Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
22. maj 2012, 08:51 English

Global temperatur

Debat > Generelt > Overordnet om klimaændringer > Global temperatur

29-11-2010 19:41Global temperatur
Bokazoit

Ingen avatar

Rank: 0/5
(38)

Hvad sker der siden den ikke bliver opdateret? Det er da ganske interessant at se hvorledes det tager sig ud smiley
29-11-2010 21:59
yaknudsen

Ingen avatar

Rank: 1/5
(52)

Det har jeg også undret mig over. Vores webmaster har sikkert haft travlt med andre ting, og har glemt det det i farten. Hvilket minder mig om at webmaster fortjener tak for klimadebat.dk som er et fantastisk godt site hvor alle meninger får en chance. Her er ingen utilstedelig censur. Det er en sjælden kvalitet i vore dage.
29-11-2010 22:04
delphi

Rank: 5/5
(3446)

Det er da ganske interessant at se hvorledes det tager sig ud
Kik ud af vinduet der er ekstremt koldt: Klodens gennemsnitstemperatur må være faldende efter min lille undersøgelse (med vinduet).
29-11-2010 22:10RE: rigtige resultat
kulden-varmen

Rank: 4/5
(1170)

Bokazoit skrev:
Hvad sker der siden den ikke bliver opdateret? Det er da ganske interessant at se hvorledes det tager sig ud smiley

Hvis den globle temperatur ikke opføre sig politisk korrekt. Så er det ikke fordi solen har indflydelse på klimaet, men fordi det ikke er rigtigt at måle klimaet som en gennemsnits temperatur af hele jorden.

Når du ikke har hørt mere så er det fordi det er svært at finde en metode som giver det rigtige resultat, som følger stigningen i CO2 smiley

30-11-2010 01:07
branner
Administrator

Rank: 3/5
(647)

Bokazoit skrev:

Temperaturgraferne blev skam opdateret i begyndelsen af måneden, som jeg plejer at gøre.
Oktober-temperaturen kommer med, når jeg opdaterer igen om en lille uge.
Vil helst nøjes med én opdatering om måneden, som jeg har valgt at lægge i begyndelsen, når de danske temperaturer for foregående måned foreligger. Så kan jeg opdatere alle grafer samtidigt.
Men ja, det bliver interessant at følge temperaturudviklingen de kommende måneder. Mere om det her.

yaknudsen skrev:
Hvilket minder mig om at webmaster fortjener tak for klimadebat.dk som er et fantastisk godt site hvor alle meninger får en chance. Her er ingen utilstedelig censur. Det er en sjælden kvalitet i vore dage.

Mange tak herfra. smiley
30-11-2010 17:32
Bokazoit

Ingen avatar

(38)

kulden-varmen skrev:
Når du ikke har hørt mere så er det fordi det er svært at finde en metode som giver det rigtige resultat, som følger stigningen i CO2 smiley

Hehe det kan du da have ret i, men så længe man benytter den samme metode, så er det jo en ganske udemærket indikator. Der hvor jeg oftest stejler er der hvor korrektioner og ændringer lægges på i tide og utide. Så er det dælme svært at styre data smiley

Men glæder mig til en update og tak ;O)
03-12-2010 19:38
branner
Administrator

Rank: 3/5
(647)

Graferne er opdateret. Det store La Nina-dyk lader vist vente lidt på sig.
03-12-2010 22:19
Kosmos

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2596)

Det store La Nina-dyk lader vist vente lidt på sig

- du øser måske af de forkerte kilder? smiley

04-12-2010 09:04
Bokazoit

Ingen avatar

(38)

branner skrev:
Graferne er opdateret. Det store La Nina-dyk lader vist vente lidt på sig.

Tak for det smiley

Send svar Nyt emne

Deltag i debatten som aktiv debattør og del din holdning til emnet Global temperatur med forummets mange læsere.

Seneste debat

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Gæsteafstemning

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning