Husk mig
▼ Indhold

Den globale opvarmnings historie


Den globale opvarmnings historie23-01-2012 20:30
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg sad i juleferien og nørdede med et lidt længere indlæg om historien bag global opvarmning. Teksten blev ved med at vokse, som den slags har det med at gøre, og jeg har nu besluttet at lægge den op på sin egen side:

http://www.global-opvarmning.com

God læselyst!
23-01-2012 22:30
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Niels Bohr mangler.

I det hele taget så mangler der noget forståelse af videnskabens udvikling.


24-01-2012 13:40
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
Branner, din artikel er - som du allerede har hørt - helt uovertruffen, og herligt nørdet. Las os tales ved om en opfølger!

Og hvis du smider Peter Ole Kvint/"Kulden-Varmen" permanent på porten for at være konsekvent under ethvert rimeligt tumpelavmål, sprede meningsløs forvirring og ødelægge enhver seriøst interesserets appetit på fornuftige diskussioner, skal jeg nok overveje at begynde at deltage i debatten herinde mere regelmæssigt.


Kh Christoffer
24-01-2012 19:14
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Velskrevet artikel som sætter CO2 teorien ind i et historisk perspektiv.

Både kommentaren fra "Rasmus Modsat" og "Lektor Blomme" taler derimod for sig selv, på hver sin meget lidt flatterende måde.

Men vi får heldigvis selv lov til at vurdere om indlæg er seriøse, saglige, nedladende, polemiske, fjollede, irelevante osv. - her på klimadebat.dk.

Det er en kvalitet ved klimadebat.dk som jeg personligt sætter stor pris på. En kvalitet som jeg endnu engang vil rose sitets administrator(er?) for at opretholde. Det må jævnligt kræve både dybe indåndinger og forståelse for deltagernes dybfølte emotionelle engagement med hensyn til emnet.

Respekt herfra!
24-01-2012 20:17
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
yaknudsen skrev:
Velskrevet artikel som sætter CO2 teorien ind i et historisk perspektiv.


Jeg mangler en kapitel inddeling.
Alle miljøproblemer blev længe undertrykt i de videnskabelige tidsskrifter.

Da miljøet kom på dagsorden så var det logisk at det giftige CO2 fik sin splateplads


26-01-2012 17:17
kfl
★★★★★
(2167)
Christoffer Bugge Harder skrev:
Branner, din artikel er - som du allerede har hørt - helt uovertruffen, og herligt nørdet. Las os tales ved om en opfølger!

Og hvis du smider Peter Ole Kvint/"Kulden-Varmen" permanent på porten for at være konsekvent under ethvert rimeligt tumpelavmål, sprede meningsløs forvirring og ødelægge enhver seriøst interesserets appetit på fornuftige diskussioner, skal jeg nok overveje at begynde at deltage i debatten herinde mere regelmæssigt.


Kh Christoffer


Jeg er enig et langt stykke hen ad vejen, men i et demokrati må man leve med tingene.

Håber at Christoffer vender tilbage - på fuld kraft.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
26-01-2012 17:51
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Håber at Christoffer vender tilbage - på fuld kraft.


JO! Hvis han ellers kunne lære at opføre sig ordentligt og holde sine arrogante og nedsættende udtalelser om debatører på dette forum, for dig selv!
16-02-2012 20:50
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Tak til CBH og yaknudsen for den positive tilbagemelding.

Må sige, at jeg havde regnet med lidt flere reaktioner fra den gamle garde af debattører. Men det kommer måske hen ad vejen...
17-02-2012 21:10
Kosmos
★★★★★
(5370)
Men det kommer måske hen ad vejen...

- tak for 'sparket'!: Jeg havde helt overset din notits!

Jeg synes (også), det er en meget velskreven, grundig og sober gennemgang.
Du kommer ikke ind på, om 'Jernladyen' havde en skjult dagsorden bag sit ønske om mindre kulafbrænding, men det er måske også blot en skrøne(?).
Jeg bemærkede navnet 'Hugh Heffner' i Moynihans memo - det kan vel næppe være ham 'Playboyfyren'(?), hvis efternavn iøvrigt også skrives med kun ét 'f'.
19-02-2012 12:08
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kosmos skrev:
Jeg bemærkede navnet 'Hugh Heffner' i Moynihans memo - det kan vel næppe være ham 'Playboyfyren'(?), hvis efternavn iøvrigt også skrives med kun ét 'f'.

Nej, det kan vist ikke være ham.


Interessant nok svarede denne Hugh [Hubert] Heffner et halvt år efter på Moynihans memo (januar 1970):

I am replying to your note querying whether we should become involved in the issue of CO2 and atmospheric temperature rise. The more I get into this, the more I find two classes of doom-sayers with, of course, the silent majority in between. One group says we will turn into snow-tripping mastodons because of the atmospheric dust and the other says we will have to grow gills to survive the increased ocean level due to the temperature rise from CO2.
Since the potential consequences are so large, it is important that we find out what the true situation is.

De to dokumenter fra Nixon-arkivet:
Moynihan: http://nixonlibrary.gov/virtuallibrary/documents/jul10/56.pdf
Heffner: http://nixonlibrary.gov/virtuallibrary/documents/jul10/55.pdf
Redigeret d. 19-02-2012 12:20
19-02-2012 13:13
Kosmos
★★★★★
(5370)
De to dokumenter fra Nixon-arkivet:...

- din research kan der ikke peges fingre ad!


(Glæder mig til at læse det).




Deltag aktivt i debatten Den globale opvarmnings historie:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik