Husk mig
▼ Indhold

Det koster mindst syv milliarder kr. pr. år


Det koster mindst syv milliarder kr. pr. år12-06-2017 17:38
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
I følge altinget.dk koster Rød bloks 10 punkter til et grønnere Danmark mindst syv milliarder kroner om året. Det viser beregning fra Cepos. Dansk Energi forudser, at den samlede regning kan blive større.

Samlet set er det vurderingen, at de gennemsnitlige årlige omkostninger for at nå målene i udspillet fra oppositionen vil løbe op i syv milliarder kroner om året. Fuldt gennemført vil de årlige meromkostninger være højere," siger analysechef i Cepos, Otto Brøns-Petersen.

Hele artiklen kan læses på denne adresse:
http://www.altinget.dk/energi/artikel/ny-beregning-roed-klimaplan-koster-syv-milliarder-om-aaret


Rød bloks 10-punktsplan lyder således:

* 100 procent el fra vedvarende energi senest i 2030

* Nye principper for anvendelse af biomasse

* Udfas kul hurtigt

* Oliefyr skal udfases

* Naturgas skal erstattes af gas fra vedvarende energi

* Mere fjernvarme

* Spar på energien

* Mere el i transportsektoren

* Lagring af kulstof i jord og skov

* Styrk forskning og innovation.
12-06-2017 18:55
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jørgen-
Måske har du læst den,Bjørn Lomborg havde en interessant artikel i Politiken i søndags om Paris aftalen og klimaproblematikken og den vrangforestilling mange har om den vedvarende grønne energis effekt på det globale plan.
Jeg er ikke enig i alt hvad han skriver, men han kommer med mange rammende points .
Måske kan nogen finde artiklen frem?
Redigeret d. 12-06-2017 18:56
12-06-2017 19:15
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hej Kjeld

Tak for henvisningen. Artiklen er let at finde. Det kræver blot et abonnement for at kunne læse hele artiklen.

Jeg må derfor nøjes med indledningen, hvor der står således:

"Trumps udmelding om at trække USA ud af den globale klimaaftale har skabt vrede og forargelse over hele verden. Men der er sådan set ingen grund til at hænge med mulen, siger klimadebattør Bjørn Lomborg. Paris-aftalen har aldrig været en god løsning på verdens klimaproblemer – og den globale konsensus om aftalen er i bedste fald selvbedrag."
RE: syv milliarder kroner13-06-2017 18:07
thorkil
★☆☆☆☆
(87)
Jørgen Petersen skrev:
I følge altinget.dk koster Rød bloks 10 punkter til et grønnere Danmark mindst syv milliarder kroner om året. Det viser beregning fra Cepos. Dansk Energi forudser, at den samlede regning kan blive større.

Samlet set er det vurderingen, at de gennemsnitlige årlige omkostninger for at nå målene i udspillet fra oppositionen vil løbe op i syv milliarder kroner om året. Fuldt gennemført vil de årlige meromkostninger være højere," siger analysechef i Cepos, Otto Brøns-Petersen.

Hele artiklen kan læses på denne adresse:
http://www.altinget.dk/energi/artikel/ny-beregning-roed-klimaplan-koster-syv-milliarder-om-aaret


Rød bloks 10-punktsplan lyder således:

* 100 procent el fra vedvarende energi senest i 2030

* Nye principper for anvendelse af biomasse

* Udfas kul hurtigt

* Oliefyr skal udfases

* Naturgas skal erstattes af gas fra vedvarende energi

* Mere fjernvarme

* Spar på energien

* Mere el i transportsektoren

* Lagring af kulstof i jord og skov

* Styrk forskning og innovation.

Tag det roligt.
Det hele er et forøg på at fiske grønne stemmer.
13-06-2017 19:37
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hvis rødblok fik magt, som de har agt, så vil disse ting blive gennemført. Også er det bare at betale hvad det nu engang koster.
13-06-2017 20:30
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jørgen Petersen skrev:
Hvis rødblok fik magt, som de har agt, så vil disse ting blive gennemført. Også er det bare at betale hvad det nu engang koster.


Når jeg ser den liste de gerne ville have gennemført om de fik den magt de måtte ønske, er den første tanke der rammer mig at de har valgt den længste, sværeste og dyreste vej man kan finde hvis man virkelig vil løse dette.
Det må kunne gøres bedre på andre måder i så fald der ikke behøver at være så omfattende.

Betragter det som useriøst og noget urealistisk det de fremføre, det naivt hvis man høre til dem der virkelig vil gøre noget at satse på det, det er efter min mening på en måde lidt at narre folk?.

Mvh.
13-06-2017 21:30
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Syv milliarder? Det lyder da utroligt billigt. Er det ikke en kommafejl?








.
13-06-2017 22:33
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ crank

Regningen på de 7 mia kr. pr. år kommer jo oveni alt det, som man tidligere har besluttet, og fortsat skal betale for.

Når jeg læser hvad du skriver, så er min første tanke, at vi burde starte med at skære i overførselsesindkomsterne. Os der ikke modtager oversførselsindkomst, men derimod betale en masse skat (fordi vi har sørget for at få en god indkomst) kan jo bare flytte til et land med en lavere beskatning. Sådanne lande er lette at finde. Mange af dem har endda et langt mere behageligt klima end vores.
14-06-2017 12:57
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.
Ja. Hvad med Tasmanien?
16-06-2017 12:44
Jakob
★★★★★
(9265)
­



Hvis folk som Jørgen Petersen var lidt mindre moralblakkede og forstokkede i deres politiske klimabenægtelse, så ville de måske forstå, at Danmark arbejder på at omstille sig til vedvarende energi, så vi kan blive mere selvstændige, uafhængige og fri og i fremtiden forbruge energi med bedre samvittighed.
Denne omstilling kan gøres dyr eller den kan gøres billig.


Men Jørgen Petersen har selv fravalgt den billigste, som kunne hjælpe Danmarks økonomi og give dansk erhvervsliv bedre konkurrencebetingelser:


http://www.klimadebat.dk/forum/den-naeste-klimaminister-2017-d7-e3244.php#post_58859
Jørgen Petersen skrev:
Vi andre vil helst være fri



Så han vil åbenbart hellere fortsætte myrderierne, når det blot ikke skæmmer udsigten fra hans soveværelsesvindue:

http://www.klimadebat.dk/forum/groen-vaekst-d12-e2962-s120.php#post_57965
Jakob skrev:
­

Der ligger en beregning, som viser, at dansk kulforbrug år 2014 førte til aflivning af ca. 1740 mennesker.


­




Og betale den økonomiske pris for ikke at gøre det rigtige:


http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-til-lands-eller-til-vands--d7-e1591-s40.php#post_57071
Jakob skrev:
­
For klima, miljø og Danmarks selvstændighed burde det have været for mange år siden, men i dag er vi tilmed så langt fremme, at prisen på vindmøllestrøm fra landvindmøller kan udkonkurrere enhver anden EL-produktion..!
https://www.information.dk/indland/2014/11/fjerde-gang-vindmoeller-paa-land-billigst

­
­­­




Så det kan måske godt være lidt vanskeligt at se denne tråd fra ham som andet end latterligt klynk fra en person, der ligger, som han selv har redt.





­
16-06-2017 13:12
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
@ Jakob.
Jeg kan godt lide dine ordvalg såsom "-- forsætte myrderierne.", og " dansk kulforbrug år 2014 førte til aflivning af ca. 1740 mennesker.

Denne retorik, er som taget ud af en politisk brandtale.
-Hvor finder denne "aflivning" sted, -og hvem var de stakkels ofre ?
Jeg ved at mange ældre dør af astma og respirations-sygdomme, -det har vist noget med partikkel-forurening at gøre. (Et særdeles vigtigt problem for mennesker, men som desværre bliver overskygget af den useriøse politiske CO2-debat.)

Forklar, gerne med statistik og officielle data, om disse myrderier og aflivninger.
Jeg har ikke set dette på tal før, og vil gerne lære mere.

VH. Søren.
Redigeret d. 16-06-2017 13:47
24-06-2017 00:28
Jakob
★★★★★
(9265)
­




Søren R Nielsen skrev:
@ Jakob.
Jeg kan godt lide dine ordvalg såsom "-- forsætte myrderierne.", og " dansk kulforbrug år 2014 førte til aflivning af ca. 1740 mennesker.

Denne retorik, er som taget ud af en politisk brandtale.
-Hvor finder denne "aflivning" sted, -og hvem var de stakkels ofre ?
Jeg ved at mange ældre dør af astma og respirations-sygdomme, -det har vist noget med partikkel-forurening at gøre. (Et særdeles vigtigt problem for mennesker, men som desværre bliver overskygget af den useriøse politiske CO2-debat.)

Forklar, gerne med statistik og officielle data, om disse myrderier og aflivninger.
Jeg har ikke set dette på tal før, og vil gerne lære mere.

VH. Søren.





Jeg har i forvejen linket til kildetråden med beregningen, hvad mere ønsker du..?

Jeg kunne ønske, at du ved selvsyn tjekker, at tallet bestemt ikke er pumpet kunstigt op, og du erkender, at det for eftertiden må betegnes som dyrt betalt mord at købe kulstrøm frem for landvindmøllestrøm.

Strøm fra landvindmøller er, som det også er dokumenteret, billigere end kulstrøm, og landvindmøller dræber til sammenligning ingen mennesker.

Statsejede danske landvindmøller vil tilmed hjælpe betydeligt med at skabe en bæredygtig dansk velfærdsstat med velkørende virksomheder til de kommende generationer.





­­




Deltag aktivt i debatten Det koster mindst syv milliarder kr. pr. år:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimarealisterne: Skabelon til klimaindlæg af Torsten Koster702-08-2020 09:29
Lokal nedbør pr. år..?209-01-2017 20:05
Hvad koster det at være CO2-neutral?314-03-2014 20:58
Menneskets indgreb i naturen koster kassen027-07-2013 13:18
Nu dobbelt så mange indlæg pr. side114-06-2010 10:57
NyhederDato
Skybrud koster mere og mere17-03-2011 05:46
Nordboere mindst bekymrede for klimaet27-01-2009 09:20
Reduktion af gadelys koster dødsfald22-01-2009 07:26
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik