Husk mig
▼ Indhold

CO2-begrænsning eller hvad?


CO2-begrænsning eller hvad?28-05-2013 04:11
soren
☆☆☆☆☆
(2)
Co2 kan sikkert begrænses, hvis vi alle sammen gør en indsats for det, og det første man kunne gøre var måske, at sætte en form for låg på de skorstene på atomkraftværkerne, så noget af co2en gik ned ad mod jorden i store beholder, som skulle kunne rummen co2 til 50år frem i tiden , og resten røg så stadigvæk ud i atomsværen , a det ikke vil kunne undgås. Man kunne også gøre det, at man plantede flere træer langs hovedstaderne og den måde nedbrød co2. Eller det tredie man kunne gøre og som nok er det vanskelige var, at kunstige ned køle vandet til minus ca 60grader nær indlandsisen og arktisk, ved at lave en dæmning i havbunden, således at det koldevand overskylede det varme.
Alti alt kan man også sige på den måde, hvis ikke der havde været forurening i verden her, havde naturen så ikke ændret sig eller hvad?
28-05-2013 08:08
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
soren skrev:
Co2 kan sikkert begrænses, hvis vi alle sammen gør en indsats for det,


Dit problem er at det meste CO2 i atmosfæren stammer fra havet.


28-05-2013 14:31
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
soren skrev:
Co2 kan sikkert begrænses, hvis vi alle sammen gør en indsats for det, og det første man kunne gøre var måske, at sætte en form for låg på de skorstene på atomkraftværkerne, så noget af co2en gik ned ad mod jorden i store beholder, som skulle kunne rummen co2 til 50år frem i tiden , og resten røg så stadigvæk ud i atomsværen , a det ikke vil kunne undgås.


Søren

Der er det "lille" problem med dit løsningsforslag, at kernekraftværkerne ikke udleder CO2.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
04-06-2013 12:09
Jakob
★★★★★
(9267)
.



@soren


Jo, naturen ændrer sig hele tiden. Men industrialiseret udslip af CO2 og de drastiske konsekvenser af det er menneskegjorte.

Der er masser af CO2 udslip i forbindelse med atomkraftværker.
http://www.klimadebat.dk/forum/a-kraft-og-co2-d7-e2177.php

CO2 deponering i form af flere træer kan jeg kun tilslutte mig.
Men mere kunstig CO2 deponering er af flere grunde problematisk.
http://www.klimadebat.dk/forum/co2-lagring-d20-e214.php
50 år er heller ikke lang tid i klimasammenhæng.

Din idé med en dæmning og kunstig nedkøling af havet bør du nok forklare nærmere, hvis den skal blive forstået.


Men hvis det skal være vildt, hvorfor så ikke i stedet omstille Danmark til 95% vedvarende energi på fire år..?




.
RE: om det der blev skrevet04-06-2013 18:28
soren
☆☆☆☆☆
(2)
Det jeg mente med, at man kunne dæmme op for co2 udslippet var, at
man måske kunne sætte et spjeld på de skorstene på atomkraftværkerne, så man kunne åbne og lukke for udslip på den måde altså elektronisk. Og så kunne man måske også nedkøle indlandsisen og aktisk , ved at man sprøjtede et stort lag nedkølet is i røgform ud over indlandsisen og aktisk, eller det der var det aller letteste var, at man gjord det, at når nu vandene mødes det varme oh kolde, så lavet man en form for dæmning i vandet der hvor det mødtes, således at det kolde vand overskylde det varme, og på den måde holdt vandet balanceret

ja det er mit ssvar på det jeg blev spurgt om , men alt i alt om klimaet kan man kun sige en ting Vi ønsker alle et bedre klima sikkert, men ingen af os vil spare, og selvom vi sparer hjælper det så noget?
01-07-2013 13:35
Kosmos
★★★★★
(5371)
Dagens vits vedr. begrænsning af CO2-udledning?




Deltag aktivt i debatten CO2-begrænsning eller hvad?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik