Husk mig
▼ Indhold

Folketingets nye debatform


Folketingets nye debatform09-10-2013 10:52
Jakob
★★★★★
(9216)
.




Der er delvist etableret en ny debatform i Folketinget med henblik på at gøre debatten mere fri, som i det engelske parlament.

Er jeg mon den eneste, der ikke synes, at det er noget at stræbe efter..?

Jeg synes, at det engelske parlament ligner et værtshusskænderi imellem to berusede grupper fra lave sociale lag, hvor fremtoningen i sig selv virker som en truende positur om korporlighed.
Det kan nok være underholdende for en stund, men jeg vil bestemt foretrække, at mit land fortsat ledes med langt mere pli og dannelse.

Hvad mener du..?









---
Ref:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/528402:Danmark--Borgerlige-ser-med-skepsis-paa-ny-debatform
Citat:
-------------------------------
Liberal Alliances leder, Anders Samuelsen, synes, det er fint, at partilederne kan diskutere direkte med statsministeren. Heller ikke han tror dog på, at det bliver en afgørende fornyelse af debatten.

"Den afgørende er, om det lykkes at tage et generelt opgør med den pænhed, der præger Folketinget. Når det lykkes i England, skyldes det for 80 procents vedkommende den stemning, som medlemmerne af Underhuset skaber. Når man piller lyden fra og stadig holder fast på, at vi skal være stille i salen, sker der ikke noget," siger han.

Den konservative partileder, Lars Barfoed, tror heller ikke, at partilederne vil "slå gækken løs" i den nye debat.

"Vi får ikke en revolution fra den ene dag til den anden, men det er fint at prøve en debatform, som giver lidt mere frihed," siger han.

Det engelske parlament er kendt for højrøstede debatter, hvor taleren indimellem blot siger et enkelt ord som "idiot!", og partimedlemmerne bag ham eller hende klapper, mens medlemmerne på de modsatte bænke buh'er.
-------------------------------

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-71970145:h%C3%A5rd-kritik-af-ny-debatform-de-sm%C3%A5-partier-bliver-trynet.html



.
09-10-2013 16:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Den nye debatform var nærmest en farce.
Deltag aktivt i debatten Folketingets nye debatform:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Regeringens, (Folketingets) klimatiltag dd.2013-01-2020 23:00
Den uvante debatform5705-12-2015 12:35
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik