Husk mig
▼ Indhold

Husstandsvindmøller fra før klima gadget perioden


Husstandsvindmøller fra før klima gadget perioden15-11-2018 07:19
Jakob
★★★★★
(9213)
­




Jeg synes lige, at man bør se, hvordan en husstandsvindmølle kan se ud, når den blev opstillet i 1990, dengang mænd havde rygrad og befolkningen stadig kunne huske oliestaternes tyranni:




150 kW af fabrikatet Wind World



I mange år har møllen ikke fået en rød øre i tilskud. Alt produceret vindstrøm sælges til almindelig markedspris, og ejeren køber selv strøm til normalpris med fuld afgift.


Man kan opfatte det sådan, at det de senere år i Danmark ikke har handlet så meget om oliekrise og diktaturstaters tyranni, som det har handlet om at finde nuttet teknologi til alle, som også gerne vil være med til at løse det "kokette" klimaproblem. Hvis det ikke er latterligt useriøst, så er det i hvert fald fortvivlende..

En 6 kW vindmølle, som pisker rundt, og en ejer som fritages for EL-afgift og tilmed får mulighed for at lagre alt strøm gratis på nettet.... Er det så mærkeligt, hvis manden med 150kW møllen bliver lidt irriteret over at se på de små nymodens samfunds nasser gadgets..?




­
Deltag aktivt i debatten Husstandsvindmøller fra før klima gadget perioden:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Fremskridt indenfor husstandsvindmøller112-07-2023 10:03
Frit lejde til husstandsvindmøller.!?1322-04-2022 08:11
Udviklingen i antal bekæmpelsesmidler i Danmark i perioden 1980-2016517-01-2017 23:34
Private husstandsvindmøller2825-07-2012 13:38
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik