Husk mig
▼ Indhold

Er mere snestorm i DK en konsekvens af GW..?



Side 2 af 2<12
18-02-2013 10:56
Jesper Theilgaard
☆☆☆☆☆
(37)
@kfl
Tak for din kommentar!
Det er såmænd årsagen til at jeg - trods gentagne opfordringer - ikke orker at deltage i klimadebat.dk
Mit svar ifm mulige snestorme er givet ud fra helt gængs viden om meteorologi - og så ender jeg alligevel med at debattere forhold, som der jf alm anerkendt videnskab ikke bør stilles spørgsmålstegn ved.

Det er vel grunden til at debatniveauet her på sitet lider af mudderkastning fordi den dybe tallerken skal opfindes hver gang.
18-02-2013 11:30
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Jeg synes, vi har haft en god meningsudveksling her. Tak for din tid!
18-02-2013 11:34
kfl
★★★★★
(2167)
John Niclasen skrev:
@kfl

Jeg syntes ikke du behandler Jesper Theilgaard - der professionelt beskæftiger sig med vej og klima og har en lang professionel uddannelse og erfaring som meterolog - med respekt

Det ville være respektløst, hvis jeg ikke påpegede fejl. Videnskaben udvikler sig ved, at nogen tager fejl. Så bliver videnskabelige teorier falsificeret, og man kommer videre.


Hej John Niclasen

Dit problem er, at du ikke har viden til at kunne påpege fejl i teorien for den globale opvarmning og ikke selv ved det.

Studiet af klimaet er en videnskabelig diciplin, som selvfølgelig kan dyrkes på amatør niveau, men for at påpege fejl kræver det, at man fuld på høje med de bedste hoveder inden for området. Når så Jesper Theilgaard bidrager på Klimadebat, er det beskæmmede, at du viser manglende respekt for en ekspert på området ved at fremsætte noget eklatant vås, der dels afslører din manglende viden og dels manglende dømmekraft.

For at kunne falcificere en teori, skal man beherske den eksisterende viden på området. Dette kræver mange timers studier. Dernæst skal der udarbejdes artikler til de videnskabelig tidsskrifter. Også en stort arbejde.

Du er meget velkomme til at gå igang og hvis du har brug for statistisk assistance vil jeg overveje at hjælpe dig på et tidspunkt. Du kunne f.eks. gøre dig til ekspert om ørkendannelser og indsamle litteratur om emne og skrive en oversigt på Klimadebat. Derigennem kan alle få et højere vidensniveau på området. Afsæt mindst 3 måneder til et sådan projekt.

Jeg er meget vel klar over, at der nu kommer en banbulle af bemærkninger fra dig og dine ligesindede om, at nu har "KFL den slemme" slået til igen, men det ændrer ikke ved ovenstående udagn.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 18-02-2013 11:41
18-02-2013 11:42
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Blot dette:

Hvad får dig til at tro, jeg ikke arbejder med dette professionelt? At jeg ikke har brugt måneder og år på det?
18-02-2013 11:42
kfl
★★★★★
(2167)
John Niclasen skrev:
Blot dette:

Hvad får dig til at tro, jeg ikke arbejder med dette professionelt? At jeg ikke har brugt måneder og år på det?


Blot det du skriver !


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
18-02-2013 14:29
Jakob
★★★★★
(9261)
.




Det er nok en god tommelfingerregel, at jo mere kompetente svar man giver, jo flere protester vil der lyde.

Og jo mere flink man tilmed er til at svare, jo mere sikker kan man være på, at man nok ikke får trådens sidste ord.
Men det gode er, at de kloge læsere vægter gode svar langt højere end protester og det sidste ord.


Jeg er i hvert fald meget glad for, at vi fik et tiltrængt proff bidrag til denne tråd.




.
18-02-2013 15:50
Jesper Theilgaard
☆☆☆☆☆
(37)
@Jacob

Det var en oplevelse
- også positivt. Jeg kan nok opfordres en anden gang
18-02-2013 16:04
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er såmænd årsagen til at jeg - trods gentagne opfordringer - ikke orker at deltage i klimadebat.dk

- og dét kan jeg godt forstå, din løbende, offentlige eksponering taget i betragtning!


Men også tak fra mig for dine bidrag til debatten - for denne gang(?)
18-02-2013 16:23
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
En meteorolog med skeptiske briller som pendant til Jesper Theilgaard.

http://notrickszone.com/2013/02/17/meteorologist-dominik-jung-turns-skeptical-after-germany-sets-record-5-consecutive-colder-than-normal-winters/
Redigeret d. 18-02-2013 16:32
18-02-2013 16:34
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
På dagen hvor global sea-ice area igen sneg sig over norm -

Spørgsmålet er om man ikke burde drikke rødvin til aftensmaden hver dag den er over norm fremover? Og om man så kommer i konflikt med sundhedsstyrelsen anbefalinger - eller man bliver afholdsmand?

Svært at spå om fremtiden - men det er en chance at tage. Men må hellere spørge konen først!

Redigeret d. 18-02-2013 16:35
18-02-2013 17:26
Kosmos
★★★★★
(5371)
Men må hellere spørge konen først!

- ang. rødvinen? Eller fremtiden??
18-02-2013 17:46
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
- ang. rødvinen? Eller fremtiden??


For at sige det lige ud - hun plejer at være inde over begge issues....
18-02-2013 17:56
Kosmos
★★★★★
(5371)
For at sige det lige ud - hun plejer at være inde over begge issues....

- sådan! Ditto her
18-02-2013 18:47
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg vil også gerne sige mange tak til Jesper Theilgaard for nogle gode indlæg i debatten. Jeg håber, du får tid og lyst til at blande dig igen en anden gang.
20-02-2013 21:32
Kristoffer Haldrup
★★★☆☆
(824)
John Niclasen skrev:

Mere CO2 i atmosfæren betyder højere varmekapacitet for luften.

Det er tæt på grænseløst underholdende, at du stadig tror, at CO2's bidrag til atmosfærens varmekapacitet spiller nogen rolle overhovedet
23-11-2015 14:03
Jakob
★★★★★
(9261)
­





November 2015




http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2015/11/her-er-danskernes-dybe-sne/






Er det i dette eksempel sandsynligt, at der på grund af klimaforandringer faldt ekstra meget novembersne, eller at det faldt hurtigere..?




­
­
23-11-2015 15:45
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
I november 1927 var der også klimaforandringer,det var før COPerne,og hysterikken omkring CAGW.
Dengang var det koldt og vinterligt med sne en uge midt i november.
Tmin minus 17,8 C.
Her inden Paris vil vi blive tudet ørene fulde af alle mulige skræmmescenarier,alt sammen alene på grund af den antropogene CO2 udledning.
Redigeret d. 23-11-2015 16:02
23-11-2015 20:32
Jakob
★★★★★
(9261)
­



@Kjeld Jul


Det er næppe et modbevis til GW, at der var koldere i november 1927 end i dag.



En lille smule mere november sne end ellers, fordi luften indeholder mere fugtighed på grund af GW..?


Jeg synes bare, at det virker så logisk, at det næsten gør ondt, især her først på vinteren.


Jeg kan ikke se, at det er en skræmmekampagne, så meget som beskyldninger om det er en afledningsmanøvre.





­
23-11-2015 21:15
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
@Jacob.
Her mere fra Dansk Vejr i 100 år.
Nov 1909,snestorm den 13 og vinterligt vejr ugen derefter.
Nov 1965.usædvanlig kold,kraftigt snefald.
Nov 1971 usædvanlig tidlig og kraftig snestorm den 21-22
Nov 1980 temmelig kold og sne sidst i perioden
Nov 1985 meget kold,sne og vinterligt vejr i sidste halvdel,stærk vestenvind
Nov 1993 meget kold sne og vinterlig omk den 22

Så Vejret og snefaldet i nov 2015 Er på ingen måde usædvanligt og kan bestemt ikke relateres til GW,Jeg beklager.
Redigeret d. 23-11-2015 21:23
23-11-2015 21:30
Jakob
★★★★★
(9261)
­


@Kjeld Jul


Der er ingen grund til at beklage andet, end at du ikke har bevist noget.


Vil du hellere påstå det omvendt, at vi, når det sner nu om dage, ligefrem får mindre sne i Danmark på grund af GW..?

(I hvert fald indtil Golfstrømmen evt. aftager mere markant.)



­
Redigeret d. 23-11-2015 21:38
23-11-2015 21:54
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
@ Jacob

Når du studerer vejrdata i de sidste 100 år,vil.du også bemærke at flere november måneder Er lige så varme som i år,så det Er ikke bare snestorme.
Din bemærkning " Jeg synes bare ;at det virker logisk----". er derfor for MIG ulogisk.
24-11-2015 13:42
Jakob
★★★★★
(9261)
­



@Kjeld Jul


Ja, det er selvfølgelig umiddelbart mest logisk, at GW vil betyde mindre vinter i Danmark.
Mere varme vil betyde mere sommer og mindre vinter, tænker de fleste nok.

Men, at vinteren bliver kortere og lunere på termometeret er jo ikke helt det samme som, at vinteren bliver mildere med hensyn til nedbør.

De tænkte måske også, at GW betød tørvejr, men så fik de skybrud.




Og på Grønland og polerne kan det se ud til at være tydeligt, at der falder mere sne på grund af GW og måske især på grund af mere fugt i luften.

I det lys vil jeg så vende rundt og spørge, hvorfor det virker så Ulogisk for dig, at nogen tænker, at det samme måske vil kunne gøre sig gældende i Danmark omend i mindre udstrækning..?






­
24-11-2015 18:18
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
@ Jacob

Den smule sne der faldt forleden i nogle landsdele er ikke usædvanligt,som jeg henviser til-også høje temperaturer har der været tidligere,i nov. 1899 + 17,4C.

Den globale temperatur er steget ca. 0,80C i de sidste 160 år,hvor stor en del,der skyldes den antropogene CO2 udledning er usikker;men meget tyder på,at CO2s klimasensitivitet ikke er så stor,som antaget af IPCC;men ligger på ca.1,6K.

Jeg opponerer imod,at så snart der indtræffer en lidt usædvanlig vejr-og natur begivenhed,skal det straks henføres til en antropogen CO2 påvirkning,selv om der stadig er så mange ubekendte naturlige faktorer i spil.

Jeg er da glad for,at du ikke er så specifik i din definition og blot kalder det GW og ikke AGW,det indikerer da,at du heller ikke er overbevist om sammensætningen af opvarmningskilderne.
Redigeret d. 24-11-2015 18:48
25-11-2015 02:03
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kjeld Jul skrev:
@Jacob.
Her mere fra Dansk Vejr i 100 år.
Nov 1909,snestorm den 13 og vinterligt vejr ugen derefter.
Nov 1965.usædvanlig kold,kraftigt snefald.
Nov 1971 usædvanlig tidlig og kraftig snestorm den 21-22
Nov 1980 temmelig kold og sne sidst i perioden
Nov 1985 meget kold,sne og vinterligt vejr i sidste halvdel,stærk vestenvind
Nov 1993 meget kold sne og vinterlig omk den 22

Så Vejret og snefaldet i nov 2015 Er på ingen måde usædvanligt og kan bestemt ikke relateres til GW,Jeg beklager.



Hej Kjeld, erklære mig helt enig med dig, sne i november er helt almindeligt, det her vi normalt ser den første sne, somme tider kan der endda komme rigtig meget sne i November måned, vi skal ikke længere tilbage end til 2010 for at finde noget ligne, dengang var det noget koldere.

Når det kommer til november sne kan det ikke direkte sættes op som en konsekvens af global opvarmning,
men i et varmere klima vil vandet omkring Danmark være varmere og kulden, og når kulden øst nordøst for os som vi stadig vil have, strømmer udover havet kan det give en del sne, eller som i weekenden give ekstra energi til nedbørsområderne.
men derimod så vi vinteren sætte ind senere end ellers, dermed vil tidlig vinter i oktober november være mere sjældent, men her vi ude i fremtiden, der rimelig usikker, og der kan forekomme betydelige variationer.

Selve intensitet af sne skulle være øget er der ikke noget tegn på, og det vil det hverken i et koldere eller varmere klima.
Så for mig at se er der ingen ændring mht november sne der kan korreleres med Global opvarmning, det ikke noget, det er forekommet før og vil også kunne gøre det i fremtiden.

Men trods det har der været mange novembervintre som Voldborg kaldte det og har endda bragt meget sne med sig.

Her lidt detaljeret af de senere år.

den 11-14 november 1965, fik den sydlige del af landet usædvanligt tidligt sne, da der var en god østenvind, der fik dannet en hel del kraftige østersøbyger som ramte specielt, Sydsjælland, Lolland Falster, Bornholm der faldt en 30-40cm og lokalt i Nykøbing Falster faldt der omkring 80cm.


26 November 1969, den 24. indtraf et merkant vejromslag, med vinde fra øst og sne lokalt i store mængder, et snedække der holdte helt frem til marts, lokalt endda ind i april måned.

Den 30 November 1970 faldt der lokalt 20cm i Nordjylland, i resten af landet regn, så et kortvarigt vintervejr.


21-22 November 1971 blev store dele af landet i særdeleshed Østjylland ramt af en voldsom snestorm, der faldt stedvis op mod en halv meter, og driver der var flere meter

13 November 1972 - betragtelige mængder sne på Midtsjælland, har dog ikke tal på hvor meget, men kilden er fra Hvem hvad bogen årgang 1973 fra min samling der strækker sig fra 1935 til 2005.

November 1985 faldt der fra den 26 og frem til månedsskiftet en del sne, i Nordjylland og Himmerland fik man op mod 60cm, lokalt ved Hobro en halv meter nysne på en enkel nat.


21-22 November 1993 - en del sne henover den østlige del af landet, har desværre ikke tal på hvor meget der faldt?


16-17 November 1995, blev den nord og østlige del af landet ramt af en snestorm der gav en 40cm i Vendsyssel - første faldt i øvrigt den 3-4 november i Nordsjælland og på Nordfyn med en 5-10cm og fygning, pga nordenvinden der over det varme vand fik dannet en del kattegatbyger.
Oktober var meget varm det år, så vandet var godt varmet op inden kuldefrembruddet.



November 2010 fra den 23 og måneden ud i øvrigt December med som blev den næst koldeste vi har målt, havde vi store mængder sne.
den 25-28 november fik Østjylland, Nordsjælland og Bornholm en 30-40cm ved Randers lokalt 50cm.




havde selv fornøjelsen hvis man kan sige det sådan at sne inde hele lørdagen, vi fik en 60cm på 12 timer og tog 5 timer at rydde vores 150m grusvej i hånden, så det også prøvet

Har ikke oplevet så meget sne i november kun noget ligene 26-27 November 2010, hvor vi fik 30-35cm, men det faldt i to omgange, det her kom bare på så kort tid at jeg ikke husker noget i den stil her før, men jeg heller ikke så gammel.

men var også tung sne så en masse grene er brækket af træerne, buskene kunne heller ikke klare det, et lærketræ der knækket på midten, løs som et helt festfyrværkeri, det var ingen nytte at trave rundt ved midnat med en kost børste sne af dvs buske som vores rododendroner der ikke klarede den.
Det tør dog nu, men ligger stadig en hel del, nok til græsset endnu ikke kan ses.
Redigeret d. 25-11-2015 02:13
25-11-2015 02:21
Jakob
★★★★★
(9261)
­



En lang statistisk smøre forklarer ikke logikken.




­
25-11-2015 09:44
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
@ Jacob
Vi er enige,statistik kan kun være et pejlemærke.
Jeg kan regne ud,du bor på landet i nærheden af Roskilde og er en mand i den bedste alder med en god fysik.
25-11-2015 13:31
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­



En lang statistisk smøre forklarer ikke logikken.




­


enig i det kan ikke direkte sige noget 100% men det altid godt at grave i historien for at se om der er sket en usædvanlig ændring, fra der til i dag og der er der ikke noget der tyder på det skulle være tilfældet for Danmarks vedkommende på det punkt.
Fremtidens muligheder er svært at sige præcis tror jeg, hvis vintrene bliver varmere, får vi mindre sne specielt først på sæsonen, vi skal måske længere ind i vinteren februar men det vil være svært at sige om vi vil opleve en øgning i snefald i den forbindelse, tendensen er der ikke endnu.
så vil give kulden og varmen ret, som vedkommende nævner tidligere i tråden.

men steder hvor man vil opleve mindre isdække på fks den nordlige del af Østersøen og de store Amerikanske søer, når de ligger åbne og den kold luft blæser udover kan det give mere sne på disse kanter end man ellers har været vandt til.
og steder der normalt er kolde og tørre vil kunne få mere nedbør der på disse kanter stadig vil være sne som på Grønland der også nævnes her.

Kjeld, det kan man godt sige trods alt, men er ikke helt frisk trods en ung alder. men vi må se hvad vinteren ellers vil bringe


god eftermiddag,

mvh
Redigeret d. 25-11-2015 13:55
25-11-2015 13:58
Jakob
★★★★★
(9261)
­




Ja, man får jo heller ikke meget at vide om fremtiden ved at køre med 100 km/t og ensidigt aflæse en fartskriver to meter før man rammer et vejtræ.



Om GW logisk betyder en risiko for mere sne i Danmark, det har vi allerede fået et kvalificeret gæt på tidligere i tråden:

http://www.klimadebat.dk/forum/er-mere-snestorm-i-dk-en-konsekvens-af-gw--d13-e2208.php#post_34842
Men hvis jeg ser bort fra detaljen om skybrud, så vil den globale opvarmning indebære en risiko for mere sne og mere vind, hvilket medfører flere snestorme. Årsagen er de højere havtemperaturer, der skaber mere fordampning og dermed mere nedbør - ikke mindst om vinteren.

Samtidig vil den øgede mængde vanddamp i atmosfæren frigive mere enrgi når den fortættes, hvilket kan medføre dybere lavtryk og dermed mere vind.

Det kræver naturligvis at temperaturen er under frysepunktet, men det vil den også i fremtiden kunne være når vinden kommer fra nord og øst.



Men jeg ved ikke, om vejrforholdene i den nævnte november snestorm i år lever op til kriterierne.




Og så er der Grønland, som kan give en amatør anledning til at søge endnu en logik.

Kan det evt. være, at den kolde is på Grønland trækker luft ned, som kondenserer, og så er det til sammenligning ikke så meget først på vinteren i Danmark, at vi måske kan forvente samme fænomen og mere sne, men nærmere sidst på vinteren, når jorden i Danmark er koldere..?





­­
25-11-2015 15:08
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­




Ja, man får jo heller ikke meget at vide om fremtiden ved at køre med 100 km/t og ensidigt aflæse en fartskriver to meter før man rammer et vejtræ.



Om GW logisk betyder en risiko for mere sne i Danmark, det har vi allerede fået et kvalificeret gæt på tidligere i tråden:

http://www.klimadebat.dk/forum/er-mere-snestorm-i-dk-en-konsekvens-af-gw--d13-e2208.php#post_34842
Men hvis jeg ser bort fra detaljen om skybrud, så vil den globale opvarmning indebære en risiko for mere sne og mere vind, hvilket medfører flere snestorme. Årsagen er de højere havtemperaturer, der skaber mere fordampning og dermed mere nedbør - ikke mindst om vinteren.

Samtidig vil den øgede mængde vanddamp i atmosfæren frigive mere enrgi når den fortættes, hvilket kan medføre dybere lavtryk og dermed mere vind.

Det kræver naturligvis at temperaturen er under frysepunktet, men det vil den også i fremtiden kunne være når vinden kommer fra nord og øst.



Men jeg ved ikke, om vejrforholdene i den nævnte november snestorm i år lever op til kriterierne.

­­



jojo da, men der forskel, for hvis man skal undersøge om vejret har ændret sig eller om det vil gøre og hvorfor, er det bedst at grave ned i vejrhistorien først, sådan fungere klimatologien også, for at forstå fremtiden må man se hvad der er sket i fortiden.

Har læst forklaringen fra JT og vil heller ikke sige det forkert,
men hvis vintrene i Danmark bliver varmere, så vil de blive mere ustadige, dvs mere blæst og nedbør, og den nedbør vil mere falde som regn og mindre som sne.
Dog kan vi opleve perioder med vintervejr og evt snestorme, men måske ikke noget der vil være nok til at tale om en øgning af hyppighed og styrke af dem i forhold til fortidens snestorme, vil jeg ikke mene.

Skal man blot se fra tiden frem til i dag, syntes der heller ikke at være sket en ændring til flere og voldsomme snestorme herhjemme.

mvh.
25-11-2015 15:40
sg17a
★★☆☆☆
(378)
Større mængder af sne i november kommer 5-10 gange pr. 100 år, dvs det er en ekstrembegivenhed. Det er svært om ikke umuligt at sige om en ekstrembegivenhed med GW giver 10 % mere sne, om det indtræder nogle dage tidligere etc, eller om det forekommer 2 % hyppigere når man kun har så kort tid til statistik.

Men, jeg synes det er interessant, hvis GCM modellerne viser at der under GW vil forekomme flere dage med vestenstrømning og lavtrykspassager med varm og fugtig luft fremfor langvarige stabile højtryk over skandinavien, højtryk som sender tør og kold vind ind fra øst.
25-11-2015 16:56
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
"Eksperterne" kan også tage fejl,og er i vildrede med den fremtidige vejrudvikling,som konsekvens af GW.

Den 1 april 2000 sagde meteorolog og klimaforsker Mojib Latif,fra Kiel: " Vinter med stærk frost og megen sne,som for 20 år siden,vil ikke mere kunne forekomme på vores breddegrader".

I årene 2008 til 2012 fulgte dog fire relativt kolde vintre med en del sne.

Derefter ændrede M.L. sine forudsigelser til: "I 2050 og 2100,såfremt den globale temperatur stiger,vil der ikke forekomme vintre som tidligere".

Det viser,hvor svært det er at forudsige vejret og det fremtidige klima på baggrund af modelberegninger og fysiske faktorer,og hvor usikker en klimaforsker er på temperaturudviklingen.
25-11-2015 20:05
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kjeld Jul skrev:
"Eksperterne" kan også tage fejl,og er i vildrede med den fremtidige vejrudvikling,som konsekvens af GW.

Den 1 april 2000 sagde meteorolog og klimaforsker Mojib Latif,fra Kiel: " Vinter med stærk frost og megen sne,som for 20 år siden,vil ikke mere kunne forekomme på vores breddegrader".

I årene 2008 til 2012 fulgte dog fire relativt kolde vintre med en del sne.

Derefter ændrede M.L. sine forudsigelser til: "I 2050 og 2100,såfremt den globale temperatur stiger,vil der ikke forekomme vintre som tidligere".

Det viser,hvor svært det er at forudsige vejret og det fremtidige klima på baggrund af modelberegninger og fysiske faktorer,og hvor usikker en klimaforsker er på temperaturudviklingen.


Spændene læsning, man kan i hvert fald konkludere det næsten er så godt som umuligt at sige noget om fremtidens vintre.

Kigger man igen tilbage har det svinget en del, fks fra 1716 til 1739, havde vi vintre ligeså milde som i 90 og 00erne og varme somre, der også andre perioder, men er ikke helt færdig med at nærstudere dem.

Er igang med at studere lidt af Hubert lambs arbejde med Europas vinterklima, der dukker mange spændene ting op må man sige


god aften.

mvh.
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Er mere snestorm i DK en konsekvens af GW..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
GW => Miljøkatastrofer i millionvis911-04-2024 10:24
GW => Flere og kraftigere jordskælv.?506-04-2024 23:53
GW => Havets masse bliver større eller mindre.?3106-03-2024 17:13
GW, Golfstrøm og politik10902-05-2018 06:27
GW-tilhængere ud af skabet.2908-08-2009 23:16
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik