Husk mig
▼ Indhold

Hvad gør vi med græsset?


Hvad gør vi med græsset?20-01-2010 10:49
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Det bliver bedre og bedre: Whats Up With That har historie om græs i byer (plæner-sportsanlæg mv.) der viser sig indirekte at udlede mere co2 end de optager pga. af olieforbruget ved pasning...så hvad nu: "får, I fordømte fjolser" svarer en morsom kommentar!


Læs her:
http://wattsupwiththat.com/
20-01-2010 13:29
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Der skulle selvfølgelig have stået: "Watts Up With That" i ovenstående indlæg! - Tanketorsk...
21-01-2010 23:16
Jakob
★★★★★
(9186)
.



Med fare for at blive tvangsindlagt på psyk., så vover jeg alligevel at komme med det absurde forslag, at man visse steder tillader græsset at gro.


For min skyld kan de også godt omlægge en del arealer til økologiske køkkenhaver, som frivillige byboer kan skrive sig op til at passe.




.
22-01-2010 10:12
ISIS
★★☆☆☆
(361)
@Jakob

Jeg tror ikke, du vil blive tvangsindlagt så længe "vi endnu ikke har set isbjørne med solbriller på, mens de drikker cola for at svale af"...som endnu en morsom kommentator skriver i indlæg andet steds.


Eller så længe det kun var et øjebliks forviring, der medførte at person blev usikker på, om han virkelig så en pingvin flyve forbi sit vindue..
RE: Golfbaner er tæpper af gift.26-01-2010 23:25
Jakob
★★★★★
(9186)
.



Men efter min mening kan det kun gå for langsomt med at lukke og forbyde samtlige store golfbaner i Danmark.
Jeg anser det for naiv utopi at forestille sig en professionel golfbane kan og vil omstille til økologisk drift.


http://tv2sport.dk/node/48019
Citat:
-------------------------
18 ud af 25 danske golfklubber bruger forbudte pesticider til at holde plænerne grønne. Golfklubber bruger flere pesticider end alle kommunerne tilsammen.
-------------------------

Føj..!


.
Udvikling af lugerobotter til Golfbaner.28-01-2010 06:51
Jakob
★★★★★
(9186)
.



Forurening uden reel nytteværdi.
Må jeg ikke godt hælde gift i dit drikkevand, så jeg kan spille golf, uden at der kommer mælkebøtter i vejen..?
Hvem i alverden kan være dum nok til at svare ja til sådan et spørgsmål..??

Nå, men før man bliver helt så vred, som jeg blev i mit sidste indlæg, så vil det måske alligevel være mere konstruktivt at give de danske golfbaner et ultimatum og en frist sammen med et tilbud.

Et totalforbud mod sprøjtning, og det skal træde i kraft om senest et år.
Bliver der derefter afsløret ulovlig sprøjtning skal golfbanen øjeblikkeligt lukkes i mindst 3 år.

Som et plaster på såret kan staten bevilge 1 million kr til økologisk jordbrugsforskning til udvikling af luge- og planeringsrobotter, som kører på vedvarende energi.
Resten af pengene til robotudviklingen og til selve robotten må golfbanerne selv splejse sammen til, og vil de nyde godt af statens midler, så skal eventuelle patenter deles med staten.

En del golfspillere tilhører den velstillede del af befolkningen, og jeg håber, at de er så glade for golf, at de med sponsorater kan booste en robotudvikling, som også kan være til glæde for det økologiske landbrug.
Forhåbentlig kan de også godt selv se, at det er rimeligt at bøde.




.
Redigeret d. 28-01-2010 06:59
03-05-2010 20:56
sophie
☆☆☆☆☆
(4)
God idé med de økologiske køkkenhaver i byerne!

Jeg bor selv i en storby, hvor flere ellers grønne steder, der venter på at blive bebygget, ligger hen som mindre lossepladser, fordi tankeløse individer smider deres tomme coladåser, slidte sko, halvspiste pomme frites, ølflasker...
Mens ældre mænd og kvinder sidder indelukket i deres små lejligheder eller på bænkene rundt omkring og keder sig.. - og har svært ved at få pensionen til at strække til....
Mange af dem ville måske være henrykte over at kunne pleje jorden og få økologiske grønsager til ingen penge...
Det ville være godt for vores jord og godt for vores ældre...






Deltag aktivt i debatten Hvad gør vi med græsset?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik