Husk mig
▼ Indhold

Danske demokratiske brølere


Danske demokratiske brølere25-11-2012 11:27
Jakob
★★★★★
(9257)
.




Vi lever endnu i en tid, hvor demokratiet betragtes som den eneste saliggørende styreform. Vi har i nyere tid ligefrem deltaget i flere krige for at udbrede vore vise sten.
Men måske er det ikke så klogt at dele sten ud med magt, hvis man i virkeligheden selv bor i et gammelt glashus.

Lad os se nærmere på det.


Hvilke danske politiske tiltag i nyere tid fortjene at få vedhæftet en brøler..?


http://www.youtube.com/watch?v=PHpOo-OXbo4




.
Tilknyttet billede:

27-11-2012 14:02
Jakob
★★★★★
(9257)
.




Jeg havde egentlig tænkt mig, at jeg ville starte blidt, men det passer ikke rigtigt til en brøler.

Så det bliver i stedet nogle dybe indåndinger til et kæmpe brøl:






Beslutningen om at gå i krig i Irak.


Latterlige tiltag eller ligefrem tilbageskridt i forhold til at omstille Danmark til klimaøkologisk drift.


Accept af afdragsfrie lån.

For dårligt finanstilsyn.

Lidt for megen ministerinteresse omkring en oppositionspolitikers personlige skattesag.

Manglende regulering med henblik på at undgå overophedning af økonomien.

Ukyndig administration i forbindelse med finanskrisen.

Et eksploderet offentligt forbrug.

En direkte statsgældsætning for ca. 100 milliarder kroner.

Dokumentation for de økonomiske dumheder kan findes i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/hit-med-pengene--d7-e583-s280.php#post_33082
sikke en fest....


Ansvaret for ovenstående påhviler især den tidligere regering.
Og her er svaret fra nogle af dem, der skal rydde op:












Bent Bentsen giver måske en tudekiks, hvis ikke han og Lene Espersen allerede har spist dem alle sammen med Lars Løkke og Claus Hjort Frederiksen.




.
27-11-2012 20:05
Jakob
★★★★★
(9257)
.





Men selvom de økonomiske tab slet ikke kan måle sig med de borgerliges fest, så skal den nye regering da heller ikke gå fri.


Man skulle nok tro, at den nye regering ville være bedre til at lægge planer for økonomien ( planøkonomi ). Men ser man på tilskudsordningen til solceller, så må det være mere på sin plads at tale om manglende eller direkte dårlig planlægning.


Havde Klimaministeren gjort sit hjemmearbejde ordentligt, så havde det ikke behøvet at gå sådan.

Havde han taget ansvaret på sig og indrømmet, at det kun skyldtes en politisk administrations dummert, så havde det nok heller ikke været til en brøler fra mig.

Men det gjorde han ikke. Han bortforklarede det i stedet blandt andet med et uventet prisfald på solceller.
Det minder mig om manden på videoen, hvis han giver boremaskinens energiforsyning skylden for, at loftet faldt ned.
Dumme undskyldninger gør kun dumheden endnu større.

Så her værsgo til Martin Lidegaard:










Går vi lidt længere tilbage, så introducerede Lene Espersen en tilskudsordning til boligforbedringer efter princippet først til mølle.
Det kan i konstruktionen minde om ham, der kastede penge ud på torvet bare for at få fornøjelsen af at se folk slås om dem.

Men resultatet var, at håndværkerne fik meget travlt med at spilde tid på tilbudsgivning til kunder, som alligevel ikke var reelt interesserede.
Og det blev samtidigt i perioden vanskeligere for andre at få udført nødvendigt arbejde til en rimelig pris, fordi det fradragsberettigede arbejde var med til at sætte et højere prisleje. Jeg kan ikke bevise, at det problem gør sig gældende, men jeg mener, at det er der endnu.
Jeg synes nok også, at det er til en brøler, men jeg vil på den anden side heller ikke frådse med dem. De skulle jo nødigt slippe op, før vi når trådens ende.

Den nye regering har da også varslet, at ordningen synger på sidste vers.
Men som bevist med solcellerne har danske politikere stadig helt ubegribeligt meget at lære endnu om tilskudsadministration.





Skal jeg så slet ikke uddele brølere til den nye regering for brudte valgløfter, vil nogle måske spørge.

Jo, men det kan nok ikke blive til mere end en enkelt for løftet om at etablere sprøjtefri zoner omkring brønde.

De glemte at sikre de private brønde, som landmanden stadig må sprøjte på klods hold.
Og de glemte tilmed at lovgive imod byboer, som stadig må hælde gift ud på jorden på klods hold af en vandboring, som de er naboer til.
I øvrigt har de heller ikke gjort noget nævneværdigt for at omstille dansk landbrug til økologisk drift.
De ser f.eks. bare stiltiende til, mens det kemiske landbrug dumper prisen på mælk .

Så hermed værsgo til alle de miljøansvarlige politikere:








.
02-12-2012 13:02
Jakob
★★★★★
(9257)
.





Dansk suverænitetsafgivelse til EUmiljø- og kemikalieområdet.











.
21-12-2012 22:01
Jakob
★★★★★
(9257)
.







Den nye regering har besluttet, at asylansøgere skal være berettiget til kontanthjælp og børnechek fra den første dag.
Og den tilbyder samtidigt 10.000 kr pr. barn og 20.000 kr pr. voksen, der rejser hjem igen.

I de første 11 måneder af 2012 har 5.521 udlændinge søgt om asyl i Danmark.
2.279 af dem har fået ja til deres ansøgning.
Det er en stigning på 44%
http://www.dr.dk/NETTV/Update/Forside.htm?video={EB5490E1-1D68-457D-9CEA-1DDC616DBE66}

Hvad kan man udlede af dette ud over, at De Radikale gerne igen vil afløses af Dansk Fokeparti, som det parti, der har de afgørende mandater..?

Det handler måske ligeså meget om, at den nye regering ikke har forstået, at de økonomiske incitamenter skal stå i passende forhold til hinanden.
Når man sidder i Folketinget og får en fed hyre for det, så bliver det måske lidt for nemt at være flink og dele skattepenge ud til alle sider.
Men har de egentlig fået løst de danske gettoproblemer, bandekriminialitet for udlændinge og integrationsproblemerne som helhed..?
Nej, det har de ikke. De pøser bare endnu mere benzin på bålet og giver flere penge til kriminalforsorgen, fordi fængslerne er overfyldte.

Nu er det jul, og mange danske familier beder om julepakke som fattighjælp for også at kunne holde jul, og så skal de samtidigt se på sådant noget fråseri.
Og vi har også set tegn på, at det er på vej til at blive sådan, at danskere skal stå med hatten i hånden overfor muslimer for at få lov til at opstille et juletræ for dem.

Jeg synes, at det er uacceptabelt, og jeg skønner, at det kan blive regeringens fald.
Og hold da fast, hvor synes jeg, at det er dumt gjort.

Jamen har asylansøgere da virkelig et stort økonomisk incitament til at flygte til Danmark, og kunne vi hjælpe flere for de samme penge, hvis de boede i udlandet..?
Det giver dette citat nok et svar på:
http://giv-en-ged.noedhjaelp.dk/giv-en-ged/jeg-vil-gerne/se-alle-gaver
Citat:
----------------------------
En sæk ris kan mætte en flygtning i tre måneder.
90 KR
----------------------------


Oveni har regeringen afsat 600 millioner kroner ekstra til udviklingsbistand.
Det er i sig selv nok til at brødføde 6,6 millioner mennesker i tre måneder.
Men pengene skal jo nok bruges til transportudgifter for asylansøgere, så flere kan komme til Danmark og få det godt, her hvor CO2 udslippet er fem gange højere pr. indbygger.


Og så er der det med incitamentet til at arbejde efter skattereformen, som netop skulle løse problemerne, hvordan går det med det..?
Døm selv:
http://www.bt.dk/politik/tusindvis-bliver-rigere-paa-sofaen-end-paa-arbejdsmarkedet
Citat:
---------------------------------
Fredag den 21. december 2012
For tusindvis af danskere kan det bedre betale sig at blive hjemme på sofaen end at arbejde.
Ifølge tal fra Finansministeriet ville omkring 14.250 danskere få en større disponibel indkomst, hvis de forlod arbejdsmarkedet til fordel for en ydelse fra staten. Gennemsnitligt ville det udløse en økonomisk gevinst på 1.350 kroner om måneden.
---------------------------------

De fik taget penge fra nogle pensionister og efterlønnere, men incitamenterne til arbejde fik de ikke på plads, og millionærskatten måtte ikke indføres, fordi den kunne gå ud over incitament og vækst.
Jøsses noget utroværdigt rod.


Billigere offentlig transport kunne nok afhjælpe en del af incitamentproblemet for de lavtlønnede og endda sænke CO2 udslippet, men det har regeringen ikke prioriteret.


Dybest set er den danske klima- og energipolitik en opblæst narrehat og har været det i mange år ( se evt. tilknyttet billede ).

Vi magter ikke at feje for vores egen dør, men skal alligevel spille kong gulerod med løftet pegefinger i international sammenhæng og forsøge at redde verden ved at importere udlændinge i stor stil.

I forbindelse med EU udtalte Helle Thorning, at 20 12 blev 20 træls.



Men der er jo så ikke noget at sige til det, hvis regeringen trænger til at blive muntret lidt op med en gave i anledning af julen.

Så her kommer mit bidrag til julestemningen:








.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 21-12-2012 22:03
25-12-2012 14:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Uha!

Man bliver helt varm og hjertet, når der er kapaciteter i det danske samfund, som tænker som Jakob, som i forlængelse af ovenstående indlæg, i bund og grund har en meget human og venlig indstilling over for verdens fattige!
Redigeret d. 25-12-2012 14:54
26-12-2012 10:10
Jakob
★★★★★
(9257)
.



@delphi


Det har ikke så meget med fattigdom at gøre.
Men hvis de har samme regler i Sverige, skal vi så ikke gøre det til en ny levevej at rejse derop og søge asyl og modtage 20.000 kr hver for at rejse hjem igen..?




.
26-12-2012 11:26
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Jakob

Ja! Det du mener man kan få langt mere fattigdomsbekæmpelse på andre måder end ved at flygtninge bruger penge på en flybillet og får arbejde og uddannelse i danmark og efter 3 - 6 mdr en flybillet til at vende hjem for.




Deltag aktivt i debatten Danske demokratiske brølere:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik