Husk mig
▼ Indhold

Firefox brokker sig


Firefox brokker sig26-07-2015 12:19
Jakob
★★★★★
(9267)
.



Jeg fik nedenstående advarsel fra Firefox, da jeg ville logge på.

Måske burde jeg så slet ikke have logget på..?
Men nu er det i hvert fald giver videre til webmaster.



Linket, der henvises til, er her:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Security/Insecure_passwords


.
Tilknyttet billede:

26-07-2015 20:47
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Tak for tippet, Jakob.

Ja, Klimadebat.dk bruger ikke HTTPS/SSL. Det er i dag noget, der kræves af webshops og den slags, hvor der indtastes kreditkortoplysninger, netbank osv. Men ja, det er blevet mere udbredt til andre typer sider, og hvis udviklingen fortsætter, kan det da godt være, der skal investeres i det på et tidspunkt.

Det er ikke gratis, hvis Klimadebat.dk skulle køre over krypteret protokol (HTTPS), og det ville nok også nedsætte hastigheden en smule.

Du vil altså se ret få andre af de mindre/mellemstore debatfora og blogs, som lever op til denne Firefox-anbefaling. Prøv at åbne andre sider, og se, hvad konsollen giver af advarsler.

Kodeord gemmes i øvrigt i stærkt krypteret format i databasen, for at forhindre en ondsindet hacker (eller webmaster for den sags skyld) i at grave det frem, hvis han skulle have den lyst...
Redigeret d. 26-07-2015 20:49
26-07-2015 23:07
Jakob
★★★★★
(9267)
.



@branner


I sådan en stund virker det pludselig endnu klogere end sædvanligt, at brugerne kun har en meget begrænset rettetid.

Så er det kun dit password i den almindelige brugerflade, som kan anrette dyb skade på databasen, og du har jo nok et godt password.
Hvordan ser det ellers ud med overvågningen, vil en hacker kunne hamre løs på logins med en robot en million gange, uden det bliver opdaget..?

Jeg har ikke mødt advarslen igen siden, så det var nok bare et venligt tip, eller måske ligefrem en sjælden lille svipser i Firefox.


.




Deltag aktivt i debatten Firefox brokker sig:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik