Nu er det sådan at mange har set hvordan kondestriberne fra fly bliver til brede sky bælter som kan dække hele himlen. Det er klart at det samme kan ske efter en kosmisk partikel. Men da udgangspunktet er mindre så må sky udviklingen tage lidt længer tid.
Jeg holder enormt meget af dit visuelle/kunstneriske talent! Både din avatar og din medfølgende smukke (men lidt indespærrede) moder fortæller mig, at du sanser Verden.
Og din beskrivelse af jet-flys kondensstriber er ikke nødvendigvis helt ved siden af!
Sådan som jeg husker det i skrivende stund... dannes der to slags con-trails (over 8000 meters højde og -37C) de korttidslevende og de langtidslevende. Der er tale om iskrystaller i begge tilfælde.
De kortlevende går faktisk i total opløsning nogle få kilometer efter flyet, medens de langtlevende kan ligge der i meget lang tid.
Jeg ved faktisk ikke rigtigt hvorfor, men bedste gæt er at de kortlevende er opbygget lige på temperaturgrænsen på de minus 37 C
Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...