Husk mig
▼ Indhold

Forslag: Klimadebat.dk Live-debat!


Forslag: Klimadebat.dk Live-debat!25-11-2009 11:41
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg er blevet Hi-jacked (positivt ment) til en debat om klimaet på et Københavnsk gymnasium.
Jeg sagde YEP - som repræsentant for skeptiker siden - men det viser sig så at det har været et problem at finde én der kunne og ville argumentere for "alarmist siden" eller skal vi bare sige, en global warming "tilhænger". (Hvad hedder det??)

Anyways, det er så endt med at jeg skal holde foredrag alene nu flere steder, hvilket så ikke er første gang.

Jeg tænkte, fremover, skulle vi her på klimadebat ikke tilbyde klimadebat som std pakke?

Vi kunne høre hvem der ville repræsentere de forskellige sider?

Vi kunne evt. rykke ud 2-3 stykker på hver side af debaten og føre debat hvorend de forskellige gymnasier ønsker det?


GYMNASIER og alle andre: Er der stemning for at få et "klimadebat hold " ud??? Så SKRIV DET I DENNE TRÅD :-)

Debatører - Hvem kunne tænke sig at deltage?? Kan vi stille et hold? Skriv det i tråden.


Alle: Er det en god idé? Man kan sige - hvis der måtte være efterspørgsel, så er det vel en god idé?

Og er der ikke global warming tilhængere der melder sig, jamen ender det som hidtil - med ensidigt foredrag fra skeptiker siden.
(Men ok, der er så meget andet ensidig info fra "alarmist siden". Så det går nok)


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 25-11-2009 12:34
25-11-2009 12:52
Fafner
★☆☆☆☆
(53)
rigtig gode ide og med Branner som uangribelig upartisk ordstyrer.

Jeg vil gerne lave et sådant arrangement i Akademiet for Fremtidsforskning
25-11-2009 14:07
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Det er sjovt, tanken om Branner som ordstyrer havde også slået mig!

1000 tak , Fafner! TOP :-)

Debatører? Hvem er friske på live debat?

Og er der Gymnasier, uddannelses inst eller lignende der kunne tænke sig en ægte klimadebat.dk LIVE på deres adresse?
27-11-2009 17:18
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej igen!
Tanken var at stille med et hold til klimadebat på gymnasier.
Der er interesserede på skeptiker siden - men INGEN på alarmist siden vil tale global warming sagen??
Well, indtil videre bliver det en skeptiker orientering til de første der har meldt sig til, startende på mandag :-) - Men jeg synes det ville være rigtigt sjovt for eleverne at får udfordret begge sider rigtigt med debat.

Ingen der vil tale Global warming sagen for gymnasie elever etc??
27-11-2009 17:52
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har desværre tusind ting om ørerne i øjeblikket, ikke mindst pga. COP15, men jeg følger selvfølgelig med her i tråden, og håber, det bliver vellykket.

Som jeg også har skrevet til Frank, så er det vigtigt, at det understreges, at Klimadebat.dk ikke er et skeptikersite, men et neutralt samlingspunkt, hvor der bl.a. også diskuteres energiteknologi m.m. Hvis blot dette bliver gjort klart, er jeg meget glad for lidt reklame for siden på gymnasier m.m.

Jeg kan kun beklage, hvis I virkelig ikke kan finde en modpart til en evt. debat. Personligt så jeg gerne CBH stille op, hvilket jeg tror kunne blive forrygende. Men han lader til at have vendt Klimadebat.dk ryggen...


Det kan godt være, det er noget, jeg kan engagere mig i i det nye år, men foreløbig er jeg nok nødt til lige at blande mig lidt uden om...

Held og lykke!

Redigeret d. 27-11-2009 18:00
30-11-2009 17:56
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
1000 tak til Falkonergårdens 2-3 G´erne på Frederiksberg!
Først og fremmest fordi i lagde våben og kasteskyts pænt udenfor, men også fordi i stod igennem 80 slides på 90 minutter, imponerende.
- Og det var rigtigt sjovt med også ret drilske sprøgsmål, 10 point til Falkonergården!

Pointen er, at vi nogle stykker fra klimadebat.dk rykker ud med live debat til gymnasier og andre, og jeg må opfordre ikke-skeptikersiden til at melde sig :-)

- man fik VIN..
så kom nu!
Redigeret d. 30-11-2009 17:57
30-11-2009 22:53
palle22
☆☆☆☆☆
(39)
Hamrende godt initiativ. Desværre er jeg bare på skeptikervognen og bosat i Århus, ellers havde jeg været klar :-)
30-11-2009 23:03
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Helt sikkert et godt initiativ. For mit vedkommende er problemet lidt det samme som Palles. -er på samme vogn og bor i Odense.

I relation til et panel vil jeg dog nødig sidde alene, da jeg har været for kort tid i debatten og endnu ikke kender navne mv. godt nok.
Redigeret d. 30-11-2009 23:05
01-12-2009 01:25
Søren_Søndergaard
★★☆☆☆
(204)
Ja - Frank, det kunne være rigtigt sjovt.

I disse CRU/Climategate tider kunne jeg godt tænke mig at stille op og forsvare at vi fortsat skal have fokus på CO2 og klimaforandringer


Faktisk helt ærligt - men desværre er jeg på Aalborg-kanten.

Som CO2 bekymret ville stilen nok være lidt anderledes end de fleste alarmister.
Men ud fra en helt sagligt betragtning mener jeg bestemt der kan gøres meget fornuftigt som samtidigt begrænser CO2.
Derudover mener jeg, når al den videnskablige uredelighed er slået til jorden, at der er behov for formulering af reaktionsscenarier for climateforandring (hedder det ikke situation managemenet og spilteori), hvor man tager tingene som de kommer men hele tiden er forberedt med rettidig omhu.
01-12-2009 11:19
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Super med den gode interesse!

Søren, med dig som fortaler for CO2 reduktion etc. så tror jeg det ville blive en glimrende oplevelse for publikum.
Hvem ved, hvis Branner kan komme med ind over efter Januar (?) og så én mere på skeptikersiden af de meget kvalificerede der har meldt sig, ja, så ville det blive en spændende affære jeg godt tror at klimadebat.dk kan være tjent med.

Men al den rejse aktivitet - omkostninger?
Redigeret d. 01-12-2009 12:11
01-12-2009 11:50
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
wow bliver sku helt opstemt over det her lyder som en mega fed ide .


de sidste par dage har ellers været en lille smule mørke og tror på at det her kan skabe en form for tiltro til videnskaben igen


skide godt !
Redigeret d. 01-12-2009 11:53
07-12-2009 14:53
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Husk gå hjem møde i aften på institut for fremtidsforskning:

http://www.cepos.dk/arrangementer/singlearrangement/artikel/gaa-hjem-moede-fleksible-strategier-for-en-verden-under-stadig-forandring/
07-12-2009 16:58
Kosmos
★★★★★
(5370)
Hvem ved, hvis Branner kan komme med ind over efter Januar (?) og så én mere på skeptikersiden af de meget kvalificerede der har meldt sig, ja, så ville det blive en spændende affære jeg godt tror at klimadebat.dk kan være tjent med

- herligt at høre! Men tror I ikke, der vil opstå en vis afmatning i 'klimadillen', når først topmødet er ovre??




Deltag aktivt i debatten Forslag: Klimadebat.dk Live-debat!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Forslag til energimærke126-03-2015 10:47
Bog-forslag til listen over bøger503-10-2012 20:04
Analyse af COP15 og et forslag til vejen frem918-01-2010 22:50
Forslag til brugerafstemninger1523-01-2009 14:30
Små spørgsmål og forslag916-11-2008 09:13
Artikler
Konkrete politiske forslag til omstillingen af den danske økonomi
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik