Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
12. februar 2012, 13:27 English

Global formørkelse

Debat > Klimavidenskab > Forklaringer på klimaændringer > Global formørkelse

04-07-2007 23:46Global formørkelse
FlemmingLeer

Rank: 0/5
(26)

Jeg har tidligere blogget om det på min egen hjemmeside http://www.denmarkonline.dk/node/1127 om global diming eller global formørkelse, som jeg har valgt at kalde det.

Et program i BBCs udsendelsesrække Horizon sætter spørgsmålstegn ved den gængse opfattelse af global opvarmning og via Gerry Stanhill bosat i Israel gør de opmærksom på en ny effekt af forurening. Nemlig Global dimming eller global formørkelse.

I løbet af 50 år er antallet af soltimer i Israel faldet med 22 %

Tallene kommer som skrevet fra et BBC Horizon program fra 2005, hvor der står mere om programmet her på BBCs hjemmeside:
http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/horizon/dimming_prog_summary.shtml

Er det nyt for jer herinde eller har i debatteret det med andre fagtermer ?

Spred Glæde...trods alt :/

PH; "Det er svært at spå, Især om fremtiden"
flj, "Selv en skildpadde når sit mål"
05-07-2007 14:47RE: Global hjerneformørkelse
manse42

Ingen avatar

Rank: 3/5
(631)

Global formørkelse var i 70erne den faktor der skulle betyde at verden faldt ind i en ny istid.
IPCCs forskere bruger den til at forklare hvorfor temperaturen ikke stiger i samme takt som CO2 udledningen.
Men hvordan de får den drejet hen til at vi vil se en stigning på 10 C i løbet af 100 år, hvis ikke engang paleoklimatologer estimerer temperaturen 8 grader hjere ved en 10 gange mere CO2 i atmosfæren kan jeg ikke forstå...

Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
Redigeret d. 05-07-2007 14:49
05-07-2007 18:07
FlemmingLeer

Rank: 0/5
(26)

Næh, det kan du have ret i.

God vinkel på det.

Er de grafer fra en af IPCCs rapporter ? (Jeg har ikke læst dem - endnu)

Spred Glæde...trods alt :/

PH; "Det er svært at spå, Især om fremtiden"
flj, "Selv en skildpadde når sit mål"

Send svar Nyt emne

Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...

Seneste debat

Gæsteafstemning

Information

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning Klimadebat.dk på Facebook