Husk mig
‚Ėľ Indhold

Handelskrige og sanktioner

Handelskrige og sanktioner06-08-2017 09:58
Jakob
‚ėÖ‚ėÖ‚ėÖ‚ėÖ‚ėÖ
(6645)
­

Er handelskrige og sanktioner gode eller d√•rlige for klimaet og den √łkologiske b√¶redygtighed..?

Bliver der generelt taget tilstr√¶kkeligt hensyn til det, f√łr disse bom st√¶rke v√¶rkt√łjer tages i brug..?

­
07-06-2018 09:38
Jakob
‚ėÖ‚ėÖ‚ėÖ‚ėÖ‚ėÖ
(6645)
­

http://nyheder.tv2.dk/business/2018-06-01-handelskrigen-er-i-gang-saa-store-er-usa-og-eus-oekonomiske-muskler
Fredag blev Trumps ord til magt, og der en nu indf√łrt importtold p√• jern og aluminium fra Europa, Canada og Mexico, som alle vil sl√• igen med told p√• amerikanske varer.
--
N√•r det s√• er sagt, er handelskrigen p√• nuv√¶rende tidspunkt meget mere symbolsk, end den er reel √łkonomi-politisk, understreger Henrik Drusebjerg, hvor EU i alt regner med at tabe to milliarder euro.
- Så ud af en eksport på 375 milliarder euro, er det jo r

Er det godt eller skidt for klimaet..?

Selvom meningen er en anden, s√• mener jeg nok, at man b√łr rose Trump, hvis hans initiativ g√łr noget godt for klimaet.
Og hvis man vil svare igen, s√• b√łr man g√łre det til fordel for klima og milj√ł frem for med henblik p√• at straffe en overtr√¶delse af de rigide regler om frihandel.
Der m√• v√¶re noget klima- og milj√łgalt med friheden, n√•r den tvinger de enkelte lande til at importere og s√¶lge r√•stoffer til underpris. Og for den sags skyld ogs√• giftige kemikalier og sutteflasker, som er under mistanke for at virke hormonforstyrrende osv.
Hvis klima- og milj√łproblemerne skal l√łses, s√• slipper vi alligevel ikke for at tage h√•rdt fat p√• markedet, og arbejdes der fornuftigt, s√• kan det nok v√¶re udm√¶rket, at Trump har √•bnet ballet.

­
Deltag aktivt i debatten Handelskrige og sanktioner:

Husk mig

‚Ė≤ Til toppen
Afstemning
Hvilken af verdens f√łrende √łkonomier er l√¶ngst fremme i omstillingen til vedvarende energi?

USA

EU

Kina

Japan

Indien

Brasilien

Ved ikke

Tak for st√łtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik