Husk mig
▼ Indhold

Effektivisering af benzin.


Effektivisering af benzin.27-04-2009 16:55
Kehaan
☆☆☆☆☆
(3)
Hej.

Vi er 3 elever fra HTX, som skal lave en undersøgelse ved at effektivisere benzin. Vi har herved brug for din hjælp, til at svare på vores brugerundersøgelse. Den tager omkring 5min at svare på, og vi ville være utroligt glade for din hjælp.

Vi har idag problemer med vores forbrug af benzin, samt CO2 udslippet. Dette vil vi prøve at ændre på.

Undersøgelsen kan findes her:
http://www.askpeople.dk/ask/real/scheme.php?frm=1&pubFormId=6049585f5bcfea6

På forhånd tak for din hjælp.

Mvh Kehaan.
29-04-2009 07:34
Ducknaldo
☆☆☆☆☆
(8)
Vi har idag problemer med vores forbrug af benzin, samt CO2 udslippet. Dette vil vi prøve at ændre på.


Men hvad er undersøgelsen værd, hvis ikke i har undersøgt om vi har et problem i forbindelse med co2?

Mvh.
John
29-04-2009 09:07
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Ducknaldo skrev:
Men hvad er undersøgelsen værd, hvis ikke i har undersøgt om vi har et problem i forbindelse med co2?

Eller om vi stadig har benzin at fyre med. Det er en hemmelighed hvornår oliekilerne tørre ud.
29-04-2009 11:04
Jakob
★★★★★
(9257)
.



@Kehaan


Du skal ikke tage dig af, at der i dette forum kan findes visse brugere, som endnu ikke har forstået, at verden arbejder forpligtet på at reducere CO2-udledninger, og at det er et problem, hvis Danmark ikke lever op til internationale aftaler.

Men jeg hørte flygtigt i nyhederne, at Danmark kan hente ca. 10% af de CO2-reduktioner, som er aftalt, hvis bare hastigheden på motorveje sænkes fra 130 til 110 km/t.
Det er måske værd at have med i overvejelserne, og jeg tror måske også, at det vil kunne fremme markedet for EL-biler.




.
01-05-2009 16:23
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@Jakob

Er du sikker på, at Verden arbejder for at mindske CO2-udslip? Mig bekendt er det ikke et tema i Kina, Indien, Afrika, Sydamerika mv. USA er tøvende. Så måske er det højest en fjerdedel af Verden, der politisk arbejder den vej. Ikke at jeg tror, at et flertal af indbyggerne i denne fjerdedel tager det særlig højtideligt, men det er jo nu blevet vores tids dommedagsprofeti.

Hvorfor 110km/t på motorvej? Hvorfor ikke 50km/t? Og 20 km/t på landeveje og 5 i byerne. Hvorfor ikke forbyde motoriseret trafik - måske især flytrafik der er det allermest energikrævende? Vi kan vel alle cykle eller gå! Hvorfor ikke sætte hele det moderne samfund i stå, så alarmisterne endelig kan få falsificeret deres vrangforestilinger?

Er eldrevne biler energibesparende? Måske som en slags batteridrevne løbehjul i byerne - men deres begrænsede aktionsradius og hastighed gør dem totalt uegnede til ret meget andet. Selv med den favorisering, eldrevne biler har haft gennem afgiftssystemet, har de ingen som helst betydning i transportbilledet. Selvfølgelig ikke. Batteriteknologien er jo fuldstændig utilstrækkelig, og uden at jeg er i stand til at gennemregne det, vil jeg gætte på, at en vugge-til-grav beregning vil gøre disse køretøjer vanvittigt energi-uøkonomiske.

Venligst brinch
03-05-2009 08:43
Jakob
★★★★★
(9257)
.



@brinch


Er det virkelig din mening, at jeg skal forklare dig, hvorfor det ikke er så godt, hvis hele samfundet går i stå..??

Eller at det faktisk ikke går helt i stå, selvom hastigheden bliver reduceret fra max. 130 til 110 på motorvej..??

Det tror og håber jeg altså ikke, at du mener seriøst.

Alarmisterne, som du kalder dem, har helt ret i, at vi risikerer voldsomme klimaforandringer, og at olien slipper op. Det er ikke vrangforestillinger, det er videnskablige fakta, som vi skal forholde os til i tide.
Hvis jeg havde børn, så ville jeg være totalt hysterisk over, at vi nu som svin forbruger den olie og kul, som kommende generationer engang vil få hårdt brug for til at overvinde nye istider.

Kan du godt følge den tankegang..?




.
03-05-2009 09:52
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@Jakob

Du har helt ret. Selvfølgelig er der ikke noget, der går i stå, hvis farten sænkes til 110 km/t. En grænse jeg faktisk godt kan gå ind for. Jeg er bare bange for, at det ikke stopper der, hvis DET bliver metoden til CO2-reduktion. - Men det skal du jo ikke gøres ansvarlig for.

Jeg er ret sikker på, at al den olie, vi finder, vil blive brugt, uanset hvad vi mener om det. Jeg tror også, at vi vil finde alternativer. - Er vel allerede godt i gang med det.

Og så er jeg altså indtil videre ikke overbevist om, at CO2-udledningen betyder noget særligt for klimaet. Men det er noget, fremtiden kan fortælle os om. Vi må vel i sandhedens tjeneste anerkende, at det seneste tiår ikke har vist nogen global opvarmning. Og det er suverænt det tiår, hvor menneskene har udledt mest CO2.

Venligst brinch




Deltag aktivt i debatten Effektivisering af benzin.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Grøn benzin104-12-2009 23:30
Fremtidens benzin: Saltvand413-09-2007 22:14
Artikler
Benzin og biobenzin
NyhederDato
Majs-etanol er værre end benzin12-03-2010 05:44
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik