Husk mig
▼ Indhold

Hvis bare olieprisen ville stige igen


Hvis bare olieprisen ville stige igen01-12-2008 15:32
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Man må nok se i øjnene at vi lever i kapitalismens tids alder.

Den mest effektive måde at få omstiling til VE er måske alligevel hvis market tvinger verden til at gå bort fra olien.

det er rigtig ærgeligt for vi var godt på vej med ekstrem høj oliepris der bare steg og steg.

Jeg håber at den hurtigt mulig stiger til 200$ per tønne. så ville der for alvor ske noget!


The time for doubt is over!
01-12-2008 15:47
manse42
★★★☆☆
(633)
hvad har VE (du mener da vind energi?) med olie at gøre?

sidst jeg kiggede efter var det meste af strømmen lavet med Kul. Olie er alt for kostbar til at brænde væk i et elektricitetsværk.

Olieprisen skal nok ryge i vejret! Senest når kineserne alle vil køre i bil, og så går der kun ti år så har vi ikke noget olie til bilerne, lastbilerne, skibene, traktorerne og diesellokomotiverne mere...
Det bliver spændende at se hvad vi så spiser, når traktorerne og lastbilerne står stille.
01-12-2008 16:46
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg håber at den hurtigt mulig stiger til 200$ per tønne. så ville der for alvor ske noget!

- det svarer i store træk til, hvad Henry Kissinger mente for ~35 år siden: Han så imidlertid datidens lave oliepriser som en hemsko for snarlig overgang til (mere) kernekraft!


(Til manse: Jeg tror nok, at VE normalt udlægges som 'vedvarende energi)
01-12-2008 18:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja! prisfaldet på olie animerer til mere realistiske og gode energiprojekter som reducerer co2 og miljøbelastningen massiv.

Olieprisens himmel flugt ville i betydelig grad have animeret til statsstøttet eller støttet via PSO'en til fuldstændige og vandvittige projekter. Hvad med 200 mill kr til metanolprojekt ved Studstrup. Alverdens Brintprojekter Brintbilprojekter osv.

Der er tydeligvis en sammenhæng mellem tåbelige projekter som promoveres af dels olieprisens himmelflugt og den almindelige indstilling til bla co2 problematikken og jo altså dele af mediabilledets evne til at kører proportionerne fuldt og helt af sporet.

Oliepriser se


Redigeret d. 01-12-2008 20:24
01-12-2008 20:20
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
@delphi

Dette diagram viser kun spotmarkedsprisen og kun i $.

Den ægte oliepris har ikke så skarpe udsving.

Det må forvendtes at olie prisen stiger igen.
01-12-2008 20:30
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Kulden-varmen

Ja! sandt nok. Men kunne ikke finde en graf men olie handlet på kontrakt. Men tendensen er vist god nok.
02-12-2008 16:12
manse42
★★★☆☆
(633)
VE = vedvarende Energi (Doh... #( ) Tak Kosmos

Anyway, det ændrer stadig ikke noget ved at 40 % af vores energiforbrug kommer fra olie, og langt den største del af transportsektoren energibehov bliver dækket af olie. Hvor vedvarende energi der er brugbar for transportsektoren lige nu kun står for 0,2 % af energiforsyningen.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_energy_resources_and_consumption




Deltag aktivt i debatten Hvis bare olieprisen ville stige igen:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Når bare det er kongeligt..013-03-2024 19:10
Er Global Opvarmning og Klimaændringer stadig bare skøre religioner?13321-04-2023 21:50
Arktis vil bare ikke smelte230-04-2022 00:30
Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!111-07-2020 18:28
Hvad forgår der, er det mig der er dum eller er bare den verden vi lever i.327-12-2019 20:55
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik