Husk mig
▼ Indhold

Fejl i forbindelse med danske temperaturer


Fejl i forbindelse med danske temperaturer10-05-2013 09:11
Andy
☆☆☆☆☆
(21)
Det kunne se ud som om der er sket en fejl, i forbindelse med seneste opdatering af grafen over danske temperaturer.

Grafen giver udtryk for at være opdateret med data fra april, d. 9. maj 2013. Data passer imidlertid ikke til kilden. Sidste måneds afvigelse er således de -2,8 C fra marts, og ikke de -0,2 C fra april.

/Andy
10-05-2013 09:54
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Tak, er rettet nu. Det gik lidt hurtigt med at kopiere filerne over på serveren i går...

Godt at se, at der nogle, der er opmærksomme - og at graferne bliver brugt.
10-05-2013 10:38
Andy
☆☆☆☆☆
(21)
Selv tak. De to temperaturgrafer er formidlingsmæssigt, det absolut mest værdifulde på din side. Det er sjældent jeg oplever nogen som ikke har spørgsmål, efter at have studeret disse to grafer.

/Andy
10-05-2013 12:31
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Andy skrev:
Det er sjældent jeg oplever nogen som ikke har spørgsmål, efter at have studeret disse to grafer.

Interessant. Måske spørgsmålene kunne stilles her i forum - hvor de sandsynligvis ville give anledning til debat...
10-05-2013 14:31
Andy
☆☆☆☆☆
(21)
branner skrev:
Interessant. Måske spørgsmålene kunne stilles her i forum - hvor de sandsynligvis ville give anledning til debat...

Det er ofte sjældent folk er blevet præsenteret for virkeligheden bag de mange dommedagsprofetier. Der synes jeg dine to temperaturgrafer er et godt værktøj at henvise til. Samtidig danner de en god baggrund for introduktion til nogle simple statistiske metoder, der giver mulighed for at gå lidt dybere ind i tallene fra forskellige vinkler.

Hvad angår debat her på siden, så er der ingen tvivl om at mange af de tilstedeværende debattører kan deres statistiske pensum, og for manges vedkommende har videnskabelig ballast. Desværre har de alle valgt at stå i hvert deres hjørne og råbe dogmer til hinanden. Dogmer og indlæring er to ting som skal holdes meget langt fra hinanden. Derfor anbefaler jeg ikke at deltage i debatten her på siden.




Deltag aktivt i debatten Fejl i forbindelse med danske temperaturer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Biomax 10 compact fejl ved opstart "stepper op" firmware 1.30.151417-12-2023 18:28
Systematiske fejl i IPCCs rapporter2111-10-2023 19:05
FUND AF DRAMATISKE FEJL I IPCC's SIDSTE RAPPORT !217-05-2023 16:45
Fejl på siden?2502-04-2011 00:28
'Vi tog fejl, og vi har ret'3301-04-2010 01:35
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik