Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
22. maj 2012, 07:35 English

Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol?

Debat > Generelt > Overordnet om klimaændringer > Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol?

07-04-2011 14:17Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol?
Anne Sofie

Ingen avatar

Rank: 0/5
(2)

Jeg har gået og undret mig over disse spørgsmål - kan methanol realiseres i vores senmorderne samfund?
Og er det overhovedet muligt at opbygge samfundet ved hjælp af methanol som energikilde?
07-04-2011 14:47
Kosmos

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2596)

Jeg har gået og undret mig over disse spørgsmål - kan methanol realiseres i vores senmorderne samfund?

- hvad mener du præcist med 'realiseres'? (Og hvilken rolle spiller 'mo(r)dernitet' i sammenhængen??)

Og er det overhovedet muligt at opbygge samfundet ved hjælp af methanol som energikilde?

- methanol kan ikke betegnes som nogen energikilde, men kunne (måske i større udstrækning end nu) bruges som energi bærer.
07-04-2011 19:34
Anne Sofie

Ingen avatar

Rank: 0/5
(2)

Med realiseres forstås, at kan methanol blive gjort til en realitet, altså hvordan og i hvilke sammenhænge kan det bruges i forhold til mindskningen af CO2 udspil?

Er methanol ikke en energikilde når det f.eks. kommer fra planter?
07-04-2011 21:43
yaknudsen

Ingen avatar

Rank: 1/5
(52)

Nej fremtidens energiforsyning kan desværre ikke klares med methanol. Men methanol vil givetvis være en af de mange små brikker i fremtidens energi-puslespil. Methanol fremstilles primært af naturgas.
Tidligere fremstilledes methanol ved tør destillation af træ (og kendes derfor også som "træsprit").

Google er din ven.
http://www.teknologisk.dk/projekter/25157
http://www.ecomotion.dk/standard/ecomotion/om-metanol.aspx
Redigeret d. 07-04-2011 21:44

Send svar Nyt emne

Deltag i debatten som aktiv debattør og del din holdning til emnet Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol? med forummets mange læsere.

Seneste debat

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Gæsteafstemning

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning