Husk mig
▼ Indhold

Flyt flest mulig penge til bæredygtige producenter - global koordineret markedsmagt


Flyt flest mulig penge til bæredygtige producenter - global koordineret markedsmagt15-11-2017 22:43
thomasbiking
☆☆☆☆☆
(1)
Ved koordineret globalt samarbejde omkring bæredygtige indkøb kan vi alle få mulighed til at bestemme den fremtid vi ønsker at leve i med vægten af vor købekraft. Et eksempel: 17000 mennesker som køber bærekraftigt, ca. 300EUR/måned kan tilsammen flytte mere end 510M NOK som er mere end den norske stat bruger hvert år på at beskytte Amazonas-regnskoven - 1 time tilbage af hvor kampagne, men er også en god resource til hvordan dette kan gennemføres: https://www.kickstarter.com/projects/749142286/act-buy-back-our-future
16-11-2017 16:42
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Hej Thomas, velkommen til forum.

Din beskrivelse af hvad du linker til, er meget forvirrende.

-Du ganger 17.000 mennesker med 300€, og får tallet 510.000.000NOK... ?
-Så fortæller du at dette tal er hvor meget Norge forærer årligt til regnskovens beskyttelse..?

Dit link handler dog om noget helt andet!

Det er en opfordring til at give et penge-tilskud til et privat norsk firma(ACT) under opstart.
Idemanden Thomas Jepsen, med mindst 14 ansatte, ønsker at udvikle en app(til mobilen), der kan fortælle om fødevarers bæredygtighed.
Man kan "donere" i trin fra 40NOK til ca. 80.000NOK.

Jo flere penge man giver, jo flere indkøbsstofposer med logo, og klistermærker, t-shirts modtager man.
-Hvis man giver 80.000, får man endda en middag med ACT-ledelsen... Wow.

Indsamlingen af penge er dog slut d. 15 nov. -og 69 personer har doneret i alt 24.454 NOK.

Det er ikke meget til de 15 personer i ledelsen, og den endelige udvikling og afprøvning af "produktet".

-Er der en dybere forklaring på dit indlæg. -Evt. dine egne tanker om fremtiden for denne bæredygtigheds-app?
-Er du selv involveret i dette projekt ?

Jeg er altid skeptisk når jeg ser indsamlinger jeg ikke forstår. Specielt til private firmaer, og denne gang i klimaets navn.
Heldigvis er det "grønne" folk, der giver penge til "grønt" projekt, og det er ok med mig.

Jeg har prøvet at Google projektet, men der var ingen hits.. -Ikke engang den linkede hjemmeside.

Hilsen Søren.
Deltag aktivt i debatten Flyt flest mulig penge til bæredygtige producenter - global koordineret markedsmagt:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Konkurrence om at finde god synergi i den bæredygtige omstilling7418-06-2021 13:25
Hvad er den mest bæredygtige energiform?904-04-2020 12:07
Bæredygtige og klima-venlige tøjmærker og tøjforretninger?019-04-2017 19:00
Bæredygtige danske VE-alternativer til vindmøller013-07-2011 17:06
Artikler
Bæredygtig udvikling
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik