Husk mig
▼ Indhold

Er Kronprinsen kun til pynt, turisme og sport..??


Er Kronprinsen kun til pynt, turisme og sport..??30-05-2008 15:09
Jakob
★★★★★
(9213)
 



Jeg så, at Kronprinsen har tilbudt sin hjælp i Klimakampen.
Svaret fra Klimaministeren var, at han måske kunne bruges til at fremvise Grønland for flere udenlandske gæster, så de med egne øjne kan se, at der er smeltet is...
Jeg forstår godt, at hun gerne selv vil af med den latterlige opgave, men at byde den videre til Kronprinsen kan jeg næsten kun opfatte som en national fornærmelse.

Kronprinsen er uddannet ved Forsvaret, og han kan blive en uvurderlig moralsk støtte i udviklings- og produktionsarbejdet.
Hvis han f.eks. møder op på Vindmølleværftet kl. 7.00 om morgenen og ønsker folket god arbejdslyst, og han fordyber sig i arbejdet samtidig med, at der breder sig en liflig duft af kongelige hædersbevisninger, så vil både arbejdere, ingeniører og opfindere knokle numsen ud af buksen for Gud, Konge og Fædreland. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om..!  


Hvis der skal udvikles ny teknologi, der batter, så er det altafgørende, at der er en stærk motivation, og den kan Kronprinsen hjælpe med at opbygge.

Skal der etableres en vellykket overgang til bæredygtig vedvarende energi i Danmark indenfor de næste ti år, så er det meget vigtigt, at vi bruger kræfterne fornuftigt, og Kronprinsens tilbud om støtte er en chance, som det ganske enkelt er for dumt ikke at benytte sig af, hvor den kan gøre allermest nytte. Også selvom han kommer til at tage noget af skærmbilledet fra en Klimaminister.


Eller hvad synes du..?  




 
Deltag aktivt i debatten Er Kronprinsen kun til pynt, turisme og sport..??:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Sport og politik507-12-2012 12:06
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik