Husk mig
▼ Indhold

Derfor er der ingen grund til at være skeptisk I

Side 41 af 41<<<394041
27-07-2017 19:14
John Niclasen
★★★★★
(3057)
På vedhæftede animation har jeg zoomet, så man bedre kan se ovenfor nævnte detaljer.
Tilknyttet billede:

03-08-2017 15:32
Niels Olsen
★★☆☆☆
(240)
Jeg tvivler ikke om klimaændringer. Det har der altid været.
regner med at både Sibirien og det nordlige Canada vil blive enorme landbrugsområder, når permafrosten smelter og vandet er drænet.

Kultveilte er helt sikkert godt for jordens planter i hav og på land, heller ingen tvivl om den sag.
Heller ingen tvivl om, at vi mennesker elsker drømmen om dommedag. I min ungdom hed den atomkrig. For tredive år siden Ozon, nu kultveilte, hvor vi hellere burde bekymre os om overbefolkning og migration.
Nå jo tvivler heller ikke på at vanddamp er den værste drivhusgas og morer mig over at vi drøner vand ud, når vi afbrænder kulbrinte, men ingen taler om det, fordi som DMI skrev, så forekommer vanddamp naturligt, derfor ser vi bort derfra. Det gør kultveilte også, når jeg trækker vejret. Fra den dag jeg læste det videnskabeligt uredelige nonsens hos DMI har jeg tvivlet på den kollektive sandhed.
RE: Spalte 8-Aug-201708-08-2017 08:20
John Niclasen
★★★★★
(3057)
En fortsættelse af dette indlæg om fjordgletsjeren, "Spalte". Havisen er ved at bryde op i Nordøstgrønland, som den gør hvert år, og "Spalte" har stadig ikke bevæget sig væk fra sin position.

Oprindeligt blogindlæg fra prof. James E. Box, GEUS:
Separation of Manhattan Is. sized ice shelf pieces from 79 Glacier far northeastern Greenland
Artikel i Jyllands-Posten 13/9-2016:
Gigantisk grønlandsk isflage har revet sig løs efter varmerekord
Oprindeligt indlæg fra en alarmist her på klimadebat.dk:
Det kan ikke komme bag på nogen...

Fjordgletsjeren, "Spalte", ses ved den røde pil nederst til venstre.
Klik på billedet for stor version.
Tilknyttet billede:

Redigeret d. 08-08-2017 08:22
RE: Spalte 14-Sep-201714-09-2017 10:14
John Niclasen
★★★★★
(3057)
Det er idag et år siden, at Jason Box skrev om "Spalte"-fjordgletsjeren på sin blog:

Separation of Manhattan Is. sized ice shelf pieces from 79 Glacier far northeastern Greenland

Vedhæftet er seneste radarbillede fra Sentinel 1b satellitten af området med "Spalte" dateret 13-Sep-2017. Fjordgletsjeren har endnu ikke bevæget sig ud af stedet, men ligger på samme sted som for et år siden.

"Spalte" ses ved den røde pil.
Tilknyttet billede:

Redigeret d. 14-09-2017 10:16
13-10-2017 08:26
John Niclasen
★★★★★
(3057)
Vedhæftet er seneste satellitbillede af området med fjordgletsjeren, "Spalte", som Jaxon Box skrev om for mere end et år siden.

Jason Box skrev:
The detachment of the ice shelf fragment appears to be nearly 100% complete.

The floating ice shelf fragment appears to have split into more than one piece already. But the main fragment have not floated away yet. I expect that will happen this year or next.

Området ligger nu og det næste knap halve år i permanent mørke, da det befinder sig nord for polarcirklen. Sandsynligheden er tæt på nul for, at "Spalte" vil rive sig løs og flyde væk i år, som Jason Box forudså.

Jason Box og flere såkaldte "journalister" (læs: propagandister) skrev for mere end et år siden, at fjordgletsjeren havde revet sig løs.
Det er løgn, ligesom mere end 97% af mediestof relateret til klima er løgn.

I videnskab opstiller man videnskabelige love, som man kan benytte til at forudsige forløb. Meget klimavidenskab er ikke videnskab, men pseudovidenskabeligt nonsens, ligesom Jason Box mere er politisk aktivist og propagandist, end han er videnskabsmand.
Tilknyttet billede:

Redigeret d. 13-10-2017 08:40
Side 41 af 41<<<394041

Deltag aktivt i debatten Derfor er der ingen grund til at være skeptisk I:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Derfor bliver man skeptisk II114831-10-2016 19:41
Derfor er der god grund til man bliver skeptisk2430-07-2016 19:19
Derfor bliver man skeptisk!87518-02-2014 11:53
CO2, skeptisk gennemgang2820-10-2008 09:02
▲ Til toppen
Afstemning
Vil Sverige forbyde alle benzin- og dieselbiler fra 2030 som foreslået af klimaministeren?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik