Husk mig
▼ Indhold

George Monbiot om "Peak Oil"


George Monbiot om "Peak Oil"19-03-2011 14:37
Thomas Meinert Larsen
☆☆☆☆☆
(17)
Oil and Trouble

Posted: 14 Mar 2011 01:08 PM PDT

Why western governments won't support democracy in Saudi Arabia.


By George Monbiot, published in the Guardian 14th March 2011

[branner: Kopi af artiklen fjernet fra dette indlæg. Teksten kan læses her]


Tidligere brugernavn: Denklimabekymrede
Redigeret af branner d. 08-12-2012 13:18
19-03-2011 17:22
Kosmos
★★★★★
(5371)
Why western governments won't support democracy in Saudi Arabia

- jeg har ikke gennemlæst hele indlægget, men spekulerer over, om M. Monbiot mon har gjort sit hjemmearbejde (= forstudierne til indlægget) med fornøden (rettidig) omhu!
Her er fx. noget fra 19. februar:

USA har tidligere bedt Bahrain om at være tilbageholdende i deres magtanvendelse, og fredag aften ringede præsident Barack Obama personligt til kong Hamad bin Isa al-Khalifa, oplyser talsmand Jay Carney fra Det Hvide Hus.

- Præsidenten gentog sin fordømmelse af volden mod fredelige demonstranter og opfordrede regeringen i Bahrain til at vise tilbageholdenhed og finde frem til de ansvarlige for volden, lyder det i en erklæring

- og her fra 16. ds.:

US makes rare criticism of Bahrain; riot police clear protest camp at Pearl roundabout; 3 police, 3 protesters killed...


- og fra UK 15. ds.:

BAHRAIN'S leaders were urged by David Cameron to respond to protests with further and faster reform rather than repression


- så jeg synes ikke li...ige, indledningen stemmer med virkeligheden (eller måske er George bare en anelse for hurtig på aftrækkeren(?)?!
Redigeret d. 19-03-2011 17:29
19-03-2011 19:32
Henrik Ryan
☆☆☆☆☆
(14)
Kosmos skrev:
- jeg har ikke gennemlæst hele indlægget, men spekulerer over, om M. Monbiot mon har gjort sit hjemmearbejde (= forstudierne til indlægget) med fornøden (rettidig) omhu!
...

og

...

måske er George bare en anelse for hurtig på aftrækkeren(?)?!



Eller måske er du selv en anelse for hurtig på aftrækkeren, når nu du ikke har gennemlæst hele indlægget og dermed har gjort dit hjemmearbejde (= forstudierne til dit indlæg, med fornøden (rettidig) omhu!))
19-03-2011 23:31
Kosmos
★★★★★
(5371)
Eller måske er du selv en anelse for hurtig på aftrækkeren, når nu du ikke har gennemlæst hele indlægget og dermed har gjort dit hjemmearbejde..

- fortæl, fortæl!




Deltag aktivt i debatten George Monbiot om "Peak Oil":

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Skifergas og Peak Oil?1803-11-2013 14:16
Hoved og hale i peak oil518-06-2012 19:41
Peak Oil – recession, kollaps eller Sputnik moment?2508-12-2011 19:35
Amerikansk investeringsrådgivningsfirma: "Vi nærmer os Peak everything"302-05-2011 10:57
Peak Oil, økonomien og klimakampen024-03-2011 02:02
Artikler
Olie
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik