Husk mig
▼ Indhold

Henrik Svensmark på Radio 24-7



Side 3 af 3<123
18-03-2018 21:31
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
John Niclasen skrev:
Kosmos skrev:
Er der nogen der ved, hvordan er han nået frem til det?

- hvorfor spørger du ham ikke selv?

Kosmos, NKS er ikke interesseret i oplysning, og han har vist igen og igen, at han er en fjende af videnskaben. Det er, som situationen nu er, ikke fair overfor en seriøs forsker, at du opfordrer folk som NKS til at kontakte ham.

Vi er nødt til at tage kampen her, eller også blot ignorere NKS, ligesom du ofte ignorerer andre af samme slags.


Det vil være en stor fornøjelse at blive ignoreret og derved slippe for disse ligegyldige og useriøse indslag fra Niclasen.

Så tak om det skulle lykkes.

Til i andre, der hørte Svensmark:
Sammenlign temperaturkurverne for de sidste 20 år mod Svensmarks påstand om, at temperaturen ikke er steget igennem de sidste 20 år.

Det er da lidt foruroligende med de modsatrettede meldinger og tilsyneladende kan ingen i dette forum forklare hvorfor?
18-03-2018 21:41
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Niels K Sørensen skrev:
kan ingen i dette forum forklare hvorfor?

NKS, du bliver ved med at afklare svar.
Samtidig lyver du konstant, og vil ikke svare på det, når det påpeges.

Hvorfor lyver du om, at at der er rekord lidt havis i Arktis?
Hvorfor lyver du om, at der er global opvarmning, når du samtidig erkender (i dette indlæg), at der ikke er opvarmning i Antarktis?
Hvorfor lyver du om, at udbredelsen af havis i Arktis falder årti efter årti. Det er ikke sandt.
Redigeret d. 18-03-2018 21:51
18-03-2018 22:07
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Niclasen, du er totalt overfladisk i dine rækker af grove beskyldninger om løgn.

Jeg har fx aldrig nogen sinde erkendt, at der ikke er opvarmning i Antarktis, men modsat Niclasen, så har jeg gjort opmærksom på, at der er masser af viden på nettet om, hvorfor der er stor forskel på Arktis og Antarktis, samt leveret et link til mere viden om emnet.

Grundn til, at jeg ikke har erkendt det er, at jeg lytter til den videnskabelige diskussion, der er om emnet, og jeg har ikke behov for at fordømme, konkludere eller noget andet, når der er personer, der ved 100 gange mere om emnet. Så jeg lytter til dem, der ved noget og udfra de oplysninger vælger jeg, hvem der er pålidelige kilder og hvem, der ikke er det.
18-03-2018 22:16
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Niels K Sørensen skrev:
Niclasen, du er totalt overfladisk i dine rækker af grove beskyldninger om løgn.

Endnu et personangeb. Kan NKS skrive et indlæg uden personangreb?

Jeg har fx aldrig nogen sinde erkendt, at der ikke er opvarmning i Antarktis, men modsat Niclasen, så har jeg gjort opmærksom på, at der er masser af viden på nettet om, hvorfor der er stor forskel på Arktis og Antarktis, samt leveret et link til mere viden om emnet.

Grundn til, at jeg ikke har erkendt det er, at jeg lytter til den videnskabelige diskussion, der er om emnet, og jeg har ikke behov for at fordømme, konkludere eller noget andet, når der er personer, der ved 100 gange mere om emnet. Så jeg lytter til dem, der ved noget og udfra de oplysninger vælger jeg, hvem der er pålidelige kilder og hvem, der ikke er det.

Det er et falsk argument, som jeg har påpeget for dig adskillige gange. Du begår ofte denne fejl.
Det hedder appel til autoritet og er nr. 61 på listen over De 76 falske argumenter.



Hvorfor bliver du ved med at begå denne samme fejl?

Videnskaben har en lang historie af eksempler, hvor autoriteter har taget fejl af den ene årsag eller den anden.
Redigeret d. 18-03-2018 22:17
18-03-2018 22:25
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John Niclasen skrev:
Kosmos skrev:
Er der nogen der ved, hvordan er han nået frem til det?

- hvorfor spørger du ham ikke selv?

Kosmos, NKS er ikke interesseret i oplysning, og han har vist igen og igen, at han er en fjende af videnskaben. Det er, som situationen nu er, ikke fair overfor en seriøs forsker, at du opfordrer folk som NKS til at kontakte ham.

Vi er nødt til at tage kampen her, eller også blot ignorere NKS, ligesom du ofte ignorerer andre af samme slags.



Allerkæreste John

Det er vældigt smart af dig at snakke til en anden, når du er så bange for dialog med mig.
Hvad er din IQ?

Niels K Sørensen skrev:
Svensmark påstår også, at temperaturen ikke er steget i 20 år. Det er i modstrid til alle officielle målinger af såvel overfladetemperatur som hav temperaturer.

Er der nogen der ved, hvordan er han nået frem til det?




.


18-03-2018 22:46
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Niels K Sørensen skrev:
Til i andre, der hørte Svensmark:
Sammenlign temperaturkurverne for de sidste 20 år mod Svensmarks påstand om, at temperaturen ikke er steget igennem de sidste 20 år.

Det er da lidt foruroligende med de modsatrettede meldinger og tilsyneladende kan ingen i dette forum forklare hvorfor?


Problemet er at alarmisterne retter fortidens temperaturer ned så de kan blive ved med at finde en global opvarmning.

Problemet med en global opvarmning er at den skal ske på grænsen imellem klimazonerne. At en mulig øget opvarmning af den tropiske zone, ikke opvarmer denne ret meget, men gør den større. Og flytter den tempererede zone imod nord i nord og mod syd i syd. De to polare zoner har været helt væk i langtid for 25 millioner år siden.
Og da man dyrkede korn på Grønland middelalderen så var klimaet tempereret.

Intet viser at klima zonerne har flyttet sig.
18-03-2018 23:04
John Niclasen
★★★★★
(6210)
For at tydeliggøre problemet med flg. resonnement:

Niels K Sørensen skrev:
Jeg har fx aldrig nogen sinde erkendt, at der ikke er opvarmning i Antarktis, men modsat Niclasen, så har jeg gjort opmærksom på, at der er masser af viden på nettet om, hvorfor der er stor forskel på Arktis og Antarktis, samt leveret et link til mere viden om emnet.

Grundn til, at jeg ikke har erkendt det er, at jeg lytter til den videnskabelige diskussion, der er om emnet, og jeg har ikke behov for at fordømme, konkludere eller noget andet, når der er personer, der ved 100 gange mere om emnet. Så jeg lytter til dem, der ved noget og udfra de oplysninger vælger jeg, hvem der er pålidelige kilder og hvem, der ikke er det.

I 2004 skrev Gavin Schmidt ved NASA GISS:

Gavin Schmidt:
during recent decades, surface temperatures decreased significantly over most of Antarctica.

Kilde: Shindell and Schmidt 2004

Temperaturen er altså faldet over det meste af Antarktis. NASA producerede sågar grafik, der viste denne afkøling af Antarktis, som jeg har vedhæftet.

Kilde: Antarctic Heating and Cooling Trends

I 2015 viste et NASA studie, at iskappen i Antarktis får tilført mere masse, end der forsvinder:

NASA Study: Mass Gains of Antarctic Ice Sheet Greater than Losses

Hvis man så kan finde den samme eller en anden autoritet sige det modsatte, hvordan finder man så ud af, hvad der er sandt og falsk?

Nogle vælget af tro det ene eller det andet. Det er den uvidenskabelige måde at forholde sig til modstridende informationer.
Os videnskabsfolk vælger at undersøge det selv ved at se på data og argumenter. Det er metoden til at tilegne sig viden på. Det kan man ikke regne med at få fra autoriteter. Og af samme grund er et argument om, at noget er sandt, fordi en autoritet siger det, et falsk argument.
Tilknyttet billede:

20-03-2018 18:26
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Niels K Sørensen skrev:
Til i andre, der hørte Svensmark:
Sammenlign temperaturkurverne for de sidste 20 år mod Svensmarks påstand om, at temperaturen ikke er steget igennem de sidste 20 år.

Det er da lidt foruroligende med de modsatrettede meldinger og tilsyneladende kan ingen i dette forum forklare hvorfor?



Jeg undrer mig ligesom du og tænker, at det lyder som en påstand, som alle normale mennesker ville kunne dumpe på til en eksamen.
Svensmarks teori er måske reelt allerede kørt uhjælpeligt ind i et vejtræ, så lægmand kan forstå det, når den præmis lader til at være nødvendig for teoriens bevis.



http://arctic-news.blogspot.dk/2017/08/temperature-rise.html






­
21-03-2018 08:22
Anders Otte
☆☆☆☆☆
(39)
Niels K Sørensen og Jakob siger groft sagt at Henrik Svensmark refererer til uvirkelige data.

Det kommer vel an på hvilket datasæt han bruger. Der er stor diskussion om validiteten af nogle datasæt. Se f.eks. her: http://www.climatedepot.com/2018/03/20/since-2008-0-24c-of-extra-warming-has-been-added-to-nasas-1910-2000-global-temperatures/
Jeg mener at huske at han refererer til satellit data.

M.v.h., Anders Otte.
21-03-2018 15:06
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Ok, så Svendsmarks teori holder altså måske lidt endnu, hvis groft sagt bare NASA er fuld af løgn i de globale temperaturstigninger, som de har oplyst.

Men det virker måske alligevel sådan på lægmand, at jo flere ting, som man er uenig med den etablerede videnskab om, og jo mere man ændrer standpunkter under vejs i forløbet, jo mere utroværdigt og useriøst kommer det hele til at se ud.
Som jeg ser det, ligner det efterhånden lidt for meget et klassisk politisk klimabenægter problem, som jeg alt for ofte har oplevet det her i forum, og det finder jeg skuffende.




­
21-03-2018 18:30
Anders Otte
☆☆☆☆☆
(39)
@Jakob
Forstås; men den vender begge veje. Jeg var f.eks. hos min mor 2016/11/04, hvor hun så TV-Avisen. Da de gik fra nyhederne til vejret, sagde de at det nu var + 7,3 celcius på Summit. Jeg følger med i udviklingen på Camp Summit, og vidste straks at det ikke var sandt. Så jeg skyndte mig på iNettet til http://summitcamp.org/status/weather/ og så, at den var - 26 celcius. Det er godt nok noget af en 33,3 graders løgn, de fyrede af.
21-03-2018 18:47
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Den største benægter er helt klart dig. Hvis der er en, som kan frigøre sig fra de faktiske forhold og herved flyve rundt i illusionernes verden, så er det da dig.
Side 3 af 3<123





Deltag aktivt i debatten Henrik Svensmark på Radio 24-7:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Cepos og Svensmark - Solens og kosmisk strålings påvirkning af jordens klima404-07-2021 14:28
Svensmark overdriver betydningen af egen forskning...1522-10-2020 07:38
Henrik Svensmarks forskning8707-12-2019 05:26
Radio Merkur og sammensværgelsen015-05-2017 22:02
Svensmark og Friis-Christensens teorier1412-04-2016 21:31
Artikler
Peter Laut: Solens aktivitet og Jordens klima
Henrik Svensmark
Svensmark/Marsh: Solens indflydelse på jordens klima, 2000
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik