Husk mig
▼ Indhold

Derfor er der ingen grund til at være skeptisk I



Side 24 af 44<<<2223242526>>>
08-07-2016 13:26
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Obelitz skrev:
Kjeld Jul skrev:
Da de fleste muslingebanker findes på lavt vand i kystnæreområder,hvor en faldende pH værdi primært skyldes udledningen af næringssalte fra land,kan man afbøde risikoen for muslingerne ved at undgå udledningen af disse salte.
Dette Er allerede sket i Danmark,hvor vandet i de indre farvande er blevet renere,fx Har man ikke problemer i Limfjorden med muslingerne.
Det Er vigtigt at differencere mellem CO2 og miljø påvirkninger,hvilket tit bliver forbigået når det drejer sig om klimaet.
Det drejer sig her også om pH,hvor meget af den faldende alkaliske værdi.skyldes CO2 og hvor meget udledningen af næringssalte?


Det sidste spørgsmål er helt irrelevant ift de prognoser, jeg har videregivet tidligere fra bla EPA. Der er her tale om påvirkning af oceanerne som følge af CO2 og andre klimagasser.


Mikael OBELITZ-
Nu sludrer du,det håber Jeg,du selv kan se?
Det Er da væsentligt at vide,at der i kystnære områder forekommer en alkalisk reducering grundet udledning af næringssalte fra land,kun med den viden Har man mulighed for at afbøde skader på bla muslinger.
Havde man ikke fået den viden fra de forskere,Jeg henviste til havde man stadig været i den vildfarelse,at pH reduceringen i alle dele af havene skyldes CO2.
Forskernes undersøgelse viser netop ,at den lavere pH værdi siden 1960erne og til nu ikke kan henføres til CO2 optag.
08-07-2016 13:28
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
Steve F (Mangeårig bidragyder på Lucias The Blacboard. En blog, som er langt mere interessant end denne. Sorry):

"My guess is that those who are mostly interested in the politics of mitigation (rather than 'the science') ultimately tire when they realize there is little possibility of convincing people with a different political view to change to their own view... it just doesn't happen.
.
My guess is that those who are more interested in 'the science' (and its technical credibility!) tire of dealing with people who are mostly interested in the politics of mitigation when they realize the credibility of 'the science' does not at all influence those folks."

Jep.
08-07-2016 15:03
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Lucias The Blackboard, Where Climate Talk Gets Hot!
http://rankexploits.com/musings/


Den kendte jeg (heller) ikke. Tak.
08-07-2016 18:11
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jeg må nok indrømme,at Mikael Oberlitz argumenteren med vægten liggende på et klimakatastrofe-target efterhånden er blevet noget gennemhullet,når man læser forskerrapporter,som viser,at der også er positive fremdrift i naturen og alt ikke er negativt,som M.O. vil gøre det til.

Promiscuity may help some corals survive bleaching events.

http://www.nature.com/ismej/journal/vaop/ncurrent/full/ismej201654a.html
09-07-2016 14:12
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Jeg må nok indrømme,at Mikael Oberlitz argumenteren med vægten liggende på et klimakatastrofe-target efterhånden er blevet noget gennemhullet,når man læser forskerrapporter,som viser,at der også er positive fremdrift i naturen og alt ikke er negativt,som M.O. vil gøre det til.

Promiscuity may help some corals survive bleaching events.

http://www.nature.com/ismej/journal/vaop/ncurrent/full/ismej201654a.html


Du er da ikke den rette til at fastlægge, hvad fremtiden bringer.

Du har bare overhovedet endnu ikke læst et eneste af de papirer, jeg har lagt ud. Ikke ET eneste, for så ville du ikke komme med en så generel og ligegyldig kommentar, der kun viser dit eget begrænsede verdensbillede.

Jeg gentager ikke tidligere indlæg, der tydeligt viser- ikke en klimakatastrofe-target, som sludrechatollet Kjeld Jul siger- men en stigende bekymring blandt koral forskere, om at blandt andet GReat Barrier Reef, vil blive skadet mere og mere af blandt andet øget temperatur i vandet omkring korallerne. Fat det dog nu, Kjeld Jul.

Derudover, så er det kun godt, at naturen har indbyggede forsvarsmekanismer, der kan begrænse skadernes omfang, de skader, der idag er synliggjort gennem de mange artikler jeg og andre, har lagt frem.
09-07-2016 14:29
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Oberlitz-
Hvad så.mit dit sludder om at det er irrelevant at vide,hvorfor der er lave pH værdier i kystnære områder.
09-07-2016 15:35
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Effekten af havforsuring på Koralerne effekten heraf er mere komplekst end som så ser det ud til.

http://phys.org/news/2015-11-acidity-coral-reefs.html

Abstract
Oceanic uptake of anthropogenic carbon dioxide (CO2) has acidified open-ocean surface waters by 0.1 pH units since preindustrial times. Despite unequivocal evidence of ocean acidification (OA) via open-ocean measurements for the past several decades, it has yet to be documented in near-shore and coral reef environments. A lack of long-term measurements from these environments restricts our understanding of the natural variability and controls of seawater CO2-carbonate chemistry and biogeochemistry, which is essential to make accurate predictions on the effects of future OA on coral reefs. Here, in a 5-y study of the Bermuda coral reef, we show evidence that variations in reef biogeochemical processes drive interannual changes in seawater pH and Ωaragonite that are partly controlled by offshore processes. Rapid acidification events driven by shifts toward increasing net calcification and net heterotrophy were observed during the summers of 2010 and 2011, with the frequency and extent of such events corresponding to increased offshore productivity. These events also coincided with a negative winter North Atlantic Oscillation (NAO) index, which historically has been associated with extensive offshore mixing and greater primary productivity at the Bermuda Atlantic Time-series Study (BATS) site. Our results reveal that coral reefs undergo natural interannual events of rapid acidification due to shifts in reef biogeochemical processes that may be linked to offshore productivity and ultimately controlled by larger-scale climatic and oceanographic processes.

Read more at: http://phys.org/news/2015-11-acidity-coral-reefs.html#jCp



En mulighed i hvert fald.
09-07-2016 16:28
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ganske rigtig Christian. - påvirkningen af koraller og andre kalkskallede dyr gennem lavere pH værdier og årsagerne til blegning Er meget mere kompleks end det måske umiddelbart ser ud til med nogle forskeres øjne.Det viser sig at de kalkskallede dyr Er langt mere robuste og istand til at overvinde og komme sig over de skiftende alkaliske værdier og vekslende havtemperaturer,som det også fremgår af de forskellige forsker resultater,som Jeg og Andre Har henvist til i denne og anden tråd.
09-07-2016 18:43
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Mikael Oberlitz-
Hvad så.mit dit sludder om at det er irrelevant at vide,hvorfor der er lave pH værdier i kystnære områder.

Stråmands argumentation, jeg har blot sagt, at EPAs kurver ene og alene handlede om forsuring af oceanerne.
At der er andre forhold ved kysterne gør det blot mere komplekst.
Jeg har aldrig påstået, at det var irrelevant, det er fri fantasi eller en misforståelse.
09-07-2016 18:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Obelitz skrev:
Kjeld Jul skrev:
Mikael Oberlitz-
Hvad så.mit dit sludder om at det er irrelevant at vide,hvorfor der er lave pH værdier i kystnære områder.

Stråmands argumentation, jeg har blot sagt, at EPAs kurver ene og alene handlede om forsuring af oceanerne.
At der er andre forhold ved kysterne gør det blot mere komplekst.
Jeg har aldrig påstået, at det var irrelevant, det er fri fantasi eller en misforståelse.


Miikaet OBELITZ-
Bloss eine bloede Ausrede von Dir.
09-07-2016 19:23
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Mikael Obelitz skrev:
Kjeld Jul skrev:
Mikael Oberlitz-
Hvad så.mit dit sludder om at det er irrelevant at vide,hvorfor der er lave pH værdier i kystnære områder.

Stråmands argumentation, jeg har blot sagt, at EPAs kurver ene og alene handlede om forsuring af oceanerne.
At der er andre forhold ved kysterne gør det blot mere komplekst.
Jeg har aldrig påstået, at det var irrelevant, det er fri fantasi eller en misforståelse.


Miikaet OBELITZ-
Bloss eine bloede Ausrede von Dir.

Aha, Sie nicht Danish verstehen. Ich verstehe ihre probleme
09-07-2016 19:57
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Undskyld hr. Mikael OBELITZ,når det kniber for Dem at forstå det ustyrlige klima,hvordan kunne Jeg så tro ,De var sprogkyndig
09-07-2016 21:21
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Undskyld, Herrn Kjeld Jul, jeg forstår, at Deres baggrund nok ikke er helt dansk, og da kommunikation samtidigt er vanskeligt, skal jeg forsøge at udtrykke mig klarere på dansk, så vi forhåbentligt ikke får flere misforståelser.
Med hensyn til det tyske, så ja, jeg har altid anvendt engelsk i de internationale sammenhænge, jeg har været i, så ja, tysk er ikke min stærke side, ligesom dansk måske heller ikke er helt Deres stærkeste side?
Redigeret d. 09-07-2016 22:03
10-07-2016 20:20
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Af hensyn til hr Jul og andre, der bevist eller af forståelsesmæssige grunde misforstår mine indlæg, og lidt trættende tror, at diskussionen handler om katastofer eller ej, så er følgende en videnskabelig undersøgelse, som burde give anledning til eftertanke hos dem, der forstår, at et ændret klima vil afstedkomme ændringer i fremtiden, som vi idag ikke kan overskue konsekvensen af.

Undersøgelsen handler om planktons reaktion på forsuring af verdenshavene pga menneskets CO2 udledning.

Det fremgår af undersøgelsen, at plankton, der er helt grundlæggende for fødekæden i havet, med stigende forsuring, vil undergå ændringer, som vil påvirke hele fødekæden.

Men læs selv om denne undersøgelse og vurder selv, hvad det mon kan komme til at betyde?

ocean acidification May cause dramatic changed to phytoplankton
10-07-2016 20:39
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael OBELITZ-

Ikke for at være kontrær,men Jeg Har læst en tysk hjemmeside,hvor der stod ,at phytoplankton kan tilpasse sig en faldende pH værdi,
Jeg skal se om Jeg kan finde den.
Jeg læser også med interesse dit link.
10-07-2016 21:06
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Mikael OBELITZ-

Ikke for at være kontrær,men Jeg Har læst en tysk hjemmeside,hvor der stod ,at phytoplankton kan tilpasse sig en faldende pH værdi,
Jeg skal se om Jeg kan finde den.
Jeg læser også med interesse dit link.

Er det så også muligt, at finde linket til fyringen af CSIRO alarmist forskere, som ifølge Dem blev fyret pga deres alarmisme? Jeg har søgt efter det, men kun fundet helt andre forklaringer??
10-07-2016 22:02
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Mere om plankton og forsuring af oceanerne.
Det fremgår igen, at det er et område, som der ikke er meget viden om endnu, men at forsuring af oceanerne kan påvirke hele fødekæden.
Det kan gå ud over fiskeri og derved påvirke fødevare sikkerheden.

Acid oceans and climate change affect plankton
10-07-2016 22:41
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
WWW.scinexx.de/wissen-
Die wichtigste Kalkalge der Meere kann sich besser an die zunehmende Versauerung des Meeres anpassen als gedacht.

Mere følger.
Redigeret d. 10-07-2016 22:44
11-07-2016 07:04
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
WWW.scinexx.de/wissen-
Die wichtigste Kalkalge der Meere kann sich besser an die zunehmende Versauerung des Meeres anpassen als gedacht.

Mere følger.

Hr Jul, linket virker ikke. Hvis der er en mere betydelig undersøgelse, De vil fremhæve, så må den også være nævnt i et mere anerkendt internationalt sprog end tysk?
RE: Plankton og forsuring11-07-2016 10:22
John Niclasen
★★★★★
(6158)
Det er interessant, hvordan alarmister kan snakke plankton og forsuring af havene med en koncentration af CO2 i atmosfæren på 0,04%, hvilket også kaldes 400 ppm. Flg. graf viser koncentrationen af CO2 i Jordens atmosfære siden den Kambriske Eksplosion for ca. 540 mio. år siden, da flercellet liv for alvor bredte sig på Jorden.



1 på y-aksen svarer til 300 ppm. Dvs. 10 på y-aksen er 3000 ppm eller 7,5 gange det nuværende niveau.

De blå perioder viser de tidsrum, hvor der har været iskapper ved polerne, i geologisk forstand kaldet en istid.

Det sætter tingene i perspektiv.
11-07-2016 10:41
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Insunierer du,Mikael Obelitz,at jeg selv har opfundet de artikelhenvisninger,hvad bilder du dig ind?

SCINEXX er et stort tysk videnskabsmagasin.

Jeg forstår ikke,at du som ingeniør ikke har skullet kunne tysk på et nogenlunde niveau,både i skrift og tale.
Jeg har rigtig nok arbejdet i tyske firmaer i gennem mange år,men også haft forretningsforbindelser i både England og USA,og har været nødsaget til at kunne både tysk og engelsk på et kommercielt og teknisk plan.
Hvis du skal kommunikere tekniske,juridiske og videnskabelige spørgsmål med en tysker,er det ikke nok at kunne engelsk.En tysker vil helst bruge sit modersmål,ligesom en franskmand helst vil tale fransk.
At devaluere tysk og betegne det som et ikke anerkendt sprog,viser i en nøddeskal dine begrænsninger og snæversynethed.

Jeg gav dig et hint i mit forrige indlæg,hvor jeg henviste til SCINEXX - og Kalkalge.Såfremt du havde googlet ville du have fundet denne website :

http://www.scinexx.de/wissen-aktuell-14646-2012-04-10.html

Det er ikke for tidligt,du lærer lidt bedre tysk så du selv kan søge tyske videnskabelige artikler og ikke skal have andre til at oversætte teksten,husk på,du kalder dig ingeniør!!!

Da du ikke har sat dig nok ind i det tyske sprog,har du aldrig fundet ud af,at det var dig der begyndte at titulere mig med "De".
Jeg skrev en tysk tekst til dig,hvor jeg brugte DIR "du",du svarede ved at titulere mig med SIE.
Da jeg i min naivitet gik ud fra,at du beherskede tysk,kom jeg med en dansk tekst,med tituleringen "De",men den fangede du ikke.
Jeg synes,du skulle finde jordforbindelsen igen,og holde op med den pjattede tiltaleform.
Redigeret d. 11-07-2016 11:19
11-07-2016 12:28
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Der skal selvfølgelig stå: insinuerer .
Kosmos fik MIG.til at læse korrektur igen

Redigeret d. 11-07-2016 12:31
11-07-2016 12:46
Kosmos
★★★★★
(5366)
Kosmos fik MIG.til at læse korrektur igen

- Schwamm darüber!
11-07-2016 12:51
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Kosmos fik MIG.til at læse korrektur igen

- Schwamm darüber!


Genau!

Redigeret d. 11-07-2016 12:52
11-07-2016 17:50
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Insunierer du,Mikael Obelitz,at jeg selv har opfundet de artikelhenvisninger,hvad bilder du dig ind?

SCINEXX er et stort tysk videnskabsmagasin.

Jeg forstår ikke,at du som ingeniør ikke har skullet kunne tysk på et nogenlunde niveau,både i skrift og tale.
Jeg har rigtig nok arbejdet i tyske firmaer i gennem mange år,men også haft forretningsforbindelser i både England og USA,og har været nødsaget til at kunne både tysk og engelsk på et kommercielt og teknisk plan.
Hvis du skal kommunikere tekniske,juridiske og videnskabelige spørgsmål med en tysker,er det ikke nok at kunne engelsk.En tysker vil helst bruge sit modersmål,ligesom en franskmand helst vil tale fransk.
At devaluere tysk og betegne det som et ikke anerkendt sprog,viser i en nøddeskal dine begrænsninger og snæversynethed.

Jeg gav dig et hint i mit forrige indlæg,hvor jeg henviste til SCINEXX - og Kalkalge.Såfremt du havde googlet ville du have fundet denne website :

http://www.scinexx.de/wissen-aktuell-14646-2012-04-10.html

Det er ikke for tidligt,du lærer lidt bedre tysk så du selv kan søge tyske videnskabelige artikler og ikke skal have andre til at oversætte teksten,husk på,du kalder dig ingeniør!!!

Da du ikke har sat dig nok ind i det tyske sprog,har du aldrig fundet ud af,at det var dig der begyndte at titulere mig med "De".
Jeg skrev en tysk tekst til dig,hvor jeg brugte DIR "du",du svarede ved at titulere mig med SIE.
Da jeg i min naivitet gik ud fra,at du beherskede tysk,kom jeg med en dansk tekst,med tituleringen "De",men den fangede du ikke.
Jeg synes,du skulle finde jordforbindelsen igen,og holde op med den pjattede tiltaleform.


Ak, ak, Kjeld Jul, jordforbindelsen er såmænd helt intakt. Jeg har arbejdet en del i Tyskland for Siemens, vi talte kun engelsk med dem. Tyskerne er fremragende til engelsk, tænkeligt fordi det er sproget, der anvendes blandt teknikere, ihvertfald hos Siemens.
Så tysk: no need.

Og så var det sådan set ikke mig, der leverede et dårligt link, ligesom det heller ikke var mig, der startede med at være mopset og lidt hånlig omkring klima og sprogkundskaber. Ordet De kom først fra dig, det kan ikke bortforklares med DIR og Sie, og tyskere har det jo fint med afstand, så den tog jeg selvfølgeligt til efterretning. Dine flere misforståelser af hvad jeg skrev og dit tyske fik mig på den tanke, at du ikke var indfødt dansk. Måske forkert?, men sådan opfattede jeg det.
Never mind, jeg havde det fint med at holde afstand efter den noget nedladende attitude og de sædvanlige lidt overfladiske, alarmist fordømmelser, som er så fortærskede (og uendeligt ligegyldige) i dette forum.

Hvorom alting er: flere forskere giver udtryk for bekymring omkring plankton i et forsuret ocean, og mener, at der skal mere forskning til, for at finde ud af, hvad der er op og ned på den sag.
Så endnu et område med risici, som vi ikke kan afklare i dette forum, men som en dag vil finde tilstrækkelig forklaring ift den igangværende forsuring i den videnskabelige verden.
11-07-2016 18:16
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Hold nu op Mikael,jeg har selv arbejdet ved AEG/Siemens i reaktorafd. ved KWU i flere år i forb. med bla. projekteringen af kernekraftværket Krümmel,så jeg ved udmærket,at tyskerne helst vil kommunikere på deres modersmål,selvom mange også kan noget engelsk.Kun ved at kunne tale ubesværet tysk med dem,kom man i en tæt forbindelse og fik et godt samarbejde og makkerskab,men det har åbenbart ikke været i din interesse.
Med hensyn til arrogance,bliver du vanskelig at slå,når det ikke lige går din vej,kommer du så langt ud på banen,at du har besvær med at finde hjem igen.
11-07-2016 19:31
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Hold nu op Mikael,jeg har selv arbejdet ved AEG/Siemens i reaktorafd. ved KWU i flere år i forb. med bla. projekteringen af kernekraftværket Krümmel,så jeg ved udmærket,at tyskerne helst vil kommunikere på deres modersmål,selvom mange også kan noget engelsk.Kun ved at kunne tale ubesværet tysk med dem,kom man i en tæt forbindelse og fik et godt samarbejde og makkerskab,men det har åbenbart ikke været i din interesse.
Med hensyn til arrogance,bliver du vanskelig at slå,når det ikke lige går din vej,kommer du så langt ud på banen,at du har besvær med at finde hjem igen.

hold nu op med det generelle pladder. Det, du giver ud, får du igen.
Godt du kan tysk.
Dansk er min absolutte favorit :-)
11-07-2016 19:55
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael - stop nu med den selvforherligelse - hvad vil du opnå med det?
11-07-2016 20:03
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Iøvrigt kan jeg godt forstå lidt af den tyske tekst i linket.
Jeg tror da også plankton selvfølgeligt på en eller anden måde overlever forsuringen og øget temperatur.
Spørgsmålet er, hvordan transitionen kommer til at foregå med arternes vandring, arter, der forsvinder og arter, der blomstrer op? Det er der ingen der præcist kan forudsige. Og der er delte meninger...

Det gælder plankton, koralrev og alle andre skabninger, der skal forsøge at overleve i økosystemer under forandring.
11-07-2016 20:18
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Obelitz skrev:
Iøvrigt kan jeg godt forstå lidt af den tyske tekst i linket.
Jeg tror da også plankton selvfølgeligt på en eller anden måde overlever forsuringen og øget temperatur.
Spørgsmålet er, hvordan transitionen kommer til at foregå med arternes vandring, arter, der forsvinder og arter, der blomstrer op? Det er der ingen der præcist kan forudsige. Og der er delte meninger...

Det gælder plankton, koralrev og alle andre skabninger, der skal forsøge at overleve i økosystemer under forandring.


Ingen kan sige,hvordan det ser ud om nogle år,men min pointe Er,det gælder ikke blot mht mindre alkalisk vand,vand temperaturer,men i alle forhold omkring dyr og planter og den fremtidige udvikling på Jorden,at vi skal have alle aspekter.med i ligningen,ikke kun de negative.Derfor forsøger Jeg at fremhæve alle positive forskerresultater,som Er med til at forbedre forholdene for alt levende.
12-07-2016 21:01
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
En nation er ikke mere intelligent end de ledere, den vælger. Her forhåbentligt en fuser:

"Donald Trump would be the only national leader in the world to dismiss the science of climate change should he become president, putting him out of step even with Syrian president Bashar al-Assad, Zimbabwe's Robert Mugabe and Kim Jong-un, the leader of North Korea."

Men der er da en vis lighed i disse personligheder, selvom de er uenige på klimaområdet :-)

Donald Trump would be world's only national leader to reject climate science
12-07-2016 23:01
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Mikael Obelitz

Det er nu ikke rigtigt at Donald Trump vil være den eneste nationale leder der afviser climate science. Han er ikke national leder og bliver det vel næppe.
Derimod:
Det gjorde Tjekkiets daværende præsident Vaclac Havel tilbage i hans embedsperiode i 2013.
Du kan finde hans udtalelser på Youtube og i medierne generelt.

Der skal nu nok være flere nationale ledere der afviser "Climate Science".
12-07-2016 23:09
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Rettelse:
Det var IKKE Vaclav Havel der kom med udtalelserne.

Det var Vaclav Klaus.

Sorry.
12-07-2016 23:28
Kosmos
★★★★★
(5366)
Det gjorde Tjekkiets daværende præsident Vaclac Havel tilbage i hans embedsperiode i 2013

- meget tyder også på, at Theresa May vil være temmeligt 'realistisk' på energi- og klimaområdet:

"I want to see an energy policy that emphasises the reliability of supply and lower costs for users."

She's not a Green
13-07-2016 12:18
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Storbritanniens klimamål er uændret-
siger minister for klima og energi,Amber Rudd.

Hun siger - vi vil fortsat satse på ny atomkraft i UK,for at skaffe ren og sikker energi.Regeringen har banet vejen for en flåde af nye atomkraftværker.Tre konsortier har forslag om 18GW nye kraftværker på 6 lokaliteter,spredt over UK.Det vil give 30.000 nye jobs i de kommende år.

http://www.world-nuclear-news.org/V-UK-remains-committed-to-low-carbon-strategy-29061601.html
13-07-2016 20:44
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kosmos skrev:
Det gjorde Tjekkiets daværende præsident Vaclac Havel tilbage i hans embedsperiode i 2013

- meget tyder også på, at Theresa May vil være temmeligt 'realistisk' på energi- og klimaområdet:

"I want to see an energy policy that emphasises the reliability of supply and lower costs for users."

She's not a Green


England har besluttet at udfase kul i 2025. Man gik derfor igang med atomkraftværket Hinkley Point, der er den største akraftskandale længe set. Kæmpe forsinkelse, kæmpe regning til forbrugerne, der skal betale mere end havvindprisen for Hinkley strøm i de næste 60 år.
At man stadig satser på akraft er ganske modigt, måske bliver det rigtigt dyrt for de engelske elforbrugere.
13-07-2016 21:04
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Da man vil nedlægge kulkraftværkerne, som den nødvendige back up for den ustabile vindmøllestrøm,er Kernekraft den eneste alternative energiform.
13-07-2016 21:20
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Da man vil nedlægge kulkraftværkerne, som den nødvendige back up for den ustabile vindmøllestrøm,er Kernekraft den eneste alternative energiform.

Ja, til trods for byggeskandaler og meget høje elpriser fra akraft- det er da modigt, lad os nu se om de overhovedet holder planen.
13-07-2016 21:30
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Der er utallige risici, der ikke er tilstrækkeligt belyst.
Se blot denne: skovbrande tiltager i antal og afbrændingen bidrager til mere klimagasser, der gør det varmere og giver endnu flere skovbrande...
Forest Fires Can Heat Up the Whole Planet
13-07-2016 21:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Når man har besluttet at udfase kul og fossile brændsler,er der ikke tale om ikke at investere i Kernekraft ,det Er den eneste mulighed man har for at holde industrisamfundet kørende og sikre en stabil strømforsyning til hele befolkningen.
Side 24 af 44<<<2223242526>>>





Deltag aktivt i debatten Derfor er der ingen grund til at være skeptisk I:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Derfor bliver man skeptisk II123130-01-2023 09:18
Derfor er der god grund til man bliver skeptisk2430-07-2016 19:19
Derfor bliver man skeptisk!87518-02-2014 11:53
CO2, skeptisk gennemgang2820-10-2008 09:02
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik