Husk mig
▼ Indhold

EU-patentdomstol og EU valg 2014..?


EU-patentdomstol og EU valg 2014..?18-05-2014 00:48
Jakob
★★★★★
(9285)
.




Jeg er grundlæggende imod, at man kan tage patent på en idé.

I min verden bør gode idéer deles, spredes, udvikles og realiseres på bedst mulige måde.
Og hvis en dansk virksomhed f.eks. får en idé til at producere noget VE teknologi, som jeg gerne vil købe, så mener jeg ikke, at det må kunne forhindres af store selskaber, som har udtaget spekulative EU-patenter i hoved og r.. for at kunne hævde monopoler og tjene penge på at retsforfølge de virksomheder, som faktisk forsøger at få sat noget bedre i produktion.

Jeg er imod, at EU skal afgøre danske patentspørgsmål.


Jeg mener i øvrigt overordnet, at Danmark i forvejen har afgivet alt for meget suverænitet, og der skal trækkes noget hjem igen frem for at afgive yderligere.
Når danske politikere f.eks. ikke mere har magt til at forbyde giftige kemikalier, som borgerne ønsker fjernet fra det danske marked, så synes jeg, at noget er gået helt galt.


Så der kan for mig vist ikke findes en vej udenom at stemme nej til EU-patentdomstolen den 25 maj..?



Tilmed kan det oven i købet være vanskeligt at få øje på skaderne ved et nej, selvom man går ind for både patenter og EU-patentdomstol:

http://www.klimadebat.dk/forum/eu-eller-ej--d7-e586.php#post_40776
http://www.eu-oplysningen.dk/emner/Patentdomstolen/
Der er folkeafstemning om den fælles patentdomstol den 25. maj 2014. Det er målet at gøre det billigere og nemmere at tage patent på et produkt og kunne beskytte patentet.

Et dansk nej betyder, at den fælles patentdomstol og enhedspatentet ikke kommer til at gælde i Danmark. Den fælles patentdomstol og enhedspatentet vil dog stadig gælde i de EU-lande, som indgår aftalen og fortsætter uden Danmark. Personer og virksomheder i Danmark må altså gerne bruge enhedspatentet og søge ét sted om at få godkendt et patent i de EU-lande, som er med i aftalen. Enhedspatentet gælder bare ikke i Danmark






Men når man så på grund af suverænitetsspørgsmålet omkring patentdomstolen alligevel næsten er tvunget til stemmeurnen, så kan man måske ligeså godt også prøve at finde de rigtige politikere at stemme på.

Det må nok blive hende den bette kvikke fra Folkebevægelsen imod EU..?

Eller hvad skal man dog stille op med det EU valg..?




.
22-05-2014 21:21
Jakob
★★★★★
(9285)
.



EU toget er kørt, og vi må bare følge med..!

da dum da dum da dum....


Om giftige stoffer på markedet:
Enten er du for EU og det frie marked, eller også er du for, at vi alle skal mure os inde og aldrig mere handle med andre lande.

da dum da dum da dum....


Om arbejdsmarkedets fri bevægelighed:
Enten er du for EU eller også er du for stavnsbåndets genindførelse.

da dum da dum da dum....


Om beskyttelse af civile borgere imod kriminalitet:
Enten er du for et totalt samarbejde, ellers må du regne med, at der kommer hjemmerøvere på besøg hver aften og politiet kan intet gøre.

da dum da dum da dum....



Overdriver jeg, eller er er der noget om, at den danske EU debat efterhånden er blevet en del mere forstokket og fordummende..?


Det er lidt som om, de fleste journalister har glemt historien, og at der faktisk også længe før EU's tid blev handlet landene imellem, og arbejdskraften også kunne bevæge sig, før vi fjernede grænsebommene.
F.eks. var det på min morfars tid meget populært, at unge håndværkere "drog på valsen" i Europa. De rejste ganske enkelt rundt i Europa og arbejdede og lærte håndværk, hvor de kunne finde jobs.
Vi handlede også sammen, men vi havde dengang en ret til at sige nej, hvis der var et produkt, som vi ikke ønskede i Danmark.
Der er nok heller ingen journalister, der kan huske, at der også blev fanget forbrydere i Danmark, før vi kom ind i EU. Og når de ikke lige kan huske det, så blev der nok ikke, og folk må have levet utrygt i det rene anarki. Eller hvordan var det nu lige det var..??

Har man som vælger pligt til selv at tænke dybere over valgpropaganda..?


Tænk over det.




.
Tilknyttet billede:

Deltag aktivt i debatten EU-patentdomstol og EU valg 2014..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik