Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
17. maj 2012, 09:55 English

CO2-kvoter og DK?

Debat > Handling > Klimapolitik > CO2-kvoter og DK?

22-05-2008 10:37CO2-kvoter og DK?
Ladan

Ingen avatar

Rank: 0/5
(4)

Har jeg forstået det rigtigt, at DK investerer i nogle CO2-reducerende "virkesomheder" i udlandet, for selv at kunne udlede mere CO2 ?

Og hvor i udlandet er det ? Jeg har hørt, at der er tale om Rusland, Ukraine og Kina? Men jeg kan ikke " slå det op" nogle steder. Nogen, der ved det ?

på forhånd tak
22-05-2008 11:17
Kosmos

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2585)

Konkret mener jeg, der har været tale om (en?) fjernvarmecentral i en (fjern) kinesisk provins, men dét kan jeg ikke lige hitte noget om! smiley

Her her er noget om vindenergi i Kina og Indien.

Se evt. også denne 'minianalyse'.
På side 18 oplyses:

Ifølge regeringens seneste vurdering, der dog stammer fra juni 2005, er Danmark godt på vej til at opfylde sin klimaforpligtelse. Der regnes med et samlet CO2-udslip i Danmark på 72,3 mio. tons CO2 i 2010, hvoraf de 4,5 mio. tons kommer fra eleksport. Desuden regnes med et køb af CO2-kompenserende projekter i andre lande på 4,5 mio. tons, idet der er afsat 1,1 mia. kr. på finansloven til sådanne projekter.

Send svar Nyt emne

Deltag i debatten som aktiv debattør og del din holdning til emnet CO2-kvoter og DK? med forummets mange læsere.

Seneste debat

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Gæsteafstemning

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning