevet af solenergi og batterier for akkumulering af energi.
04-11-2008 08:29
Jakob
★★★★★
(9216)
 



Jeg hører nok til dem, der synes, at det er helt fint, at der klunses, fordi det også er en form for klima- og miljøvenligt genbrug.

Men der er vist ikke særlig mange, som klunser i almindelige skraldespande på offentlige steder, og det vil da være glimrende, hvis man kan bremse flyvende ispapir og lugt osv.
Men skal man f.eks. rykke i et håndtag, så vil det nok ikke virke, for det gider folk ikke.

Til hjemmehusholdning er det mig en ubegribelig gåde, at affaldssortering ikke er mere udbredt.



 




Deltag aktivt i debatten Brugerundersøgelse om skraldespande imod klunser og lugt:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik