Husk mig
▼ Indhold

Hund eller kat ?


Hund eller kat ?30-03-2008 10:23
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
Hund eller kat ?

En komplet uvidenskabelig fabel om dyr, eller ?

En greyhound løber instinktivt efter en hare, også selv om 'haren' ikke er ægte, men blot fremstillet af mennesker med det formål at narre hunden til at løbe.

En kat ligger ofte på lur ved et musehul i laaang tid, for så at slå til,
når en levende mus kommer op af hullet.

Nu vil jeg overlade til 'læseren' at vurdere hvilken metode, der giver størst gevinst i forhold til indsatsen.
30-03-2008 13:32
Jakob
★★★★★
(9213)
 


Det gør hunden selvfølgelig, fordi den får sig en god og sund løbetur.  


Jeg fatter i hvert fald ikke, at katten gider at æde mus...  



 
30-03-2008 13:35
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Jeg tror at jeg ville satse 100 kr. på greyhound'en, jeg har endnu ikke hørt at man kan spille på musefangere. Men med den fantasi de har i Danske Spil varer det nok ikke længe.
30-03-2008 16:45
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
@ GLAR

Du har tabt:
Hunden skal have mad for at kunne løbe, og der er ikke meget næring i en kunstig hare.
Katten derimod bruger ikke ret megen energi ved at ligge på lur, men får til gengæld musen.
08-05-2008 17:32
Jakob
★★★★★
(9213)
 


Hunden ved, at der venter en lækker saftig bøf hjemme i hundeskålen, når den er færdig med sin løbeleg.

Og når den har spist sammen med sin herre, så går de en tur sammen i naturen og ser, om der skulle ligge en kat på muselur et sted, så hunden kan få kat til dessert.  



  
03-05-2010 20:13
sophie
☆☆☆☆☆
(4)
Når musen efter laaaaaaaaang tid titter frem fra musehullet, er katten faldet i søvn og får således ingen forret.. Da den vågner op og opdager, at den er blevet narret, tænker den, at den nok hellere må gå hjem til sin madskål, som desværre lige er blevet dasket ned på gulvet af konens baby... - ned til hunden...






Deltag aktivt i debatten Hund eller kat ?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik