Husk mig
▼ Indhold

Cowtans video


Cowtans video11-01-2016 23:03
Kosmos
★★★★★
(5370)
Morten Riber har bedt mig starte en ny tråd med ovenstående emne, og illustrere den med denne graf:



Dette er hermed gjort - så er fortsættelsen op til Morten!
12-01-2016 00:10
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kosmos skrev:
Morten Riber har bedt mig starte en ny tråd med ovenstående emne, og illustrere den med denne graf:



Grafen er fra Cawtans video lidt inde hvor rådata, fremhævet, (som vist ikke er helt er helt rå) sammenholdes med data som er kalibreret på grund af data som laver et lille hop, (som angiveligt skulle spolerer (vejr)dataserien og gør den uanvendelig til klima)
https://www.youtube.com/watch?v=qRFz8merXEA

Det er fordi jeg gerne vil høre hvordan i andre opfatter denne kalibrering. Frank skrev jo som om det blot er en enkelt måling som blev justeret, mens Mogensen bare henviste til at køre softwareren osv.

Jeg skrev jo at jeg så nogle ændringer som løber fra periodens begyndelse til enden, hvorfor jeg påpegede der måtte være nogle problemer med at hoppe målingerne tilbage i enderne. Fx sådan at der konsekvent lægges ca. en grad til de målinger der tages den dag i dag.

Jeg vil derfor også gerne høre hvordan andre læser og forklarer denne graf, (uanset ingen har kørt softwareren fra NOAA uden NOAA selv)

Den eneste som faktisk ser du til at ville undersøge disse kalibreringer er McIntyre:
http://climateaudit.org/2011/10/31/best-menne-slices/[/quote]

Men ellers er ved vi/jeg kun at temperaturen kalibreres med hjælp at en software som styres af en algoritme, og at Kevin har været i stand til (ved hjælp af en anden software end NOAA selv, at lave det program som vises på videoen.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
15-01-2016 20:10
Peter Mogensen
★★★★☆
(1397)
Morten Riber skrev:
Det er fordi jeg gerne vil høre hvordan i andre opfatter denne kalibrering. Frank skrev jo som om det blot er en enkelt måling som blev justeret, mens Mogensen bare henviste til at køre softwareren osv.



... OG læse dokumentationen. Hvilket ingen af jer tydeligvis har gidet at gøre.
Redigeret d. 15-01-2016 20:10




Deltag aktivt i debatten Cowtans video:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
En gammel video.209-10-2021 21:11
En lille video med Ivar Giæver312-12-2010 13:16
Video, ja det kan være sjovt225-11-2009 23:20
Video om gletschere og grønlandsk indlandsis (med Mernild)028-06-2009 20:48
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik