Husk mig
▼ Indhold

CO2-deponering: 50 mia for ingenting


CO2-deponering: 50 mia for ingenting27-03-2009 21:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Eu-kommissionen vil bruge 50 mia på at udvælge steder hvor co2 kan deponeres. Hertil: udvikle de teknologier som kan indfange co2 i røggassen på kraftværker.

Det er jo det galde vanvid! Der regnes med at optagelsen af co2 fra 1 Kwh el som afsættes til net det kræver 0,5 Kwh el.
27-03-2009 22:14
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@delphi

Det er småtingsafdelingen...se hvad UNFCCC har gang i:

http://www.foxnews.com/projects/pdf/032709_informationnote.pdf
27-03-2009 22:30
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@GLAR

Og det er sikkert 50 mia Euro.

Tænk lige på hvor meget energiproduktion man kunne omlægge for det beløb over mod VE og værk fra russisk gas.

Det er lige som det ene skingrende tåbelige tiltag trækker det næste endnu vildere tiltag med sig. Hvad bliver det næste? Co2 til månen!
27-03-2009 22:37
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Her i Grønland har vi så meget thorium i Sydgrønland, at det svarer til energien af verdens samlede olie og gas reserver (brændstof til 4. gen A-kraft).

Men alle heroppe taler kun on Uran udvinding og hvor farligt/uskadeligt det er...
http://da.wikipedia.org/wiki/Thorium
27-03-2009 23:23
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja to stk thorium kraftværker tak! Men nej! Sådan noget her det tager Kegler se Link aldeles tåbeligt bruge 1 mia på at hente lunkent vand op af undergrunden, når der på de københavnske kraftværker forekommer spild ud over alle breder.

Men: Det klinger godt i et Co2 hysterisk clima sind. Et thorium-kraftværk Uha nej!

Men det lunkne vand det hjælper ikke en dyt på noget som helst!!

ps! Det var 50 mia kr.
Redigeret d. 28-03-2009 09:17
28-03-2009 10:10
Jakob
★★★★★
(9267)
 



Jeg kan kun tilslutte mig det hold, som synes, at CO2-deponering er en sølle lappeløsning, der ikke er et moderne land værdigt.
Og for et vindmølleland som Danmark er det i mine øjne direkte en fornedrelse.

Jeg så et indslag på DR1, hvor det blev fremlagt som en ny fantastisk opdagelse, at det i det hele taget kan lade sig gøre at deponere CO2
Bevar mig vel... - det næste bliver vel Viden Om, der laver en dokumentar om, hvor smart det er, at vi kan smide ting væk og grave dem ned, så de ikke ligger i vejen, hvor vi går og falder i dem..

Ja, jeg må gerne skælde ud på DR, for den man elsker tugter man.



Når CO2-deponering i det hele taget er på tale, så skyldes det primært, at der mangler vilje til at investere i VE.
Underligt, at folk ikke kan se den sammenhæng, før det er for sent.



Angående Uran og Thorium, så synes jeg heller ikke, at det er en værdig løsning for Danmark.
Men hvis det ikke koster for meget natur og olie osv. at udvinde det, så kunne det måske være ok at sælge noget af det engang, når prisen er steget.
Indtægterne kan så passende bidrage til afbetaling på mere bæredygtig og vedvarende energi.



 
28-03-2009 11:48
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvad er i det hele taget værdig for en nation som har svinet over 200 mia bort til møller mm, når der var løsninger med biomassefyrede kraftværker i samproduktion med gas som kunne reducere co2 belastningen til 1/4 af den co2-belastning vi ser i dag fra møller i samproduktion med kulværker.




Deltag aktivt i debatten CO2-deponering: 50 mia for ingenting:

Husk mig

Lignende indhold
NyhederDato
Klimachefens farvel betyder ingenting - siger Lykke Friis19-02-2010 06:53
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik