Husk mig
▼ Indhold

Er den globale opvarmning stoppet?


Er den globale opvarmning stoppet?15-06-2008 14:36
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Verdenshavene stiger stadigt fordi varmen kræver tid for at fordele sig, men bortset fra en temperatur stigning 1970-1980 og et rekord-varmt år i 1998, så må solen snart komme i en fase hvor den bliver koldere.

Hvad gør tilhængerne af den globale opvarmning så?

Hvad gør vi når vi både rammes af faldende temperaturer, mindre nedbør og mindre CO2?
15-06-2008 15:42
Jakob
★★★★★
(9287)
 


kulden-varmen skrev:
Hvad gør tilhængerne af den globale opvarmning så?


Det må du jo spørge dem om, hvis de findes, og så kan du samtidig sige til dem fra mig, at jeg synes, de skal skamme sig.

Global opvarmning kan medføre meget store ødelæggelser og naturkatastrofer, og er man tilhænger af dette, så mener jeg, at man nærmer sig en sympati med forbrydelser mod menneskeheden.
Så kan det vist næsten ikke siges skarpere.

Hvis du vil finde tilhængere, så tror jeg typisk, at du skal søge blandt de meget underinformerede, som bare synes, at det kunne være rart med lidt mere sommer i deres eget lokalområde.
Du kan måske også finde dem blandt dem, som tror, at de har fundet de vises sten ved på pseudovidenskabelig vis at fornægte dens eksistens og risiko.



Hvad gør vi når vi både rammes af faldende temperaturer, mindre nedbør og mindre CO2?


Hvis det sker snart og er helt sikkert, så glæder vi os blandt andet over mindre risiko for oversvømmelser og naturkatastrofer.

Vi fortsætter selvfølgelig med at udbygge bæredygtig vedvarende energi, fordi det stadig er fornuftigt.
Men jeg synes nok, at vindmølleværftets medarbejdere skal have en stor gratis fadøl den førstkommende lørdag, fordi de har hjulpet med at vende CO2-kurven.  



 
RE: Hungersnød er ikke en naturkatastrofe?!15-06-2008 16:06
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Jakob skrev:
Global opvarmning kan medføre meget store ødelæggelser og naturkatastrofer,

hvorfor er tørke hungersnød bedre end oversvømmelser?

Hvad gør vi når vi både rammes af faldende temperaturer, mindre nedbør og mindre CO2?


Hvis det sker snart og er helt sikkert, så glæder vi os blandt andet over mindre risiko for oversvømmelser og naturkatastrofer.

?
Er tørke og hungersnød ikke en naturkatastrofe?
15-06-2008 16:49
Jakob
★★★★★
(9287)
 



kulden-varmen skrev:
hvorfor er tørke hungersnød bedre end oversvømmelser?


Dokumenter venligst, at en forhindring af global opvarmning vil føre til mere global hungersnød, end vi ellers vil få.


 
RE: Vi lever af landbrug15-06-2008 17:38
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Hvis vi får en dobbelt mellemistid, så vil temperaturen i Danmark stige til samme højde som i stenalderen. Det vil sige at vi får et subtropisk klima,

Der er vel ikke noget andet end en ny istid som for alvor kan forhindre en global opvarmning. Og under en istid er det ikke muligt at dyrke landbrug.

Skal jeg skaffe dokumentation for at vi lever af landbrug?
15-06-2008 19:15
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@Kulden varmen
Tjah hvad gør vi når kulden slår igennem, og alle er tvangsforberedt på varme?

Spørgsmålet er jo blandt andet om vi overhovedet får lov at vide det. Men efter denne epokegørende hændelse, her beskrevet i Washinton Post, Så kan det være vi en dag får en mere afbalanceret debat. Når der bliver renset ud blandt de usympatiske sorte får:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/06/02/AR2008060202698.html

ps: Jeg er muligvis bagude med diverse svar etc, men jeg er pt på overarbejde i døgndrift så i har "fri" for mig pt :-)
15-06-2008 19:22
Jakob
★★★★★
(9287)
 



@kulden-varmen


Du vil altså fremme den globale opvarmning, som medicin mod en muligt kommende istid...

Det er bare ikke sådan man medvirker til en stabil verden, det er nærmere sådan, man skaber kaos.

Kommer der senere en istid, så får vi brug for endnu mere vedvarende energi, og det kan nok også være, at vore efterkommere vil være glade for, at vi ikke har brugt den sidste olie.

Det giver i mine øjne også sig selv. Det hænger ikke sammen, hvis man vil undlade at beskytte sig mod "risiko 1", fordi man tror mere på "risiko 2", men i virkeligheden er beskyttelsen den samme og virker mod begge risici.


 
15-06-2008 22:33
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Der findes ikke noget stabilt klima.

Det mest stabile vi har oplevet var et væsentligt varmer klima.




Deltag aktivt i debatten Er den globale opvarmning stoppet?:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Global opvarmning
NyhederDato
CO2-kvotehandel stoppet på grund af svindel25-01-2011 09:02
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik