Husk mig
▼ Indhold

EPA Tropical Cyclone Activity


EPA Tropical Cyclone Activity28-05-2016 15:26
kfl
★★★★★
(2167)
EPA North Atlantic Tropical Cyclones Activity

EPA har analyseret antal tropiske cykloner i Nord Atlanten og har fundet følgende konklusion:

Key Points:
* Since 1878, about six to seven hurricanes have formed in the North Atlantic every year. Roughly two per year make landfall in the United States. The total number of hurricanes (particularly after being adjusted for improvements in observation methods) and the number reaching the United States do not indicate a clear overall trend since 1878 (see Figure 1).

* According to the total annual ACE Index, cyclone intensity has risen noticeably over the past 20 years, and six of the 10 most active years since 1950 have occurred since the mid-1990s (see Figure 2). Relatively high levels of cyclone activity were also seen during the 1950s and 1960s.

* The PDI (see Figure 3) shows fluctuating cyclone intensity for most of the mid- to late 20th century, followed by a noticeable increase since 1995 (similar to the ACE Index). These trends are associated with variations in sea surface temperature in the tropical Atlantic (see Figure 3).

* Despite the apparent increases in tropical cyclone activity in Figures 2 and 3, changes in observation methods over time make it difficult to know whether tropical storm activity has actually shown a long-term increase.

Jeg er nået til samme konklusioner ved at se på de data EPA har stillet til rådighed ved hjlæp af en ARIMA-model.

Man har korrigeret for manglende observationer af tropiske cykloner fra før 1944, hvor man begyndte overvågning fra skibe og før 1996, hvor man begyndt satellite overvågning. Der er tale om en korrektion på i gennemsnit 1 hurricane pr. år og med en 95%-fraktil på 2.7 hurricane pr. år. Summen af korrektionerne er på ca. 135.

Desuden anvender man et vægtet glidende gennemsnit over 5 år på antal hurricanes, således antallet ikke er et helt tal.

Læs de uddybende bemærkning EPA Tropical Cyclone Activity .

Her er mine grafer med få bemærkninger. I princippet har jeg kun kontrolleret deres beregning og grafer:

Antal Hurricanes - justerede



Antal Hurricanes- ikke justerede



Antal Hurricanes, der har ramt USA's kyster



ACE Accumulated Cyclone Energy Index 1950-2014



PDI-Power Dissipation Index 1951 - 2012



Der er en tendens til at PDI følger SST.

Konklusion
Min konklusion ud fra disse data er, at man ikke umiddelbart kan se en påvirkning fra den globale opvarmning i antallet af hurricanes, men måske i PDI.

NB: Jeg vender sandsynligvis tilbage med analyser fra andre dataset.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 28-05-2016 15:30
Deltag aktivt i debatten EPA Tropical Cyclone Activity:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
List of most intense tropical cyclones fra Wikipedia031-05-2016 15:45
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik