Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
12. februar 2012, 13:57 English

Formidling til verden

Debat > Andet > Opgaver og eksamen > Formidling til verden

25-02-2009 09:56Formidling til verden
Jerberg

Ingen avatar

Rank: 0/5
(1)

Hej alle!
Jeg er en dreng på 17, som laver et projekt om Global opvarmning da jeg gerne vil lære mere om det! smiley
Jeg har valgt at se på spørgsmålet Hvordan kan man på bedste vis formidle problemet ud til verden?
Jeg vil gerne have svar fra alle vinkler og synspunkter, så ville I svare på det spørgsmål?
Jeg håber I vil hjælpe mig lidt smiley
Jerberg
25-02-2009 12:13
Boe Carslund-Sørensen

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2063)

Jeg har valgt at se på spørgsmålet Hvordan kan man på bedste vis formidle problemet ud til verden?

Det vil nok lette arbejdet, hvis "problemet" bliver specificeret, altså hvis global opvarmning er et problem.

1. Global opvarmning er (bl.a.) et problem fordi......
2. Global opvarmning har (bl.a.) følgende konsekvenser......
3. Der findes (bl.a) følgende løsninger......
4. De forskellige løsninger har foskellige konsekvenser.....

5. Hvordan omsættes ovenstående i nogle enkle/lette sætninger / "Anders And" tegninger.
Redigeret d. 25-02-2009 12:13
25-02-2009 13:42
kulden-varmen

Rank: 4/5
(1088)

Hvordan kan man på bedste vis formidle Global opvarmning ud til verden?

Men hvem er det som ikke har hørt om global opvarmning?

Det må være nogen som hverken læser aviser eller ser TV.

Vil mere usaglig propaganda for sagen gavne nogen som helst?
25-02-2009 14:36
Kosmos

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2403)

- det kan/bør vel ske på mange måder!? Internettet synes at være én af mulighederne, fx. via debatfora som dette, der efter kun godt to år har samlet knapt 600 brugere/læsere og genereret snart 11000 debatindlæg! smiley

'Real Climate', 'Climate Audit', 'Watts up with that', 'Climatescience'...osv. osv. er eksempler på udenlandske klimagrupper på internettet.
03-03-2009 00:51RE: klimakvalme
kulden-varmen

(1088)

Jerberg skrev:
Jeg vil gerne have svar fra alle vinkler og synspunkter, så ville I svare på det spørgsmål?

Kender du ordet "klimakvalme"
03-03-2009 09:33
GLAR

(1016)

http://wattsupwiththat.com/2009/03/02/cooler-heads-at-noaa-coming-around-to-natural-variability/

NOAA har fat i noget af det rigtige.

Send svar Nyt emne

Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...

Seneste debat

Gæsteafstemning

Information

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning Klimadebat.dk på Facebook