Husk mig
▼ Indhold

Den danske forbudstid



Side 2 af 2<12
21-04-2018 18:13
Jakob
★★★★★
(9216)
­




Man vil forståeligt gerne have de unge til at undlade at ryge tobak.

Man vil forståeligt også gerne, at de undlader at ryge hamp.

Hvor mange, der kun har gjort det ene eller det andet, ved jeg ikke.

Men det må vel selvsagt være en dum lov, der presser uforsigtige mennesker til også at ryge tobak og risikere utallige flere giftige og sygdomsfremkaldende stoffer, hvis de bare vil ryge lidt hamp.
Og det er præcist det, der sker, når det er blevet mere strafbart at dyrke hamp i egen have, end det er at købe hash på det kriminelle marked.
http://www.klimadebat.dk/forum/den-danske-forbudstid-d32-e2233.php#post_63750


Jeg ved ikke, om det er had eller dumhed, der ligger til grund for loven, men jeg mener, at det strenge forbud imod frilands hjemmedyrkning af hamp må være en form for fanatisme, der er gået langt over gevind til skade for samfundet og marginaliserede borgeres sikkerhed og sundhed.


Hvem har glæde af det..?

Det har de politikere, som gerne vil påføre misbrugere en ekstra sundhedsfarlig skadevirkning på helbredet.
Det har mennesker, som af andre grunde har et horn i siden på en genbo, som har hamp i sin have.
Det har de kriminelle bander og langt ude måske ligefrem også terrorister.
Det har tobaksindustrien.
Det har den kemiske industri, som producerer svampegift.


Unge under 23 år må nok aldrig ryge hamp, og resten burde undlade. Men ryger de alligevel, så virker det som om loven ønsker at skubbe dem endnu længere ud i noget endnu farligere, fordi de samtidigt presses/fristes til at ryge tobak og den stærke hash med sprøjtemidler.

Det kan være ganske vanskeligt at forestille sig, at det ikke kommer til at koste menneskeliv på sigt.

Men jeg vil da ønske regeringen god fornøjelse med at afvænne de unge tobaksrygere, som har dummet sig, og som måske aldrig ville være begyndt, hvis ikke loven havde været skuet ulogisk sammen.





­­
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Den danske forbudstid:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik