Husk mig
▼ Indhold

Holocæn-temperaturer fra proxyer


Holocene, historic and recent temperatures from proxies.14-04-2009 17:00
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Vi havde emnet temperature proxiea oppe her på klimadebat for et par måneder siden hvor jeg lovede CBH et kigge på tingene.

Her er et referat af hvad jeg selv kan konkludere når jeg graver i stabler af dokumenter:

http://wattsupwiththat.com/2009/04/11/making-holocene-spaghetti-sauce-by-proxy/

Jeg finder ikke belæg for at det nu skulle være specielt varmt, det er bestemt ikke det der afspejles.

Faktisk har der i 80-90% af tiden i Holocene (de sidste 10.000 år) været varmere end idag.



Som det ses har vi de sidste 6000 år haft en stødt afkøling, og det vil være klogt at forske mere i hvad en forstsat afkøling kan have af konsekvenser.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 14-04-2009 17:02
14-04-2009 19:20
manse42
★★★☆☆
(633)
Regner du virkelig med at CBH svarer, nu hvor han har fået sin egen blog hvor han kan udbrede sig?

Til hans ros må man sige at han har fralagt sig den sædvanlige omgangstone.
15-04-2009 18:58
Kosmos
★★★★★
(5371)
Til hans ros må man sige at han har fralagt sig den sædvanlige omgangstone

- jaså(?) Har du tjekket for nyligt?
15-04-2009 21:49
manse42
★★★☆☆
(633)
"man soll den Tag nicht vor den Abend loben"

lige så snart jeg sagde de rosende ting, kommer der fire fem ukvemsinlæg fra CBH på stribe.

Intet nyt under solen. Han skader heldigvis sin sag mere end han gavner den.
15-04-2009 23:13
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hvad er link til CBH´s site?

Er der "noget" man bør blande sig i ?



Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
15-04-2009 23:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvad er link til CBH´s site?

- 'Klimabloggen'.

Er der "noget" man bør blande sig i ?

- det må du hellere selv afgøre!
16-04-2009 11:21
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Jeg har blandet mig, og blevet slettet!
16-04-2009 12:44
manse42
★★★☆☆
(633)
så der er sådan (un)realclimate.com over det?
RE: Klima-blåbog17-04-2009 08:34
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
manse42 skrev:
så der er sådan (un)realclimate.com over det?


Følgende personer bliver skældt ud:
Ole Humlum
Syun-Ichi Akasofu
Timothy Ball
Henrik Svensmark
Nigel Marsh
Nir Shaviv
Det ville være rart at med en klima-blåbog, så man bedre kunne forholde til dem.
17-04-2009 09:53
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Ejjjj!!
Hvorfor skælder han ikke mig ud?? Hvad er der nu galt med mig?
17-04-2009 11:37
Birger Wedendahl
★★☆☆☆
(301)
Selvfølgelig skælder han ud på Humlum , Akasofu m.fl. I samarbejde med Øivin Lidegaard og i selskab med Carsten Jensen sættes jo en helt ny dagsorden og et helt andet niveau for klimadebatten.

Lansner kender du den med musen og elefanten!
RE: Vrede og bitterhed17-04-2009 12:34
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Birger Wedendahl skrev:
Selvfølgelig skælder han ud på Humlum , Akasofu m.fl. I samarbejde med Øivin Lidegaard og i selskab med Carsten Jensen sættes jo en helt ny dagsorden og et helt andet niveau for klimadebatten.


Man må aldrig holde op med at drømme, for så bliver man bitter, og bitterhed er måske det grimmeste, der findes. Lene Nystrøm Rasted


Det er en smuk drøm at redde verden, men hvis det bliver for tydelig, at man ikke kan redde verden så bliver man bitter, og af bitterhed bliver man vred og vil have hævn, på Lomborg og Svendsmark.
17-04-2009 13:15
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@kulden-varmen

Jeg kan godt li' dit citat med rødt! Det er smadder-ubehageligt at opdage, at Verden ikke vil reddes, og så kan man let opgive at drømme. Man kan føle sig magtesløs, og det kan føre til frustration og vrede. Hvis vreden ikke får impuls (dvs bliver udtrykt effektivt), fryser den fast, og "frossen" vrede er bitterhed. Bitterhed er en grum tilstand, fordi den vender indad. Sætter sig i maven og i musklerne.

Så når een drøm forsvinder, må vi finde en ny!

Derfor har vi også brug for modspillere. Modspillere er så at sige vores "alter ego" - altså en del af os selv. Så selv om CBH (for) ofte gik over stregen i sin debatform, så vil han i en periode være savnet. - Frank Lansners "nødråb" ovenfor er vist ikke ren ironi!!

Venligst brinch




Deltag aktivt i debatten Holocæn-temperaturer fra proxyer:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik