Husk mig
▼ Indhold

Google og Facebook imod overvågning


Google og Facebook imod overvågning14-12-2013 12:11
Jakob
★★★★★
(9281)
.




http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet/ECE2155303/apple-facebook-og-google-vil-have-massiv-overvaagning-stoppet/
Citat:
------------------------------------
I et åbent brev til præsident Barack Obama og Kongressen beder firmaerne AOL, Facebook, Apple, Google, LinkedIn, Microsoft, Twitter og Yahoo politikerne i Washington om at føre an i en verdensomspændende reform af statssponsoret overvågning.

»Vi forstår, at regeringer har pligt til at beskytte deres borgere. Men denne sommers afsløringer fremhæver det akutte behov for at reformere regeringers overvågningspraksisser verden over«, står der i brevet.

»I mange lande er balancen tippet over til statens favør og væk fra individets rettigheder – rettigheder, der er indskrevet i vores grundlov«.
------------------------------------




Selvom det kan være oplæg til en meget vigtig og alvorlig debat, så må det da vist alligevel betegnes som årets vits..!!?





.
30-07-2014 11:36
Jakob
★★★★★
(9281)
.




Føj, er du anonym..!

Jeg gider ikke skrive til nogen, som ikke engang vil stå ved, hvem de selv er..!
Væk med de falske profiler, så vi alle kan blive ærlige og ægte og ved, hvem hinanden er..!

Ja, det lyder vel meget fornuftigt, ligesom at etablere en global nudistklub, som alle skal være med i.

Men der var så alligevel nogle stykker, som fik nok af alt det "åbne", "ægte" og "ærlige".

Skal man le eller græde..?


Jeg vil helst nøjes med at tænke på dem, der havde travlt med, at alle skulle være ægte, men som nu selv sidder og tigger google om, at nogle oplysninger må blive slettet, fordi de aldrig havde regnet med meget ægthed.
De høster nemlig, som de selv har sået og får sig formentlig en velfortjent og samfundsgavnlig lærestreg.




.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 30-07-2014 11:38
28-04-2015 19:37
pernilles86
☆☆☆☆☆
(4)
Ja og i Danmark kunne vi godt tåle mere overvågning på medier da der nu foregår et kæmpe net af medie mobning og det er der åbenbart ikke nogle regler eller straffe for...!!
24-10-2015 11:18
Jakob
★★★★★
(9281)
­




Måske andre for nylig også har mødt denne menu, når de googler..?







Det er ellers venligt, at de sådan giver mulighed for at gennemse, hvad de hele tiden har gjort, men som de ved evaluering må erkende, at de burde have spurgt om lov til først for længe siden.



De skriver, at man kan vælge ting fra, så de ikke gør noget.
Men selvom man vælger tingene fra, så skal man alligevel acceptere...
Jeg synes, at det virker lidt lusket. Hvorfor holder de ikke bare søgemaskinen simpel i sit grundlag, og så lader folk vælge til efter ønske.
Hvis det er sådan en stor fordel for brugerne, så er der vel ingen grund til at forsøge at "liste" noget igennem eller presse dem til at logge på..?


Måske er tiden uvarslet nu inde til at søge efter andre søgemaskiner.
Men hvordan skal jeg dog finde dem uden Google, og Google kan jeg ikke benytte, før jeg har accepteret deres nye ultimative betingelser.


Det kan måske også være, at det er det samme alle andre steder..?

Alternative søgemaskiner søges.





­
24-10-2015 20:47
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Jeg kunne selv een fra hukommeren, da jeg anstrengte mig. Yahoo, den virker endnu, men ingen ved hvor længe.


https://search.yahoo.com/



Og så må det nok også være lidt humoristisk ( evt. sort ), at jeg nu serverer en ny beta scriptlinje til de få, der måtte køre Ubuntu og benytte "f" scriptet fra zutil, som jeg har været primus motor for at bygge, men som jeg til gengæld blev bandlyst for, fordi hjælperne i forum ikke kunne klare presset.
Men så må de jo evt. selv komme herover og hente linjen og se, om det føles mere ordentligt og behageligt og mindre stressende.


Værsgod:
firefox -new-window 'https://search.yahoo.com/search;?p='$1'+'$2'+'$3'+'$4'+'$5'+'$6'+'$7'+'$8'+'$9''



Hvis du selv lægger linjen ind i et script, så husk, at det er mest sikkert, hvis du begynder scriptet med kommandoen "exit" i første linje.



( PS: Hvis du ikke kører Linux, så forstår du nok ikke en bønne, og måske heller ikke alligevel.
Men i Ubuntu kan man åbne en terminal, som man kan skrive kommandoer i, og et scriptnavn kan kaldes som en kommando.
Scriptet "f" fra zutil har blandt andet den smarte egenskab, at jeg bare kan skrive "f drivhusgasser" i terminalen, og så åbnes browseren automatisk med yahoo, der har søgt på ordet "drivhusgasser".
)

Tidligere så linjen således ud:
firefox -new-window https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=$1+$2+$3+$4+$5+$6+$7+$8+$9



­
21-12-2015 12:36
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Jakob skrev:
­





­






Det var slemt, men se længere nede.
Nu er det også kommet til youtube



Det er virkelig snart ikke sjovt mere...

Jeg forstår ikke, at folk bare accepterer sådan noget skrammel.
Det ender måske med, at jeg bliver sat helt af, fordi jeg er den eneste, der ikke bryder sig om dyneløfteri.




Alternative videosider søges.




­
Tilknyttet billede:

04-03-2016 03:37
DotherightthingProfilbillede☆☆☆☆☆
(23)
FBI's opfordring til Apple om at indbygge bagdøre


Idioti. Det handler jo ikke om at de ikke kan bryde sikkerheden på en iPhone. Problemet er at de skal have den fysisk i hånden før de kan gøre det.... Hvis den bagdør blev en realitet, ville hackere ligeledes få mulighed for at lege med vores sikkerhed. Så snart døren er der, kan folk begynde at afprøve forskellige nøgler af.

Heldigvis bakker Google også op omkring Apple og kongressen har fornyligt sagt at FBI kan stikke deres anmodning skråt op.
24-06-2016 23:52
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Hvis andre skulle være ligeså stædige som jeg, og de endnu ikke har sagt ja tak til google overvågning og dyneløft, men de alligevel føler sig diskrimineret og afskåret fra væsentlige kilder, så kan jeg oplyse, at der pt eksisterer en ubevogtet grænseovergang.






­
26-06-2016 23:06
Jakob
★★★★★
(9281)
­


For en ordens skyld må jeg hellere tilføje, at overgangen intet har med denne side at gøre.



­
07-09-2016 14:13
Jakob
★★★★★
(9281)
­




http://www.criteo.com/

https://en.wikipedia.org/wiki/Criteo

Criteo is a personalized retargeting company that works with Internet retailers to serve personalized online display advertisements to consumers that have previously visited the advertiser's website.


Er det virkelig lovligt..?

Far kigger på julegaver i en netbutik, og senere låner sønnen computeren, og han kan i margin på sine hobbysider nærmest ikke undgå at se præcist de varer, som faderen tidligere har kigget på.

Måske er det bare, hvad alle andre allerede har vænnet sig til, fordi de har sagt ja til google's overvågning og datadeling..?


Jeg har f.eks. mødt den type reklame på dette ellers udmærkede link:

http://www.dmi.dk/vejr/
( øverst til højre, men den skifter leverandør, når man klikker på et link på siden, så det er ikke hvergang den samme. Man opdager det selvfølgelig også kun, hvis man har handlet i en af de butikker, som firmaet har data fra. )





­




Deltag aktivt i debatten Google og Facebook imod overvågning:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Carbonbrief - facebook og hjemmeside727-12-2020 08:15
Problemer på Facebook622-01-2019 07:45
Klimadebat.dk på Facebook325-02-2010 13:39
RUF på Facebook327-11-2008 14:05
NyhederDato
Er Google på vej mod at blive energileverandør?04-05-2010 13:57
Nu kan Google bruges til at tjekke energiforbruget05-03-2010 09:31
Google og Microsoft på vej ind i vindenergi26-10-2009 09:13
Sunday Times og Google enige om CO2 – sådan da19-01-2009 11:19
To Google-søgninger svarer til en kedel vand - måske13-01-2009 05:33
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik