Husk mig
▼ Indhold

Global opvarmning (dansk og geografi)


Global opvarmning (dansk og geografi)03-12-2012 19:06
Thrane
☆☆☆☆☆
(3)
Hej allesammen
Jeg skriver i øjeblikket mit eksamensprojekt hvor jeg har dansk og geografi.
Jeg har tænkt mig i den danske del at sætte to artikler op mod hinanden hvor den ene mener at global opvarmning er menneskeskabt og den anden det modsatte.

Er der nogen af jer der kende nogle gode danske artikler, som i kan linke mig til (de må gerne være ekstreme) ?
Det vil være en stor hjælp


Mvh Mathias
Redigeret af branner d. 27-01-2013 01:24
03-12-2012 19:28
Kosmos
★★★★★
(5371)
Er der nogen af jer der kende nogle gode danske artikler, som i kan linke mig til (de må gerne være ekstreme) ?

- du kan fx. begynde her. Det er en stribe af blog-artikler, der alle er temmeligt 'alarmistiske'! De er formentligt 'tænkt som' forskræp til COP15. Tjek osse kommentarsporene!
03-12-2012 22:25
Kosmos
★★★★★
(5371)
Så må du hellere få nogle flere:

Klimaks

Den grønne bundlinie

Ud af videnskabet

Klimabedrag

Punditokraterne 1 - 2 - 3

Der er flere hos Punditokraterne - dem må du selv lede (videre) efter!

Husk også at læse kommentarsporene - god læse-/arbejdslyst!
04-12-2012 00:03
Kristoffer Haldrup
★★★☆☆
(824)
Thrane skrev:
Hej allesammen
Jeg skriver i øjeblikket mit eksamensprojekt hvor jeg har dansk og geografi.
Jeg har tænkt mig i den danske del at sætte to artikler op mod hinanden hvor den ene mener at global opvarmning er menneskeskabt og den anden det modsatte.

Er der nogen af jer der kende nogle gode danske artikler, som i kan linke mig til (de må gerne være ekstreme) ?
Det vil være en stor hjælp


Mvh Mathias

Baggrundslæsning:

http://www.skepticalscience.com/
04-12-2012 08:06
Thrane
☆☆☆☆☆
(3)
Tak for hjælpen allesammen
04-12-2012 09:05
Thrane
☆☆☆☆☆
(3)
Jeg syntes dog, at jeg stadig har problemer med at at finde nogen der mener det fuldstændig modsatte af hinanden i disse artikler?
Artiklerne til min opgave vil være gode hvis jeg kan gå ind og diskutere forskellige holdninger med forskellige belæg.
Kender i sådanne?
04-12-2012 09:56
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg syntes dog, at jeg stadig har problemer med at at finde nogen der mener det fuldstændig modsatte af hinanden i disse artikler?

- spørgsmålet er vel her, hvor 'modsat', det skal være?
Du kunne jo kigge på:
Ole Humlum: 'Det ustyrlige klima. Eksperternes vej fra forskere til flagellanter'.

Men skal det partout være på dansk? Ellers kunne
'Die kalte Sonne' og 'The Chilling Stars' vel være oplagte emner??
04-12-2012 18:05
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
Jeg syntes dog, at jeg stadig har problemer med at at finde nogen der mener det fuldstændig modsatte af hinanden i disse artikler?


Hej Mathias,

hvis du vil have nogen, der mener noget virkelig "modsat", så kan du tage canadieren Tim Ball:

[The climate] warmed from 1680 up to 1940, but since 1940 it's been cooling down. The evidence for warming is because of distorted records. The satellite data, for example, shows cooling.


At benægte, at der overhovedet er en opvarmning, er måske så idiotisk, at det er svært for dig at kunne bruge? (Men på den anden side er der flere af klimadebat.dks debattører, der i ramme alvor har henvist til ham som én "skeptisk forsker", hvis modige sandheder blev undertrykt af parnasset......




Deltag aktivt i debatten Global opvarmning (dansk og geografi):

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Eksamensspørgsmål - geografi612-08-2022 11:04
Artikler
Global opvarmning
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik