Husk mig
▼ Indhold

Holdning til CO2-udslippet


Holdning til CO2-udslippet07-03-2011 09:27
Cecilie
☆☆☆☆☆
(2)
Vi er to piger som er i gang med at lave en opgave, og vi vil gerne vide hvad din holdning til CO2 udslippet er
07-03-2011 12:46
Kosmos
★★★★★
(5366)
Vi er to piger som er i gang med at lave en opgave

- hvis I går i skole, ville det nok være praktisk at vide på hvilket klassetrin(?)


...og vi vil gerne vide hvad din holdning til CO2 udslippet er

- nå! Hvad vil I bruge dén til??
Mon ikke snarere, det er opgavestilleren, der spørger om 'din' (jeres) holdning, velsagtens baseret på en eller anden form for beskrivelse/analyse?
08-03-2011 08:34
Cecilie
☆☆☆☆☆
(2)
Vi går i 8. klasse
nej det er en opgave vi har om folks holdning til CO2 udslippet
08-03-2011 10:18
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Man kan ikke have en holdning til CO2 og hvis man har, så må det absolut være at CO2 ikke kan undværes... hvis livet på jorden fortsat skal bestå. Det svarer til at spørge om folks holdning til ilt.

I en verden med stigende befolkningstal kræves der en stigning i CO2'en for at fødevareproduktionen kan følge med... især med henblik på at landbrugsjord fremover skal bruges til biofuel.

Hvis der ikke var CO2 ville du f.eks. ikke være i stand til at udskille urin... du ville dø i løbet af få dage. Du ville faktisk aldrig være født.

Den tidligere tyske forbundskansler Helmut Schmidt kom med en meget stærk udmelding forleden dag... han ønsker IPCC undersøgt meget grundigt... de har kun lavet skandaler siden de blev oprettet i 1988.

I USA og Canada er CO2 gjort til en miljøgift..... det er en hån mod naturen.

I Grønland, hvor jeg bor, er vi glade for den smule opvarmning vi har haft de sidste 150 år.... Hvis der føres videnskabeligt bevis for at CO2 er skyld i opvarmningen vil Grønland selvfølgelig være soledarisk med at begrænse udledningen, men det må ikke gå ud over udviklingen af grønlandsk industri. Grønland er om få år selvforsynende med vandkraft.

http://www.c3headlines.com/2011/03/memo-to-republicans-nasa-satellites-confirm-no-statistically-significant-warming-over-the-past-15-ye.html

Der har ingen signifikant opvarmning været de sidste 30 år.
08-03-2011 10:20
Kosmos
★★★★★
(5366)
Hvis engelsk er OK, kan i finde en del her (se 'Public Opinion).

På dansk er der noget her, men begge ser ud til at være fra 2009 - åbenbart har der ikke været så stor interesse for emnet siden COP15/16!?
08-03-2011 11:26
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Min holdning er at "CO2 udslippet" er uden betydning, andet det gavne planter i ørken områder.

Det er uklart om I taler om det "naturlige" eller det "menneskeskabte" CO2 udslip.




Deltag aktivt i debatten Holdning til CO2-udslippet:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik