Husk mig
▼ Indhold

Efterlysning: Del din bedste idé til at undgå affald


Efterlysning: Del din bedste idé til at undgå affald10-04-2014 11:40
Anders_Bonde
☆☆☆☆☆
(1)
Miljøminister Kirsten Brosbøl inviterer alle danskere til at komme med ideer til en ny strategi om at forebygge affald. Du kan dele din idé på forebygaffald.dk, og der er præmier til de bedste ideer.
Har du tænkt over, hvordan vi undgår madspild? Har du en idé til, hvordan vi kan få glæde af gamle mobiltelefoner – eller andre forslag, der forhindrer affald? Så kan du måske blive en del af miljøminister Kirsten Brosbøls kommende strategi om at forebygge affald.

- Vi danskere er blandt de borgere i EU, der producerer mest affald per indbygger. Det går ud over miljøet og koster penge for både borgere og virksomheder. Det vil jeg gøre noget ved, og vi har brug for alle gode forslag. Derfor inviterer jeg borgere, virksomheder og organisationer til at byde ind med ideer på vores nye hjemmeside forebygaffald.dk, siger Kirsten Brosbøl.

Miljøministeriet vil bruge ideerne til at udvikle strategien om affaldsforebyggelse. De bedste idéer vil blive præmieret.

Nemmere at undgå affald

Hvis danskerne producerer mindre affald, vil det gavne både miljøet og økonomien. Eksempelvis kan cirka halvdelen af den mad, vi smider ud, sagtens spises, ligesom vi smider tøj, mobiltelefoner og andre varer ud, selv om de stadig fungerer, og som andre kunne have gavn af dem.

- Det er almindelig sund fornuft, at man ikke smider ting væk, der fungerer. Men nogle gange er det nemt, når man skal af med noget. Jeg mener, at vi kan indrette samfundet bedre, så det er nemmere for borgere og virksomheder at stoppe spild og undgå affald. Jeg håber, at danskerne vil komme med gode ideer til det, siger Kirsten Brosbøl.

Du kan byde ind på forebygaffald.dk indtil den 1. maj, hvor ideerne samles sammen.
18-04-2014 22:09
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis danskerne producerer mindre affald, vil det gavne både miljøet og økonomien.

Nej! Vi skal tværtimod øge produktionen af affald, for ellers sejler vi det ind fra England...

Når de Danske fjernvarmeværker ikke har tilstrækkelig med affald så må der importeres affald...

Alene DONG importerer 100.000 ton årligt... se Link
Redigeret d. 18-04-2014 22:12
Deltag aktivt i debatten Efterlysning: Del din bedste idé til at undgå affald:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Reaktor der brænder radioaktivt affald klar i 2030019-02-2024 13:44
Får vi value for money når vi sorterer affald?013-01-2024 23:02
Er affald guld eller er det skidt!5510-01-2012 21:12
Sortering af affald – bliver det overholdt?617-05-2011 21:17
Gifttransporter, f.eks. af HCB-affald2429-11-2010 19:08
Artikler
Affald bliver til energi
NyhederDato
Biogas fra affald kan spare milliarder af ton CO229-09-2009 14:09
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik