Husk mig
▼ Indhold

Hvid maling


Hvid maling14-06-2007 10:42
manse42
★★★☆☆
(633)
http://www.norcalblogs.com/watts/2007/05/rising_surface_temperatures_ba.html

Flere er ved at lave testopstillinger på malingsproblematikken i valget mellem plastikmaling og kalk baseret maling.

Her er de første resultater af temperaturen inde i panker af træ der er malet med forskellige slags maling. Grunden til den fremgangsmåde er at hvis der ikke er nogen forskel i temperaturen på den måde, er der ingen grund til at fortsætte undersøgelsen.

Linket: http://www.climateaudit.org/?p=1710

billedet:


Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
14-06-2007 13:29
Kosmos
★★★★★
(5370)
Interessant - men hvad betyder i grunden tallene langs den vandrette akse?

Iøvrigt fornemmer jeg, at det p.t. især er temperaturvariationer i troposfærens øvre lag, der er 'hotte'!? {No pun intended!
}
Redigeret d. 14-06-2007 13:29
14-06-2007 14:06
manse42
★★★☆☆
(633)
Det er vel minutter (24*60=1440)


Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
14-06-2007 14:38
manse42
★★★☆☆
(633)
Hvis det viser sig at mange (alle?) temperaturoptegnelser er påvirket (skæve) af denne maling over de seneste 40 år med en tilsyneladende for høj temperatur, så kan man da blæse på de øvre luftlag, da alle de klimamodeller der er blevet lavet, skulle sørge for at genskabe en på forhånd forkert temperaturudvikling. Det er meget alvorlig.

Dermed er hele grundlaget for klimamodellerne forkert og alle de konklusioner der er blevet taget udfra disse modeller ugyldige. Alt skal regnes på ny, man skal starte forfra, man kan ikke bare tilpasse modellerne til de nye data, det hele skal revurderes. Der er ingenting i de hidtidige modeller der kan bruges.

Kort sagt:
DET ER EN OMMER...

PS:
Det minder mig en smule om dengang man troede at man kunne lære en hest at regne...
http://en.wikipedia.org/wiki/Clever_Hans

Og også om min anden kæphest {No pun intended either!
} http://en.wikipedia.org/wiki/Observer-expectancy_effect
som er lidt i familie med kognitiv dissonans igennem psykologisk bias: man ser hvad man vil se


Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
Redigeret d. 14-06-2007 14:40
14-06-2007 16:11
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Hvad med den at man kun kan finden det, som man tror at man skal lede efter?
14-06-2007 18:07
manse42
★★★☆☆
(633)
Til kulden-varmen
Observer-expectancy effect: som begrebet siger

Ifølge Watts er det malingen en gammel historie som ingen rigtig har undersøgt. Nu undersøger bl.a. han det selv.



Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
14-06-2007 22:03
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Et og andet sted savner jeg en fysisk måling på drivhuseffekten. Man må kunne måle direkte på varmestrålingen. Da luften er forskelig forskelige steder vil man kunne få målinger som viser forskellen på effekten af de forskelige stoffer, i stedet for at regne sig frem til det.

Et andet spørgsmål er hvordan og hvorfor luften ændre temperatur i de forskelige lag i løbet af døgnet. Hvordan kan man beregne hele jordens klima, hvis man ikke kan forstå døgnets ændringer?

Hvorfor er plankerne koldere end luften om natten? Mon ikke det er duggen?!
Hvid maling vs. måleinstrumenter14-06-2007 23:43
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
http://climatepolice.wordpress.com/2007/05/11/weather-sensors-cause-climate-errors/

Måden temperaturen måles (har været målt på) er ændret radikalt efter at elektroniske termometre blev indført.

Kan instrumenterne alene være skyld i den forhøjede temp. på 0,7 C de seneste 100 år ???????


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
15-06-2007 09:10
manse42
★★★☆☆
(633)
@kulden-varmen

Når du ser på billedet kan du se at hans Stevenson Screen er ca en meter højere op i luften, end plankerne. Det er måske også en del af forklaringen.

Under alle omstændigheder må de endelige data vurderes. Klimaeksperter er nødt til at tage dette meget alvorlig, siden det modellerne blev designet til at at simulere en temperatur før og efterfølgende og jo mere korellation der er i før temperaturen, jo mere pålidelige ville ekstrpollationerne være. Det jeg bare ikke forstår er at det ikke er blevet gjort før, og hvorfor det er så svært at få penge til det efter min mening vigtige projekt.

Jo længere tid der går for at bekræfte eller afkræfte denne myte jo mere utroværdigt (i mine øjne) bliver hele argumentationen for menneskeskabte klimaforandringers katastofale følger.


Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
RE: Drivhuseffekt?15-06-2007 14:59
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Rent logisk skyldes temeraturstigninger at den varme solen tilfører jorden på "solsiden" er større end det varmetab jorden har på "skuggesiden", men jeg har en fornemmelse af, at det er for let.

Hvad med den varme vi mennesker producere ved hjælp af jordens energilagre - disse lagre kommer fra en tid hvor jorden var meget varmere end i dag.

Vores behov for varme langt nord for ækvator er større end behovet for varme langt syd for ækvator. Denne behovsforskel kan måske forklare hvorfor temperaturen stiger nord for ækvator og falder syd for ækvator.

Noget af det seneste jeg har læst er, at bar jord optager mindre varme end beplantet jord, Hvorfor?
Er det på grund af at overfladen til at optage varme er større hvor der er planter end hvor der er bar jord?
Og at planter har en indbygget funktion til at holde på varmen?

Hvis man betragter jorden som selvregulerende, er jorden så ved at gøre klar til at kunne brødføde den øgede mængde af indiveder, der er på jorden?

Eller skal vi forvente at jorden slår en stor "bøvs" og tilpasser mængden af indiveder med den mængde jorden kan brødføde?

Et hurtigt tilbageblik,på de gange mennesker har grebet ind i jorden tilpasningsevne, viser at vi har gjort mere skade en gavn.

For hvis skyld griber vi ind? For jordens eller for menneskenes?
RE: svar:15-06-2007 16:41
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Boe Carslund-Sørensen skrev:
Hvad med den varme vi mennesker producere ved hjælp af jordens energilagre - disse lagre kommer fra en tid hvor jorden var meget varmere end i dag.

Vores behov for varme langt nord for ækvator er større end behovet for varme langt syd for ækvator. Denne behovsforskel kan måske forklare hvorfor temperaturen stiger nord for ækvator og falder syd for ækvator.


Denne oplagede varme er helt uden betydning for jordens samlede klima.

Noget af det seneste jeg har læst er, at bar jord optager mindre varme end beplantet jord, Hvorfor?
Er det på grund af at overfladen til at optage varme er større hvor der er planter end hvor der er bar jord?
Og at planter har en indbygget funktion til at holde på varmen?


Bar jord er gullig hvid når den er tør, og derfor kaster den meget af lyset tilbage, så at det ikke bliver til varme.

Hvis man betragter jorden som selvregulerende, er jorden så ved at gøre klar til at kunne brødføde den øgede mængde af individer, der er på jorden?.


Der er ikke flere individer på jorden. Der er færre, fordi mennesket ødelægger dyrenes levesteder.
17-06-2007 16:49
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Disse kontrolforsøg med forskellig slags maling er kun 'grundforskning' endnu...I næste fase vil måleforsøgene blive foretaget i "Engelske hytter" malet i de tre slags maling og anbragt i et frit område 2 m over jorden.

Forsøget vil sikkert vise at der ikke er megen forandring i Max. temperaturen, men der imod i Min. temperaturen, der jo fremkommer ved IR strålingen fra den opvarmede træmasse i dagtimerne. Det passer jo godt sammen med at temperaturen er steget ca. 0.4 C på ikke ret mange år, nemlig i de 30 år der er brugt ekeltroniske måleudstyr, der benytter andre midlingsmetoder end man brugte tidligere. Det er kendt at der er + fejl på de elektroniske måleinstrumenter, ihvertfald på Max. siden, hvordan det er med Min. siden ved jeg ikke






Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
18-06-2007 09:48
manse42
★★★☆☆
(633)
GLAR

Du siger "kun 'grundforskning'".
I selve begrebet grundforskning ligger betydningen at det er noget der går forud for anden forskning, eller i det mindste burde gå forud.

Udtrykket GIGO er nok det jeg mest tænker på i denne sammenhæng: Garbage iIn Garbage Out.

Jeg er iøvrigt ikke uening i at det er minimumstemperaturen der er nok mest påvirket.


Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
RE: Hvid maling vs. måleinstrumenter18-06-2007 19:56
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Her er en mere:

http://www.norcalblogs.com/watts/weather_stations/


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
Kuldeperiode skyldtes målemetode31-05-2008 21:40
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Målemetoderne er skyld i nedkølingen i 1940 (ihvertfald de første 6 måneder) synes en ny undersøgelse at bekræfte.

En spand vand ændre de globale temperaturer, nu bliver det spændende at se hvor meget "en bøtte maling" ændre de globale gennemsnitstemperaturer. I forbindelse med overgangen fra kalk til moderne maling på de engelske hytter (målestationerne) skete der noget dramatisk med temperaturen, den steg...på samme måde da man senere skiftede fra kviksølvstermometre til elektroniske måleanordninger (den steg) og selv et skift til en nyere elektronisk måler ændrede temperaturerne (den steg).

Det kan selvfølgelig være et sammenfald med at temperaturen er steget, men hvis en ændret målemetode til søs kan ændre temperaturen 0.3 C (stigning) på omkring 6 måneder, så kan disse forskellige målemetoder på landtemperaturen vel også sænke temperaturen f.eks 0.7 C, således at den stigning vi har set de sidste 150 år faktisk skyldes ændrede målemetoder ?

Når man kæmper med sværd.....så sørg for at de ikke er tveæggede, eller er udformet som en boomerang.


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2




Deltag aktivt i debatten Hvid maling:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvid jul 2018?224-12-2018 17:35
Måling af kultveilte328-08-2017 23:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik